Majke poduzetnice: ”Žene čine trećinu poduzetničkog sektora, treba ih uključiti u demografske mjere’

Foto: Thinkstock

Trideset posto hrvatskog poduzetničkog sektora čine žene, od kojih je većina majki te stoga suočena i sa specifičnim izazovima, no država dosad nije imala sluha za njihove ideje, niti ih je uključila u mjere demografske politike, rečeno je u utorak na Konferencija mama poduzetnica u Tehnološkom parku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Poduzetnice imaju i specifične izazove”, ustvrdila je osnivačica mreže poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria Ivana Matić otvarajući konferenciju, pojasnivši da uz izazove s kojima se suočava svaki poduzetnik one imaju na svojim plećima i brigu o kućanstvu i djeci. Smatra da država do sada nije imala sluha za ideje poduzetnica majki, iako i dalje revno naplaćuje svoja potraživanja.

Na konferenciji je istaknuto kako 30 posto hrvatskog poduzetničkog sektora čine žene, koje su većinom ujedno i majke. Rečeno je da bi briga države o ženskom poduzetništvu trebala uključivati i demografske mjere – primjerice promjene u predškolskom odgoju.

Osnivačica Dječjeg vrtića Čigra Vedrana Džanić izjavila je da su se vrtići počeli prilagođavati potrebama roditelja, budući su neki produljili svoje radno vrijeme, no tek će se vidjeti kako će to izgledati u praksi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vrtićki sustav danas traži fleksibilnost. Naime, nekim bi roditeljima, među kojima je i dosta poduzetnica, odgovaralo da dijete u vrtiću provodi samo dio radnog dana. Potrebne su i promjene i u kurikulumima dječjih vrtića. Djeca već u vrtićima trebaju početi razvijati vještine koje će ih jednog dana učiniti konkurentnima na tržištu rada, dovesti do inovacija ili pripremiti za poduzetništvo”, rekla je Džanić.

Utemeljiteljica metodologije Mamforce Diana Kobas Dešković navodi da je nužno majkama poduzetnicama olakšati „konstantnu utrku s vremenom”.

“Brojne su mogućnosti, primjerice, vaučeri za čuvanje djece i pomoć u kući ili porezne olakšice za zapošljavanje osoba koje će voditi brigu o kućanstvu. Time bi se pomoglo mamama poduzetnicama i ujedno potaknulo zapošljavanje ostalih teže zapošljivih skupina, najčešće žena iznad četrdeset, a pogotovo pedeset godina. Također, velika podrška bi bilo i zakonsko rješenje koje bi osiguralo neprenosivi dio roditeljskog dopusta za očeve kako bi roditeljska odgovornost bila ravnomjernije raspoređena”, dodala je Dešković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konferenciju mama poduzetnica organizirala je mreža Women in Adria u suradnji s Institutom za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva Adria te Zagrebačkim inovacijskim centrom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.