Martina Bienenfeld: ‘Zagreb je u prvih 5 mjeseci na razini 30% prošlogodišnjeg prometa’

Foto: snimka zaslona

U HRT-ovoj emisiji Otvoreno govorilo se o turizmu, a gosti su bili Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu turizma, Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba, Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma Hrvatske i Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina Hrvatske gospodarske komore.

HTZ je objavila najnoviji spot za privlačenje stranih turista, a Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, tvrdi da je to i postignuto.

Smatra da je važan trend nakon otvaranja granica i bolje epidemiološke situacije, čime je pokrenut turistički promet. U lipnju, srpnju i kolovozu očekuje taj rast, a svjestan je da te brojke neće biti na razini kao proteklih godina.

Dodao je da je HTZ aktivna cijelo vrijeme tijekom trajanja pandemije, bilo je kampanja zbog čeka je zadržan dobar imidž i najpoželjnija smo turistička destinacija. Cilj je uspostaviti i zračni promet jer njime produljujemo turističku sezonu.

“Vidi se jedan pozitivan trend i pozitivne naznake”, ustvrdio je Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu turizma. Dodaje da se cijeli turistički svijet bori s istim problemom i pomalo će se promet normalizirati, očekuje u lipnju. Od 15. lipnja očekuje veći dolazak turista iz daljih zemalja, uz naše standardne goste.

“Ključno je vratiti promet, bez prometa nema ni turizma”, kazao je.

Bienenfeld: Zagreb je u prvih 5 mjeseci na razini 30% prošlogodišnjeg prometa

“Zagreb je u prvih 5 mjeseci na razini 30% prošlogodišnjeg prometa”, rekla je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.

Smatra da to nije loše jer je i Zagreb, poput Dubrovnika, avio destinacija. Siječanj i veljača su bili izvrsni. Popuštanjem mjera Zagreb bilježi 50 noćenja dnevno više, a u Zagrebu od 69 hotela trenutno radi njih 50-ak.

Nimac Kalcina: Rezervacija ima slabo

“Rezervacija ima slabo, otvaranjem granica one su se počele popunjavati, no to je i dalje neusporedivo manji broj u odnosu na broj otkazivanja”, rekla je Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma Hrvatske.

Što se tiče novih rezervacija, kaže da se vidi kako su neki objekti poput kuća za odmor u udaljenijim mjestima poželjniji. Polaže nade u last-minute rezervacije, a za one za srpanj i kolovoz kaže da se ne oslanja previše.

Na pitanje jesu li mali iznajmljivači u prednosti pred hotelskim smještajem, Nimac Kalcina kaže da su poduzetnici imali mnogo pogodnosti za razliku od malih iznajmljivača, oni nemaju nikakvih pogodnosti, no u malenoj su prednosti što se tiče rezevacija budući da imaju osamljene objekte u udaljenijim mjestima.

Lisjak: Nautičari su se počeli vraćati

Što se tiče nautičara, Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina Hrvatske gospodarske komore je rekao kako su se, otvaranjem granica, počeli vraćati. Razlikuje klijente vlasnike brodica, za koje su prvo otvorene granice i čarter rezervacije, koji rastu eksponencijalnim trendom.

Naglasio je kako je napravljeno puno što se tiče promocije, mjera i samo treba iskomunicirati problem u povratku klijenata – imaju slučajeve kada vlasnici prilikom povratka u svoje zemlje i dalje moraju ići u samoizolaciju ili plaćati testiranja. Očekuje da s 15. lipnjem i to bude ukinuto.

Najviše je stiglo Austrijanaca i nešto malo Nijemaca. Dodaje kako se pomalo vraćamo u normalno iako je to i dalje od onog normalnog na što smo naučeni.

Govorio je o višegodišnjem rastu prihoda marina, ove propuštene mjesece smatra da je teško nadoknaditi. Dodaje kako smo sigurna zemlja.

Matušić kaže da će za ovo razdoblje postkorone neki oblici turizma profitirati i biti najpogodniji za ovo razdoblje, poput nautike koja ima izvrsne uvjete za socijalnu distancu, a da se može uživati u odmoru.

Što se tiče nautike, Staničić kaže kako HTZ priprema aplikaciju za nautičare gdje će se Za privatne iznajmljivače kaže da se i njima izašlo u susret kroz 50% manjeg paušala. O promociji na inozemnom tržištu kaže da se cijelo vrijeme komunicira s ciljem da se turiste informira da smo odlično pripremljeni.

“Na Jadranu je trenutno otvoreno oko 300-tinjak hotela i vjeujem da će se taj broj povećavati kako se budemo približavali glavnoj turističkoj sezoni”, dodao je.

Staničić je rekao i kako je u ovome trenutku teško za očekivati da se brojke približe prošlogodišnjima.

O gostima u Zagrebu, stalnim gostima, razvoju turizma

Bienenfeld je rekla da je struktura gostiju u Zagrebu takva da su najbrojniji domaći gosti iz drugih županija, pa Nijemci, građani BiH i Slovenije. Dodala je kako proteklih godina nije bilo tako, gosti su bili većinom iz SAD-a i Kine.

“Stalni gosti ostaju vjerni Hrvatskoj, tu uopće nema sumnje. Međutim, činjenica je da su svi otkazali i oni vjerni i nevjerni za četvrti, peti i šesti mjesec”, rekla je Nimac Kalcina. Oni, dodaje, rezerviraju za sljedeću godinu za koju imaju već dosta rezervacija.

Staničić smatra da je došlo vrijeme da u budućoj strategiji razvoja turizma se posvetimo nacionalnim brendiranjem privatnog smještaja koji će doprinijeti još boljoj vidljivošću na svjetskom tržištu.

Matušić je rekao da smo u projektu hrvatski digitalni turizam i radi se na tome da se sve usluge mogu dobiti na jednome mjestu. Cilj je olakšati dostupnost informacija.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/hina