Udruga hrvatskih tržnica jedanaestu godinu zaredom organizirala je manifestaciju pod nazivom Dan hrvatskih tržnica s ciljem promocije domaćih proizvoda koji se nude na tržnicama diljem Hrvatske. Na zagrebačkom Dolcu (kod spomenika Kumici) organizirana je promocija i kušanje prirodnih zelenih sokova i smoothia od lokalno uzgojenog povrća i voća.
Cilj manifestacije je dati doprinos zdravoj prehrani građana, smanjenju bacanja hrane i podržavanju domaćih proizvođača hrane.
Koliko se hrane u prosjeku baci?
Sedamdeset i jedan kilogram hrane godišnje u prosjeku – svatko od nas baci u smeće. U prvom redu zato što je previše kupimo i skuhamo, a rjeđe zbog toga što namirnicama istekne rok trajanja. Kako to izbjeći, ali i kako što kvalitetnije i zdravije jesti, po mogućnosti domaće, moglo se naučiti na Danu hrvatskih tržnica.
Predsjednik Udruge hrvatske tržnice Niko Pervan objasnio je za HRT zašto bismo hranu trebali češće kupovati na tržnicama.
– Zato što je to hrana s najmanje CO2 otiska, ona je praktički jučer bila u zemlji, a danas je na vašem stolu. Nema velikih transportnih lanaca u plasiranju takve hrane na tržište, nema tretiranja kojekakvim plinovima i zamrzavanja. Ta je hrana zdravija, a i kupovanje na tržnici navodi ljude da kupuju odgovornije, u manjim količinama što na koncu dovodi i do manjeg bacanja hrane, ističe Pervan.
Trendovi kupovanja
Tržnice su u vrijeme lockdowna prije dvije godine nahranile jako puno Zagrepčana. Pa ipak, trend kupovanja na njima opada.
– Nama promet općenito pada što je razumljivo s obzirom na silnu količinu trgovačkih centara i njihovo radno vrijeme. Tržnice se vrlo rano otvaraju i rano zatvaraju, što ljudima koji rade do 16 ili 17 sati nikako ne odgovara. S druge strane, imamo i veliki generacijski jaz jer tržnice više posjećuju stariji ljudi, ali i mlađi ljudi koji imaju dobru platežnu moć i koji žele jesti zdravo i svježe. Tržnice su opstale u teškim vremenima, posebno u doba pandemije kada smo se vrlo fleksibilno prilagođavali strogim epidemiološkim propisima. Ali nadam se i vjerujem da tržnice imaju svijetlu perspektivu, poručuje Pervan.