Site icon narod.hr

5 prednosti koje dobivamo izgradnjom LNG terminala na Krku

Foto: Fah

Postavlja se pitanje što Hrvatska može dobiti izgradnjom LNG terminala na Krku? – pita Hrvatski tjednik od 29. lipnja uz članak Davora Dijanovića koji analizira tu temu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Davor Dijanović: Zašto treba izgraditi LNG terminal na Krku?

Krenimo redom.

1. Hrvatska će biti manje ovisna o ruskome plinu, čime će smanjiti energetski rizik. U slučaju postojanja LNG infrastrukture, brodovi iz raznih krajeva svijeta mogu do Hrvatske transportirati ukapljeni plin, bilo da je riječ o SAD-u, Katru, Egiptu itd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Kad je Litva izgradila LNG terminal, ruski je Gazprom praktički istog trenutka snizio cijenu plina za Litvu za čak 20 posto. Diverzifikacija nabave, konkurencija, donosi niže cijene. Izgradnjom Sjevernoga toka 2 Njemačka će postati ekskluzivni distributer plina za Europu što joj omogućuje da nameće svoja pravila igre. LNG terminal na Krku razbija taj monopol.

> Grabar-Kitarović: ‘Gradnja LNG terminala bitna za energetsku neovisnost Hrvatske’

3. Hrvatska bi izgradnjom LNG terminala postala tranzitna zemlja za srednju Europu. Došlo bi do gradnje plinovoda do drugih zemalja, a Hrvatska bi zarađivala na tranzitu. Na hrvatskoj je diplomaciji (a nema sumnje da će tu i američka biti od pomoći) dogovor suradnje sa zemljama koje bi kupovale plin iz Hrvatske. Za sada interes je zbog različitih vrsta opstrukcija, ali i poslovične nesposobnosti, izrazila jedino Ina, no nema nikakve sumnje da bi dio plina mogla kupovati i Petrokemija i HEP, a od zemalja srednje Europe Mađarska, Austrija i Slovačka. Dovoljan će zakup biti postignut samo ako budu postojale iskrene namjere da se LNG zaista izgradi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Hrvatska bi se snažnije pozicionirala kao strateški partner SAD-a, i dalje najmoćnije države svijeta.

5. Izgradnjom LNG terminala, Hrvatska bi se snažnije pozicionirala unutar inicijative Tri mora, što joj donosi duhovni i politički odmak od štetnih balkanskih integracija. Dakako, susljedno bi valjalo realizirati i projekt izgradnje nizinske pruge Zagreb – Rijeka – mađarska granica kao i druge infrastrukturne projekte koje bi podrazumijevala veća suradnja država između Jadrana, Baltika i Crnog mora.

> Višnja Starešina: Pribojavam se jer je naš Herr Plenković jedan od posljednjih fanova Frau Merkel

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na žalost, dojam je da inicijativu Triju mora (jednako kao i LNG) iskreno podupire jedino Predsjednica Republike“, dok su predsjednik Vlade Andrej Plenković i HDZ (veza HDZ-CDU) više navezani na Berlin koji je jasno protiv „Tri mora“, ali i protiv izgradnje terminala LNG na Krku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version