Ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, na Fakultetu elektrotehnike i računarstva najavila je alternativne načine obrazovanja u slučaju da se situacija s koronavirusom pogorša. No, postavlja se veliko pitanje je li takav način nastave uopće moguć s obzirom na opremljenost škola i internetsku vezu učenika, kao i na brojne druge okolnosti.
Nakon tih izjava ministrice Divjak, Andrej Plenković na početku sjednice Vlade rekao je da nikakve odluke o zatvaranju škola zasada nema.
“Vidim da je u eteru neka informacija o školama. Za javnost, nema nikakve odluke o tome da djeca ne bi išla u školu. Mi pratimo situaciju i sve što dosad poduzimamo je trezveno, razborito, transparentno i informativno i nikakvih drugih mjera nema. Važno je da javnost to zna”, kazao je Plenković, prenosi T-portal.
Beroš se javio za riječ kazavši da se govorilo o “teoretskoj mogućnosti” i da postoje planovi za online nastavu, no da je to sve “daleko od realizacije”.
“Idemo mi s mjerama koje su do sada poduzete i o kojima smo se dogovorili”, rekao je na to Plenković.
Što su izjavili Beroš i Divjak prije sjednice?
Ako se situacija s koronavirusom pogorša, ići će se u online nastavu i u školama i na fakultetima, rekla je uoči sjednice Vlade ministrica Divjak, koja ipak ne očekuje da će do tog scenarija doći.
“Različiti scenariji se razrađuju. Imamo detaljno razrađen scenarij online nastave za škole i za fakultete. Više od tjedan dana radimo na tome, pripremni smo ako bi do toga došlo, ali gotovo je sigurno da neće trebati”, kazala je ministrica.
Što se tiče higijenskih potrepština u sustavu obrazovanja, ministrica je istaknula da je situacija u redu.
Podsjetimo, ministar zdravstva Vili Beroš jutros je pri ulasku u Vladu rekao da je razgovarao s ministricom Divjak, koja mu je rekla da su osigurali alternativne načine organiziranja nastave, bude li to potrebno.
Je li uopće moguće izvođenje takve nastave?
Kada govorimo o online nastavi, podsjetimo da IT-sustav školstva nije funkcionirao ni u redovnim okolnostima. Nekoliko dana prije početka nastave u rujnu čitav je sustav pao.
Također, za sustav video-konferencija, kroz koji bi se trebala izvoditi nastava, malo škola u Hrvatskoj ima uvjete. Isto tako, malo koji učitelj i učenik je osposobljen za tu vrstu nastave. Pitanje je i koliko učitelja i učenika ima uvjete za takvu vrstu nastave: ima li računalo i internet i koliko će roditelji platiti internet za 7 sati izravnog prijenosa dnevno, ukoliko nemaju “flat”. Na kraju, ostaje i pitanje može li dijete pozorno pratiti nekoliko sati dnevno takve nastave.