Ćorić: ‘Postavlja se pitanja bi li dio nafte bilo isplativije transportirati prema Rijeci, a dio prodati Mađarskoj’

Foto: snimka zaslona

Ministar energetike i zaštite okoliša Tomislav Ćorić gostova je na HRT-u gdje je govorio oko otkrivenog memoranduma INA-e i Janafa. Rekao je kako Hrvatska zastupa tezu da INA mora ostati integralna kompanija i da se Riječka rafinerija dodatno obnovi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, političku scenu užarila je Nacionalova objava memoranduma iz 2018. između Ine i Janafa kojim se omogućuje transport Inine nafte iz Omišlja u mađarske rafinerije te da se hrvatska nafta koja se crpi u naftnim bušotinama u zemlji šalje u mađarske rafinerije, ne u rafinerije Sisak i Rijeka.

“Ina je kao rafinerijska kompanija dugo funkcionirala s dva rafinerijska biznisa, centra. U Rijeci i Sisku. S obzirom da nijedna rafinerija nije poslovala punim kapacitetom. U Sisku je poslovala kapacitetom od 20-30 posto na razini Ine je donesena odluka da se rafinerijski biznis koncentrira na rafineriju u Rijeci dok bi došlo do transformacije biznisa u Sisku”, rekao je Tomislav Ćorić.

Ćorić kaže kako Hrvatska zastupa tezu da INA mora ostati integralna kompanija i da se Riječka rafinerija dodatno obnovi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Imamo dva subjekta memoranduma koji je potpisan, ja sam bio svjedok. S jedne strane imamo Inu, s druge strane imamo Janaf. Tim memorandumom smo omogućili da se u razdoblju od potpisa tog memoranduma da se rafinerija u Sisku spoji i da se od nje kreira transportni pravac prema Janafovom skladištu u Sisku. To se godinama nije dogodilo i zato je rafinerija u Sisku bila izolirana. Ona to sad više nije”, rekao je Ćorić.

Ćorić kaže kako rafinerijski biznis ne može poslovati na kapacitetu od 20-30 posto i dugoročna koncentriranost Ine na jedno tržište i mogućnost prodaje naftnih derivata je poslovno opravdana.

“Nedavno smo ušli u fazu vrlo niske cijene nafte. Ako gledamo razdoblje od nekoliko tjedana onda se postavlja pitanje je li bi tu naftu bilo isplativije sada na razini Siska prerađivati ili dio nafte transportirati prema Rijeci, a dio prodaje prema Mađarskoj. Rafinerija u Rijeci zadovoljava domaće potrebe za naftom što se tiče tržišta kojeg pokriva Ina. Transformacija sisačkih kapaciteta će u narednom razdoblju značiti razvoj bio rafinerijskog biznisa na području Siska.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ćorić je dodao kako nitko neće u Janaf te kako je Janaf trenutno u Hrvatskom vlasništvu i tako će i ostati.

“Janaf je visoko profitabilna firma zato što je on kao operator transportnog sustava u Hrvatskoj jedini koji je to u mogućnosti napraviti. Janaf daje snagu Hrvatskoj u naftnom biznisu koju treba respektirati”, rekao je Tomsilav Ćorić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.