“Ukoliko Povjerenstvo ipak utvrdi da sam prekršio Zakon o sprječavanju sukoba interesa iskoristit ću pravna sredstva koja su mi na raspolaganju”, ističe se u priopćenju zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića, čelnika ekstremno lijeve platforme Možemo, povodom pokretanja postupka pred Povjerenstvom za odlučivanje o sukobu interesa.
> Tomašević prekršio predizborno obećanje, pa sad tumači da je to u interesu Zagrepčana
Podsjetimo, Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa otvorilo je predmet protiv gradonačelnika Zagreba Tomislava Tomaševića, potvrdila je sinoć predsjednica Povjerenstva Nataša Novaković.
Tomaševićevo priopćenje prenosimo u cijelosti:
“Odluka o novoj Upravi i Nadzornom odboru Zagrebačkog holdinga je pravno valjana, sukladna je Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i Zakonu o trgovačkim društvima te je već upisana u registar Trgovačkog suda.
U pogledu najavljenog pokretanja postupka ispred Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa zbog navodnog kršenja procedure, ocijenili smo da je stanje u Zagrebačkom holdingu zahtijevalo neodgodivo djelovanje, te smo odluku donijeli sukladno važećim zakonima i dosadašnjoj uvriježenoj praksi. Ovdje treba istaknuti i dodatnu okolnost da u trenutku dok predstavničko tijelo nije konstituirano niti ne može dati prijedlog članova uprava i nadzornih odbora.
U prilogu uvriježenoj i pravno valjanoj praksi da se članovi uprava i nadzornih odbora ne imenuju na prijedlog predstavničkog tijela govori i stajalište Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa navedeno u očitovanju iz srpnja 2013. godine, u kojem se navodi “da u slučajevima u kojima dolazi do kolizije odredbe članka 15. stavka 2. ZSSI-a i odredbe članka 48. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi primjenjuje se, prema načelu lex posterior derogat legi priori, odredba onoga zakona koji je kasnije stupio na snagu, odnosno odredba članka 48. ZLPS-a, na temelju koje općinski načelnik, gradonačelnik, odnosno župan imenuje i razrješava predstavnike jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave u tijelima trgovačkih društava u kojima jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave ima dionice ili udjele u vlasništvu (kapitalu društva)”. Smatramo kako je to smisao tog stajališta Povjerenstva, koje kaže da u slučaju kolizije dvaju zakona prednost ima zakon koji je kasnije donesen. Isto stajalište sadržano je u izvješću Povjerenstva za 2013. godinu koje je usvojio Hrvatski sabor.
Ukoliko Povjerenstvo ipak utvrdi da sam prekršio Zakon o sprječavanju sukoba interesa iskoristit ću pravna sredstva koja su mi na raspolaganju jer smatram da je njegov članak 15. stavak 2. protivan Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi koji jasno definira ovlast gradonačelnika da imenuje predstavnike trgovačkih društava u vlasništvu grada koji donose odluke o članovima uprava i nadzornih odbora tih trgovačkih društava. ZLRUS jasno dozvoljava gradonačelniku koji je ostvario izravno demokratski mandat da imenuje članove uprava i nadzornih odbora da bi osigurao građanima da usluge koje pružaju ta društva budu kvalitetnije i ekonomičnije”, zaključuje se u priopćenju.
Što je Tomašević pričao prije izbora?
Čak i prije pobjede na lokalnim izborima Tomislav Tomašević poručio je da očekuje mandate čelnika gradskih poduzeća na raspolaganje.
Na pitanje kako mu građani mogu vjerovati, rekao je: “Pozivam jednu osobu u gradu kojoj sam bilo što obećao nakon izbora. U tom smislu javni natječaj će biti javni natječaj. Želimo iskoristiti potencijale i da se jave najsposobniji i najstručniji.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa