Site icon narod.hr

Kupci na tržnici kupuju odgovornije, u manjim količinama, te se na koncu manje hrane baca

tržnice

Foto: snimka zaslona, fotomontaža: Narod.hr

Udruga hrvatskih tržnica jedanaestu godinu zaredom organizirala je manifestaciju pod nazivom Dan hrvatskih tržnica s ciljem promocije domaćih proizvoda koji se nude na tržnicama diljem Hrvatske. Na zagrebačkom Dolcu (kod spomenika Kumici) organizirana je promocija i kušanje prirodnih zelenih sokova i smoothia od lokalno uzgojenog povrća i voća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cilj manifestacije je dati doprinos zdravoj prehrani građana, smanjenju bacanja hrane i podržavanju domaćih proizvođača hrane.

Koliko se hrane u prosjeku baci?

Sedamdeset i jedan kilogram hrane godišnje u prosjeku – svatko od nas baci u smeće. U prvom redu zato što je previše kupimo i skuhamo, a rjeđe zbog toga što namirnicama istekne rok trajanja. Kako to izbjeći, ali i kako što kvalitetnije i zdravije jesti, po mogućnosti domaće, moglo se naučiti na Danu hrvatskih tržnica.

Predsjednik Udruge hrvatske tržnice Niko Pervan objasnio je za HRT zašto bismo hranu trebali češće kupovati na tržnicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Zato što je to hrana s najmanje CO2 otiska, ona je praktički jučer bila u zemlji, a danas je na vašem stolu. Nema velikih transportnih lanaca u plasiranju takve hrane na tržište, nema tretiranja kojekakvim plinovima i zamrzavanja. Ta je hrana zdravija, a i kupovanje na tržnici navodi ljude da kupuju odgovornije, u manjim količinama što na koncu dovodi i do manjeg bacanja hrane, ističe Pervan.

Trendovi kupovanja

Tržnice su u vrijeme lockdowna prije dvije godine nahranile jako puno Zagrepčana. Pa ipak, trend kupovanja na njima opada.

– Nama promet općenito pada što je razumljivo s obzirom na silnu količinu trgovačkih centara i njihovo radno vrijeme. Tržnice se vrlo rano otvaraju i rano zatvaraju, što ljudima koji rade do 16 ili 17 sati nikako ne odgovara. S druge strane, imamo i veliki generacijski jaz jer tržnice više posjećuju stariji ljudi, ali i mlađi ljudi koji imaju dobru platežnu moć i koji žele jesti zdravo i svježe. Tržnice su opstale u teškim vremenima, posebno u doba pandemije kada smo se vrlo fleksibilno prilagođavali strogim epidemiološkim propisima. Ali nadam se i vjerujem da tržnice imaju svijetlu perspektivu, poručuje Pervan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version