Pušten u promet novi putnički vlak, na prvoj vožnji premijer Milanović i ministri

Na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u četvrtak u 14.30 pušten je u promet novi elektromotorni vlak koji prometuje na redovnoj liniji Zagreb-Koprivnica, a u njegovoj prvoj vožnji sudjelovali su i premijer Zoran Milanović, potpredsjednik Vlade Branko Grčić, ministar financija Boris Lalovac te zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlak je Koprivnicu stigao u 16.05 sati, a riječ je o prvom elektromotornom vlaku iz serije od njih 44, za prigradski i regionalni promet HŽ Putničkog prijevoza koje proizvodi Končar – Električna vozila.

Milanović: Potpuno hrvatski proizvod koji bi trebalo prodati u inozemstvo

Predsjednik Vlade Zoran Milanović poručio je u četvrtak iz Koprivnice, u koju se dovezao prvim od 44 motorna vlaka koja za HŽ proizvodi Končar -Električna vozila, kako je riječ o potpuno hrvatskom proizvodu koji bi trebalo pokušati prodati u inozemstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vlakovi će izići iz hrvatskih tvornica i rezultat su rada i dizajna naših ljudi, financirali su ga HŽ Putnički prijevoz, Hrvatska banka za obnovu i razvoj, dakle potpuno hrvatska priča i trebalo bi je pokušati prodati u inozemstvo”, rekao je Milanović.

Izvozu se, kaže, nada no ništa se, ističe, ne može na silu.

“Zato i idemo u zemlje srednje Azije, bivšeg SSSR-a, jer oni imaju potrebu za ovakvim stvarima”, rekao je Milanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“S posebnim ponosom danas smo se vozili redovitom vožnjom ovog prvog od 44 vlaka i čestitam svim sudionicima tog posla, a prije svega Končaru, HŽ Putničkom prijevozu i HBOR-u. Ovo je primjer kako treba funkcionirati gospodarstvo u cjelini: domaća pamet, kompletno domaća tvrtka, domaća banka koja to financira i domaći korisnik”, rekao je zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Do početka 2017., kazao je, imat ćemo gotovo u potpunosti obnovljen vozni park, a željeznica bi polako trebala zauzeti mjesto koje joj u društvu pripada.

“Ovaj vlak za putnike znači da će se ubuduće voziti u modernom i udobnom vlaku. Vrijednost jednog vlaka je oko pet milijuna eura, a ukupna vrijednost za sva 44 vlaka je 1,6 milijardi kuna. Ugovor o isporuci tih novih putničkih vlakova potpisan je 30. siječnja prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sigurno će se povećati i broj i frekvencija vlakova, rekao je predsjednik uprave HŽ-a Dražen Ratković, a očekuje i povećan broj putnika.

“Ovaj vlak spada u visoku tehnologiju i malo je država u svijetu koje ovladavaju takvom tehnologijom pa stoga možemo biti ponosni”, poručio je predsjednik Uprave Končar Elektroindustrija Darinko Bago.

Novi vlakovi u brojkama

Ugovori će biti realizirani u dvije faze. Prva podrazumijeva isporuku 20 elektromotornih i jednog dizelsko-električnog vlaka, a u drugoj fazi bit će proizvedeno 12 elektromotornih i 11 dizelsko-električnih vlakova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon puštanja prvog elektromotornog vlaka, svaki idući mjesec u promet će biti puštena po dva nova vlaka iz prve faze, a svi bi vlakovi trebali biti pušteni u promet do kraja 2017. godine.

Elektro-motorni vlakovi dosežu brzinu od 160 kilometara na sat, a dizel-elektromotorni od 120.

Elektromotorni vlakovi građeni su kao četverodijelne niskopodne garniture s dvije motorne jedinice i dva središnja segmenta, dok će dizel-električni motorni vlakovi biti sagrađeni kao trodijelne niskopodne garniture s dva motorna vagona s upravljačnicom i srednjim vagonom.

Imaju videonadzor, Wi-Fi, prilagođeni su prijevozu osoba u invalidskim kolicima i prijevozu bicikala, a položaj vlaka pratit će se GPS-om.

Riječ je o hrvatskom proizvodu visoke tehnologije oko čije proizvodnje je zaposleno oko 3000 radnika.

HŽ Putnički prijevoz najavljuje do kraja godine i uvođenje mogućnost on-line kupnje i rezervacije karata, te prodaje putem pametnih kartica i stabilnih automata u kolodvorima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.