Germanwings: Francuska službeno otvara istragu za ubojstvo iz nehata

epa04793756 French prosecutor of Marseille Brice Robin speaks at a press conference about the crash of the Germanwings Airbus A320, in Paris, France, 11 June 2015. Germanwings co-pilot Andreas Lubitz had vision problems and, due to long-term health problems including depression, was unfit to fly, French prosecutor Brice Robin said. Robin met with families of the victims in Paris, as investigators continue looking into what caused co-pilot Andreas Lubitz to intentionally bring down the plane killing himself and 149 others on board. EPA/YOAN VALAT

Francuski tužitelj rekao je u četvrtak da će se otvoriti formalna istraga o rušenju zrakoplova Germanwingsa u ožujku u kojem je poginulo 150 ljudi kako bi se istražilo jesu li počinjene pogreške u nadzoru psihološkog stanja kopilota Andreasa Lubitza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preliminarno izvješće o nesreći zrakoplova A320 u francuskim Alpama kaže da je kopilot zaključao pilotsku kabinu i namjerno zabio avion u planinu.

Tužitelj Brice Robin iz Marseillea kazao je na novinskoj konferenciji u Parizu da će istragu voditi panel od tri suca čija je zadaća utvrditi jesu li počinjene pogreške u analizi Lubitzovog mentalnog stanja.

Tužitelji su pronašli dokaze da je Lubitz, koji je patio od teške depresije, istraživao metode samoubojstva i krio bolest od poslodavca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Robin je kazao da je Lubitz, koji je 24. ožujka namjerno odveo u smrt 150 putnika i članova posade “u pet posljednjih godina posjetio 41 liječnika”, od kojih je kod njih sedmero na pregledu bio u mjesecu koji je prethodio nesreći.

Lubitz “koji je stalno bio zabrinut zbog svog zdravlja” i bojao se gubitka vida patio je od teške depresije, od “psihoze koju su pratile životne poteškoće”, objasnio je na konferenciji za novinare nakon susreta s članovima obitelji žrtava nesreće.

Brice je rekao i da je Lubitz imao problema s vidom te da je zbog dugogodišnjih zdravstvenih problema, među kojima je naveo i depresiju, bio nesposoban za upravljanje zrakoplovom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Francuski je tužitelj rekao i da su njemački istražitelji potvrdili da je Lubitz na internetu tražio lijekove poput diazepama, načine da se ubije i rješenje svojih problema s vidom.

Budući da je poginuo u nesreći, pravosuđe ga ne može goniti. Umjesto toga, sljedeći tjedan službeno će biti otvorena istraga za ubojstvo iz nehata koja bi trebala utvrditi eventualnu odgovornost Lufthanse, Germanwingsa, regulatornih vlasti ili liječnika. Istraga bi trebala jasno pokazati jesu li postojale “pogreške ili nedostaci u utvrđivanju zdravstvenog stanja Andreasa Lubitza od strane kompanije Lufthansa”.

U ovom trenutku, istaknuo je Robin, nema dovoljno dokaza o potencijalnom nemaru Lufthanse ili njezine podružnice Germanwingsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Kako riješiti situaciju u kojoj se kose liječnička tajna i sigurnost leta”, upitao se Brice Robin. “To je pitanje na koje bi trebali odgovoriti suci”.

Istraga provedena ranije u Njemačkoj utvrdila je da je jedan liječnik prepisao Lubitzu bolovanje dva dana prije tragedije, ali da on to nije prijavio poslodavcu.

U nesreći zrakoplova A320 njemačkog niskotarifnog prijevoznika Germanwingsa u francuskim Alpama 24. ožujka poginulo je 150 osoba. Istraga je utvrdila da je letjelicu namjerno srušio njemački kopilot Lubitz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.