Ministar Mornar: Ključna je kurikularna reforma

“Vođenje i upravljanje školskom i domskom ustanovom” tema je dvodnevnog državnog stručnog skupa koji je u utorak počeo u Puli, a ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar na otvorenju je istaknuo kako je kurikularna reforma jedna od ključnih i najvažnijih stvari kojom se u Ministarstvu bave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na stručnom skupu sudjeluje tristotinjak ravnatelja hrvatskih srednjih škola i učeničkih domova, koji će biti upoznati s aktualnostima u sustavu odgoja i obrazovanja, prvenstveno sa cjelovitom kurikularnom reformom za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje te s ulogom ravnatelja u provođenju reforme.

Naglasivši kako je kurikularna reforma jedna od ključnih i najvažnijih stvari kojom se bave u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, ministar Mornar kazao je da bi upravo ta reforma trebala dovesti do “nove škole, rasterećene nepotrebnih činjenica, gdje se više razmišlja i kreativno radi, a manje uči napamet”.

“Učenici će tako steći znanja potrebna za život, za cjeloživotno učenje, a ne neka faktografska znanja koja se uče napamet. Mi učenike moramo naučiti učiti, a ne ih učiti činjenicima”, rekao je ministar Mornar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ocijenio je da će u jednom takvom modelu gdje će biti više kreativnosti i prezentacija, učenici biti angažiraniji i zadovoljniji.

Najavio je da će javni poziv za formiranje timova za predmetni kurikulum biti objavljen već u svibnju, a oni će intenzivno početi s radom u rujnu ove godine.

“Prijedlog reforme trebao bi biti gotov do siječnja iduće godine, a nakon toga otvorit će se javna rasprava te će školske godine 2016./2017. započeti s eksperimentalnom primjenom u odabranim školama”, rekao je ministar Mornar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smatra da je kurikularna reforma ključna za budućnost Hrvatske i od iznimne je važnosti jer u Hrvatskoj, kako je rekao “nećemo moći nigdje konkurirati jeftinom radnom snagom i masovnošću, ali ćemo moći konkurirati s poslovima koji imaju visoku dodanu vrijednost”.

Upravo zato, ističe Mornar, kurikularna reforma treba konsenzus i potporu svih sudionika ovog procesa i svih ravnatelja škola, ali i svih političkih opcija koje se, kako je rekao “mogu dogoditi nakon izbora”.

“To je još jedan dokaz kako intenzivno radimo na poboljšanju sustava”, zaključio je Mornar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravnateljima srednjih škola i sudionicima skupa u Puli obratila se i ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković koja je istaknula kako svi koji su uključeni u obrazovni sustav moraju težiti i vjerovati da je moguće napraviti bolji odgojno-obrazovni sustav, u kojem će se “djeca osjećati ugodno, i u kojem će stjecati kompetencije za daljnji život”.

“Trebamo provesti kurikularnu reformu koja će djecu osloboditi mnoštva sadržaja, čija je primjenjivost vrlo niska, a osposobiti ih da budu samostalni pojedinci s razvijenim kritičkim mišljenjem”, poručila je Žarković-Pečenković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.