“Vođenje i upravljanje školskom i domskom ustanovom” tema je dvodnevnog državnog stručnog skupa koji je u utorak počeo u Puli, a ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar na otvorenju je istaknuo kako je kurikularna reforma jedna od ključnih i najvažnijih stvari kojom se u Ministarstvu bave.
Na stručnom skupu sudjeluje tristotinjak ravnatelja hrvatskih srednjih škola i učeničkih domova, koji će biti upoznati s aktualnostima u sustavu odgoja i obrazovanja, prvenstveno sa cjelovitom kurikularnom reformom za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje te s ulogom ravnatelja u provođenju reforme.
Naglasivši kako je kurikularna reforma jedna od ključnih i najvažnijih stvari kojom se bave u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, ministar Mornar kazao je da bi upravo ta reforma trebala dovesti do “nove škole, rasterećene nepotrebnih činjenica, gdje se više razmišlja i kreativno radi, a manje uči napamet”.
“Učenici će tako steći znanja potrebna za život, za cjeloživotno učenje, a ne neka faktografska znanja koja se uče napamet. Mi učenike moramo naučiti učiti, a ne ih učiti činjenicima”, rekao je ministar Mornar.
Ocijenio je da će u jednom takvom modelu gdje će biti više kreativnosti i prezentacija, učenici biti angažiraniji i zadovoljniji.
Najavio je da će javni poziv za formiranje timova za predmetni kurikulum biti objavljen već u svibnju, a oni će intenzivno početi s radom u rujnu ove godine.
“Prijedlog reforme trebao bi biti gotov do siječnja iduće godine, a nakon toga otvorit će se javna rasprava te će školske godine 2016./2017. započeti s eksperimentalnom primjenom u odabranim školama”, rekao je ministar Mornar.
Smatra da je kurikularna reforma ključna za budućnost Hrvatske i od iznimne je važnosti jer u Hrvatskoj, kako je rekao “nećemo moći nigdje konkurirati jeftinom radnom snagom i masovnošću, ali ćemo moći konkurirati s poslovima koji imaju visoku dodanu vrijednost”.
Upravo zato, ističe Mornar, kurikularna reforma treba konsenzus i potporu svih sudionika ovog procesa i svih ravnatelja škola, ali i svih političkih opcija koje se, kako je rekao “mogu dogoditi nakon izbora”.
“To je još jedan dokaz kako intenzivno radimo na poboljšanju sustava”, zaključio je Mornar.
Ravnateljima srednjih škola i sudionicima skupa u Puli obratila se i ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković koja je istaknula kako svi koji su uključeni u obrazovni sustav moraju težiti i vjerovati da je moguće napraviti bolji odgojno-obrazovni sustav, u kojem će se “djeca osjećati ugodno, i u kojem će stjecati kompetencije za daljnji život”.
“Trebamo provesti kurikularnu reformu koja će djecu osloboditi mnoštva sadržaja, čija je primjenjivost vrlo niska, a osposobiti ih da budu samostalni pojedinci s razvijenim kritičkim mišljenjem”, poručila je Žarković-Pečenković.
Tekst se nastavlja ispod oglasa