Gradonačelnik Buzeta Kajin: Zabrinuti smo, svakodnevno prolazi i do 300 migranata upitnog legaliteta

migranti
Montaža: Narod.hr, izvor: Fah

Ilegalni migrantski val kroz Hrvatsku ne jenjava. Jedna od najprometnijih ilegalnih migrantskih ruta jest Zagreb – Rijeka – Lupoglav – Buzet. Uglavnom putuju pješice, vlakom i autobusom. Budući da Hrvatske željeznice nemaju izravnu liniju na toj ruti, mnoštvo migranata svakodnevno se autobusom vozi od riječkog željezničkog kolodvora do Lupoglava u Istarskoj županiji, piše Dnevnik.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Migranti iz Afganistana imaju najmodernije mobitele s jasno memoriranim rutama kretanja kao i količine gotovine koje prosječna hrvatska obitelj ni u kom slučaju ne može ušparati. Ovo što se događa s migrantima nije normalno“, upozorava buzetski gradonačelnik Damir Kajin.

> Ilegalni migranti plaćaju i do 10.000 eura za vožnju jet-skijem od Maroka do Španjolske

Neki nemaju plan

“Idemo u Sloveniju i nakon toga u Italiju”, kazao je jedan afganistanski migrant dok njegov sunarodnjak nije posve siguran kamo će. “Nemam plan, možda odemo u Sloveniju i nakon toga u Italiju i onda u neku drugu državu“, kazao je.

Put su brzo nastavili jer je vlak za Buzet kasnio pa su ga neplanirano ulovili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
> Broj ilegalnih migranata na ‘Balkanskoj ruti’ u 9 mjeseci porastao za 170 posto, najviše od 2016.
> Glasnović: ‘Po središtu Zagreba nam šeću migranti, a mi nemamo mjesta za Hrvate iz Venezuele’

“U vremenu od 11 do 16 sati obično tu je znalo bit po stotinjak migranata i čekaju taj vlak u 16 sati neke grupe znaju ići i pješke tako da u tom terminu je znalo biti puno ljudi u Lupoglavu, ali kao što sam već rekao, srećom, nije bilo nekih većih incidenata”, rekao je načelnik općine Lupoglav Franko Baxa.

Migranti koji dolaze iz Afganistana i Pakistana, kazali su mještani, mahom dolaze kao pojedinci, dok oni iz afričkih zemalja uglavnom dolaze s obiteljima, često i s djecom – za koju se, po svemu sudeći, ne provjerava čija su i jesu li zaista djeca tih osoba koja ih vode sa sobom.

Što kažu lokalni stanovnici?

Stanovnici koji uz ovaj val žive već mjesecima, govore za Dnevnik Nove TV o susretima s migrantima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Za sad nemamo nekakvih neugodnih iskustava, ali jednostavno ili pitaju gdje je trgovina, traže nešto vode ili da im se napuni mobitel”, objašnjava Eduard Edi Sandalj.

“A ima smeća tu koliko hoćeš okolo, tu spavaju dole uglavnom, zasad nemamo problema”, kaže Zdravko Sirotić iz Buzeta.

Rijeka migranata se nastavlja, te novi putnici tek pristižu na riječki željeznički kolodvor. Stigao je i kontejner s tuševima i sanitarnim čvorom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spor oko sanitarnog čvora

Krajem listopada nastao je spor jer je HŽ infrastruktura odbila gradu Rijeci dogovorenu lokaciju za postav kontejnera i šatora za privremeno zbrinjavanje migranata na riječkom željezničkom kolodvoru.

Spomenuta lokacija dogovorena je, rekli su tada iz Grada Rijeke za Dnevnik.hr, na sastanku na kojem su Grad, Nadbiskupija i HŽ dogovorili način i lokacije na kojima bi se osigurala privremena pomoć migrantima koji se okupljaju na prostoru željezničkog kolodvora.

Gradu je potom stigao dopis HŽ Infrastrukture u kojem dogovorenu lokaciju ocjenjuju neprihvatljivom.

“Gotovo je neshvatljivo da HŽ odbija nedavno dogovorenu lokaciju, a posebno je neshvatljivo da u svojem dopisu to pravdaju ‘sigurnošću željezničkog prometa’, tim više što sada migranti borave neposredno uz prugu, odnosno zgradu kolodvora”, rekao je u listopadu SDP-ov Marko Filipović, gradonačelnik Rijeke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U studenom je postavljen privremeni sanitarni čvor na ulazu u riječki Željeznički kolodvor, ali to je samo kap u moru ovog velikog problema, kojem političari ne nalaze rješenje, a migranti prelaze granice kao da ih nema, kao da putovnice, rodni listovi za djecu i sve ostalo što bilo koji Europljanin mora posjedovati kada prelazi granice izvan schengenskog prostora.

“Nije nam ni najmanje svejedno”

Damir Kajin, gradonačelnik Buzeta koji skoro svakodnevno nadzire stanje na migrantskoj ruti, za Novi list je rekao:

– Naravno da smo zabrinuti i da nam nije ni najmanje svejedno. Ovim putem svakodnevno prolazi i do 300 migranata koji su upitnog legaliteta.

Znam da im nije lako, ali i oni nama čine probleme, nelagodu ljudima, posebno ovima koji stanuju u blizini. Ne, ni u kom slučaju nisam ksenofob kad ovako razmišljam i govorim jer u Buzetu radi na stotine radnika iz Uzbekistana, Nepala, Tadžikistana, Indije, Pakistana, da istaknem samo one najbrojnije i svima im je kod nas dobro.

Rade, zarađuju, imaju osobne dokumente i legalne dozvole za rad. Ovo što se događa s migrantima nije normalno. Da, razgovarao sam zbog toga s ministrom Božinovićem, on me utješio rekavši da policija o svemu brine.

Znam da je Hrvatska morala odraditi ovaj posao koji bi, nadam se, morao prestati s ulaskom Hrvatske u šengenski režim.

Kažem nisam ksenofob, ali ne mogu ne primijetiti kako migranti iz Afganistana imaju najmodernije mobitele s jasno memoriranim rutama kretanja kao i količine gotovine koje prosječna hrvatska obitelj ni u kom slučaju ne može ušparati. I zato da useljavanju radnika koji su nam potrebni ma od kud dolazili, ali ne ovakvim migrantskim pokretima koji do kraja nisu nikom jasni, zaključio je Kajin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.