Hrvatsko tržište je razmjerno malo, ali jedno je od najraznovrsnijih u Europi kada je riječ o regionalnim specifičnostima potrošača, pokazuje istraživanje koje su proveli agencija za istraživanje tržišta Nielsen, a koje je objavio magazin Ja Trgovac.
Za potrebe istraživanja Hrvatska je podijeljena na pet regija – jug, zapad, Zagreb, central, istok.
U Slavoniji promocije igraju značajnu ulogu
Krenuvši od regije istok (Slavonije) potrošači su najviše u potrazi za promocijama i najnižim cijenama, a to potvrđuje činjenica da oni posjete u prosjeku 3,2 različita trgovačka lanca unutar mjesec dana, što je iznad prosjeka Hrvatske i više od svih ostalih regija.
Središnja Hrvatska (regija central) najsličnija je prosjeku Hrvatske. Kada idu u kupnju, kupci ovdje najčešće planiraju i sastavljaju popis za kupovinu, što smanjuje mogućnost impulsne kupovine..
Također, većinom kupuju osnovne stvari i pokušavaju uštedjeti smanjujući kupovinu luksuznih proizvoda. U Zagrebu kupcima je najbitnija brzina kupnje i spremni su platiti više ako im to štedi njihovo vrijeme. Većinom se kupuje u hipermarketima i supermarketima jer mogu pronaći sve na jednom mjestu. Manje kupnje u najviše slučajeva obavljaju 2-3 puta tjedno.
Na jugu Hrvatske kupcima je bitna svježina namirnica
Fokus se u regiji zapad (Istra i Kvarner) značajnije stavlja na iskustvo kupovine gdje kupci preferiraju češće odlaske u trgovinu. Kupci su više fokusirani na premium proizvode i isto su tako spremni platiti više za njih, a ponuda svježe ribe može bitno utjecati na odabir trgovine.
Ponuda ne samo svježe ribe već svježe hrane općenito je najbitnija kupcima u regiji jug (Dalmacija), koji uz svježe proizvode češće kupuju brendove trgovačkih robnih marki. Uspoređujući ih s ostatkom Hrvatske imaju nešto veću košaricu od ostalih regija i posjećuju najmanje različitih trgovačkih lanaca.
Potrošači u svakoj od regija pokazali su velike razlike u navikama kupnje, pa čak i u trgovačkim lancima u kojima najčešće kupuju. Tako, primjerice, u Zagrebu kupci najčešće posjećuju Konzum, Kaufland i Interspar, u Središnjoj Hrvatskoj dominantni trgovački lanci su Konzum, Lidl i Kaufland, na zapadu zemlje to su Plodine i Lidl, a na jugu, u Dalmaciji, Tommy. S druge strane, na istoku zemlje, u Slavoniji, Baranji i Srijemu, ni jedan trgovački lanac među kupcima nije dominantan, već potrošači redovno posjećuju sve trgovačke lance, ovisno o njihovim cijenama, pokazuje istraživanje.