Dionice Coca-Cole, svjetskog diva u proizvodnji pića, doživjele su najveći pad u posljednje dvije godine nakon što je dobit pala zbog manje prodaje u SAD-u i Europi, javlja BBC.
Dobit Coca-Cole u četvrtom kvartalu pala je za 8,4% u odnosu na prethodnu godinu, na 1,7 milijardi dolara, procjenjuju analitičari.
Poslovni prihodi također su pali, djelomice zbog valutnih fluktuacija i prodaje postrojenja za punjenje boca u Brazilu i na Filipinima prošle godine.
Vrijednost na američkoj burzi pala je za čak 4,3% nakon objavljivanja zarade.
Generalni direktor Coca-Cole, Muhtar Kent, rekao je da nastoje „obnoviti zamah“ u svom poslovanju ove godine.
„Dok idemo naprijed u i dalje nesigurnoj globalnoj ekonomiji, dugoročni temelji koji pokreću naše poslovanje i industriju nisu se promijenili“, rekao je u izjavi.
„Rast srednje klase, veća urbanizacija i veća osobna potrošnja na tržištima diljem svijeta i dalje će poticati veću potražnju za našim pićima.“
Kofeinska injekcija?
Coca-Cola planira povećati svoju potrošnju na marketing kako bi potaknula prodaju, a istovremeno nastoji uštedjeti milijardu dolara u godišnjim troškovima do 2016. godine.
Ova kompanija sa sjedištem u Atlanti bavi se i proizvodnjom drugih napitaka, kao što su sokovi, čajevi i voda.
Prošlog je mjeseca kupila i udio u tvrtki Green Mountain Coffee Roasters za oko 1,25 milijardi dolara.
Konkurent PepsiCo isto se muči sa slabijom prodajom gaziranih bezalkoholnih pića i prošli je tjedan najavio planove da zatvori postrojenja i poveća automatizaciju radi uštede, prenosi BBC.
Tekst se nastavlja ispod oglasa