Site icon narod.hr

Čaklović: Autoceste su krvotok jedne zemlje i važan dio nacionalnog bogatstva

“Autoceste predstavljaju krvotok jedne zemlje i važan su dio nacionalnog bogatstva te su preduvjet za svekoliki razvitak”, istaknuo je Aleksandar Čaklović, bivši ravnatelj Hrvatske uprave za ceste,  na okruglom stolu HSLS-a o prodaji i restrukturiranju Hrvatskih autocesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na okruglom stolu, koji je vodio HSLS-ov ekonomski stručnjak Josip Budimir istaknuti su problemi slabog financijskog rezultata Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb, koje su potpuno u državnom vlasništvu, zatim nemogućnost otplate dospjelih kredita te otežano dobivanje novih.

Rješenje tih problema vlada je vidjela u monetizaciji, tj. dati u koncesiju izgrađene autoceste. Prema procjeni Čaklovića, koncesija bi trajala pedesetak godina. Istaknuo je da je vlada postupak pokrenula netransparentno bez suradnje s hrvatskim stručnjacima. U ožujku 2013. je Ministarstvo pomorstva, prometa i veza angažiralo skupinu stranih stručnjaka koji su trebali donijeti “…put kako monetizirati autoceste”, izjavio je Čaklović. Preporuka je bila monetizacija, tj. koncesija. Čaklović umjesto monetizacije savjetuje detaljnije proučavanje drugih mogućnosti te da se “…službe upravljanja i održavanja HAC-a i ARZ-a stručno organiziraju bez prisustva politike.”

“Mi ne znamo upravljati autocestama”, smatra profesor s Fakulteta prometnih znanosti Željko Marušić. Komentirajući sigurnost autocesta Marušić je istaknuo kako ako damo autoceste u koncesiju, dogodit će se trajne promjene na koje nećemo moći utjecati. “Koncesionara neće biti briga ni za trošenje autocesta, ni za turizam”, rekao je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić je komentirajući monetizaciju autocesta iz kuta zaposlenika istaknuo razloge protiv. “Autoceste su građene kao razvojni projekt RH, a ne kao komercijalni”, istaknuo  je Stanić. Naglasio je ugroženost radnika dolaskom koncesionara koji mogu uvjetovati svoje ulaganje dovođenjem svojih radnika. “Koncesijom se ne bi otplatili svi krediti – mi ćemo plaćati dug, a sva zarada ići će koncesionarima”, izjavio je Stanić.

Predsjednik Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika Vladimir Ferdelji  je istaknuo dva ključna uzroka koja tjeraju vladu na monetizaciju kao jedino rješenje – dugovi i upravljanje koje je u državnim poduzećima lošije nego u privatnim. “Autoceste su infrastruktura za razvoj gospodarstva”, izjavio je Ferdelji. Istaknuo je restrukturiranje kao rješenje. Jedno od njih je uvođenje  naplate putem vinjeta koje Sloveniji donose deset posto više prihoda od nas, a sami imaju 400 kilometara manje autoceste.

Pozvao je sve ljude koji imaju neki utjecaj na ovo društvo da se suprotstave prodaji  cesta koje nam se vraćaju nakon 50 godina. To nije koncesija jer se ne prodaju prava, nego objekti. Rasprodaja imovine koja se ne smije prodati”, zaključio je Ferdelji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version