Berlin i Pariz imaju plan duboko promijeniti Uniju kakvu smo dosad poznavali, a srednje i male nacionalne države će izgubiti suverenitet, tvrdi poljski zastupnik u EP-u Patryk Jaki.
Patryk Jaki zastupnik je Europskog parlamenta iz Poljske, izabran u Bruxelles s liste stranke Pravo i pravda – PiS (inače je član stranke Suverena Poljska, koja s PiS-om čini koaliciju Ujedinjena desnica). Razgovor s njime objavio je Goran Andrijanić na svome blogu Poljska u mome srcu.
Jaki je jedan od najaktivnijih eurozastupnika iz ECR-a, posebice kada je u pitanju suprotstavljanje trendovima političke i ideološke centralizacije u EU.
Ostao bez zastupničkog imuniteta jer je podijelio stranački video na društvenim mrežama
Jaki i još četvero eurozastupnika PiS-a ostali su nedavno bez zastupničkog imuniteta zbog tužbe koja je podnesena protiv njih u Poljskoj. Razlog je bio što su na društvenim mrežama lajkali i dijelili video PiS-a iz predizborne kampanje na lokalnim izborima održanim 2018.
Andrijanić: Napad EP-a na slobodu govora – zastupnicima PiS-a oduzet imunitet zbog statusa na Twitteru
S Jakijem sam razgovarao o reformama ugovora o Europskoj uniji, koje idu prema pretvaranju Unije u neku vrstu federalizirane superdržave.
Prekjučer je Europski parlament usvojio izvješće Komisije za pravna pitanja koja je sastavljena od 4 Nijemca i Belgijca Guya Verhofstadta, velikog zagovornika federalizacije Unije.
Razgovarali smo o tome što taj proces znači i što nam može donijeti.
Gospodine Jaki, prije nekoliko dana vama i kolegama iz PiS-a Europski je parlament ukinuo imunitet jer ste lajkali i podijelili na društvenim mrežama promidžbeni spot vaše stranke. Zvuči kao neugodna šala, ali nije. O čemu je riječ?
PE mi je ukinuo immunitet jer sam na Twitteru lajkao spot koji je pokazivao autentične scene nasilja koje su počinili ilegalni imigranti. Riječ je o scenama koje su dobro poznate i bile su prikazivane u raznim medijima diljem Europe.
Oni koji su me tužili u Poljskoj zbog toga nazivaju to „govorom mržnje” i žele kaznu za nas po članku 256. poljskog Krivičnog zakona koji predviđa za to tri godine zatvora.
Riječ je o tome da me se osudi za bilo što i zabrani kandidiranje do Europarlamenta na sljedećim izborima. Ja i moje kolege tamo smetamo, jer ukazujemo na gluposti eurobirokrata i suprotstavljamo se reformama temeljnih dokumenata Unije.
Što nam to sve govori o slobodi govora u europskim institucijama?
Upravo tako će izgledati nova europska superdržava, koju sada pokušavaju izgraditi. U Izvješću Pravne komisije Europerlamenta spominje se komunistički Manifest s Ventotene Altera Spinellija, a sada pokušavaju to i prakticirati.
>Poljski zastupnik upozorio na izjavu potpredsjednice EP-a da neke zemlje treba izgladnjivati
Zatvor jer ste kliknuli nešto na internetu. Opća cenzura i napad na slobodu govora. Tako se uvodi komunistička europska država.
Progovorimo o tim reformama temeljnih dokumenta EU. Pravna komisja Europarlamenta predložila je izvješće kojim se predlaže čak 267 amandmana na dokumente. Prekjučer je Europski parlament usvojio to izvješće. Što to znači za EU? Tko forsira te reformę?
Tzv. Spinellijeva grupa, što znači suvremeni komunisti koji žele pretvoriti Europu u superdržavu i ukinuti suverenitet nacionalnih država. Naravno, te ideološke besmislice koriste Nijemci koji žele uz pomoć ovih reformi uspostaviti hegemoniju u Europi.
Upozoravao sam na to puno puta – Berlin i Pariz imaju plan okončati Uniju takvu kakvu smo dosad poznavali. Žele dodatno konsolidirati kontinent i stvoriti europsku superdržavu koja bi trebala istisnuti iz Europe utjecaj SAD-a.
Ta europska država trebala bi po snazi konkurirati Kini i SAD-u. Pitanje jest koliko je to realno i, čak i ako jest, koliko to koristi nacionalnim državama, koje će ostati bez suvereniteta.
Dobro, ali ta centralizacija je ipak daleko od realizacije. Kao prvo, rezolucije Europarlamenta nisu obvezujuće. Kao drugo, sve promjene trebaju proći kroz Vijeće Europe gdje još uvijek postoji pravo veta.
Ovo je sada prvi korak, ali ako proces bude dovršen, to će označavati prenošenje 65 kompetencija država članica na razinu europske birokracije. Među tim kompetencijama su i one temeljne koje se odnose na vanjsku politiku, obranu, kontrolu granica, sigurnost, energetsku politiku, poreze, upravljanje šumama, obiteljsku, zdravstvenu i socijalnu politiku…
Koraci u stvaranju europske superdržave
Primjerice, u Europskom vijeću bit će dovoljna kvalificirana većina za donošenje odluka o definiranju i realizaciji zajedničke vanjske politike, novih prava građana, sankcioniranja država.
Nakon što bude likividirano pravo veta, nova „dvostruka većina” (definirana kao većina članova Vijeća koja istodobno predstavlja najmanje 50 posto populacije EU) odlučivat će o pitanjima poput višegodišnjih financijskih okvira, reguliranja izdavanja putovnica i osobnih dokumenata, zajedničkom djelovanju policije i obiteljskom pravu.
>EU na prekretnici; U EP izglasano izvješće protivno interesima malih članica: Hrvatski zastupnici podijeljeni
Da, i one imaju cilj centraliziranja i stvaranje te superdržave o kojoj govorimo. Najvažnija promjena predložena u Izvješću odnosi se na Europski parlament koje bi trebao dobiti mogućnost zakonodavnih inicijativa, kao i pravo na uvođenje, promjene i poništavanje zakona Unije.
Nadalje, uloge i ovlasti Vijeća i Europarlamenta pri nominacji i potvrđivanju članova Komisije međusobno su zamijenjene. Europska komisja trebala bi postati „europsko izvršno tijelo”.
Također, uloga EU u sustavu utvrđivanja vladavine prava trebal bi biti osnažnjena, jer se kompetencije u ocjeni o vladavini prava oduzimaju Vijeću i prebacuju ne Sud Europske Unije.
Nadalje, u Izvješću su se pojavili prijedlozi koji imaju za cilj oslabljivanje nadležnosti država članica, kroz ustanovljenje 2 nove kompetencije u kojima Unija ima isključivu nadležnost, kao i značno proširenje podijeljenih nadležnosti koje sada uključuju čak 8 novih područja odlučivanja.
Izvješće predlaže ustanovljenje isključivih nadležnosti Unije u području zaštite okoliša i pregovora o regulacji borbe protiv klimatskih promjena. Nove podijeljene nadležnosti, prema Izvješću, trebaju se odnosti na upravljanje šumama, javno zdravstvo, međunarodnu prometnu infrastruktru, politiku vanjskih granica, sigurnost i obranu, civilnu obranu, industriju, edukaciju, posebice kada su u pitanju sustavi verifikacije diploma.
Promjene ideološkog i političkog karaktera
Osim toga, a to treba posebno napomenuti, Izvješće predlaže i promjene koje su ideološkog i političkog karaktera i koje se ni u kom slučaju ne bi trebale nalaziti u pravnim dokumentima.
>Je li u EU parlamentu izglasana ‘distopijska superdržava’? Nije, no ovo je dobar probni balon
Primjerice, Izvješće predlaže da se u Ugovorima termin „ravnopravnost muškarca i žene“ zamijeni terminom „rodna ravnopravnost“ (gender).
Osim svega toga treba spomenuti i europske liste za Europarlament, eliminaciju blokirajuće manjine u Vijeću EU-a, što će zajedno ukidanjem prava veta u Vijeću dovesti do apsolutne dominacije Njemačke i Francuske nad ostatkom Europe.
Nacionalne države moći će samostalno odlučivati samo o lokalnim slavljima, pri čemu će morati biti posvećeni geneder ravnopravnostri, jer kao što znamo, isticanje važnosti tradicionalne obitelji jest „govor mržnje”.
Čini mi se kako u većini države Srednje Europe, osim u Poljskoj i Mađarskoj, nema previše rasprave o ovim pitanjima? Kao da je riječ o smišljenoj politici prikrivanja važnosti ovih promjena?
Točno, i zato je iznimno važna uloga konzervativnih i suverenističkih političkih i društvenih krugova koji moraju informirati javnost o svemu tome. U igri je budućnost naše djece u slobodnoj Europi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa