Mate Rimac predstavio je u srijedu robotaksi nazvan Verne, po slavnom piscu. Robotaksi trebao bi početi voziti po Zagrebu 2026. godine, no predstavljanje je prošlo uz probleme budući da se robotaksi oglušio na Rimčeve naredbe.
Projekt koji nosi ime Verne prema futurističkome francuskom piscu Julesu Verneu uz Matu Rimca predstavili su izvršni direktor Marko Pejković i glavni direktor dizajna Adriano Mudri. Na predstavljanju robotaksija, Mate Rimac je pokušao pozvati vozilo preko aplikacije, ali se ono nije pojavilo zbog tehničkog problema. Najavio da će njegov tim istražiti uzrok, a potom nastavio govoriti o karakteristikama robotaksija.
Što su robotaksiji?
Robotaksiji će se prvo pojaviti na zagrebačkim ulicama. Planirano je da će početni broj vozila biti manji i da će se kretati po kraćim rutama. Iako su prvotno trebali biti u prometu već sljedeće godine, novi rok za početak usluge je 2026., prenosi HRT.
>Rimčeva Nevera sa 412 km/h najbrži serijski auto na svijetu
Robotaksiji će se razlikovati od uobičajenih vozila jer neće imati vozača, upravljač niti papučice za vožnju. Vozila također neće imati retrovizore niti brisače stakla. U unutrašnjosti, korisnici će moći prilagoditi osvjetljenje, miris i glazbu prema vlastitim željama.
Osim što će biti prisutni u Zagrebu, robotaksiji su već privukli međunarodnu pažnju. Predstavnici iz Manchestera pokazali su veliki interes za ovaj projekt. Nakon Zagreba, robotaksiji će se uvesti u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i na Bliskom Istoku, a do sada je potpisano 11 ugovora s različitim gradovima, dok se pregovara s još 30.
Svaki grad koji bude imao robotaksije također će imati postrojenja za njihovo održavanje, uključujući čišćenje, punjenje i redovito održavanje. Cijeli sustav funkcionirat će putem aplikacije, omogućujući korisnicima jednostavno naručivanje vozila koje će ih prevesti na željenu lokaciju, javlja HRT.
Ideja nije zamijeniti javni prijevoz
Rimac je kazao da se radi se o potpuno autonomnom električnom vozilu izgrađenom na novoj platformi koja je, kazao je, u potpunosti prilagođena autonomnom načinu vožnje. Verne je, istaknuto je, koncipiran i konstruiran kao sigurno i udobno autonomno vozilo. Softverska platforma koju tvrtka razvija sastojat će se od korisničke aplikacije za naručivanje vožnje te platforme za upravljanje uslugom.
>Poseban trenutak: Rimčeva Nevera i Pulićev bolid vozili Pelješkim mostom
“Putem aplikacije, kazao je Mate Rimac, korisnici će moći, čak i prije vožnje, personalizirati sve postavke vozila poput osvjetljenja, temperature čak i mirisa unutrašnjosti vozila. Isto tako, u svakom gradu u kojem će Verne biti dostupan postojat će specijalizirana infrastruktura koja će se zvati ‘Mothership’. Tamo će se vozila pregledavati, održavati, čistiti i svakodnevno puniti energijom”, kazao je.
Naglasio je da će njegov robotaksi imati dosta prostora, ali samo dva sjedala, budući da su, naveo je, istraživanja pokazala da su u vozilima najčešće jedna ili dvije osobe. Naglasio je da trenutno na cestama ne postoji ništa slično Verneu.
Adriano Mudri, glavni direktor dizajna u Verneu, istaknuo je, nadovezujući se na činjenicu da se radi o dvosjedu, da se većina vožnji može zadovoljiti dvosjedom, dodavši i kako će Verne imati više prostora od skupih limuzina. Unutrašnjost auta, naveo je, nalikovat će na dnevnu sobu. Unutar vozila neće biti tipične ploče s instrumentima, već zaslon od 43 inča, namijenjen zabavi i i dijeljenju informacija o putovanju tijekom vožnje.
Vozilo će biti opremljeno i sa 17 zvučnika, a naručivat će se putem aplikacije.
Izvršni direktor Vernea Marko Pejković najavio je da tvrtka počinje graditi veliki proizvodni pogon u južnom dijelu Zagreba, gdje će se proizvoditi autonomna vozila. Prvi Mothership gradi se pokraj sjedišta u Buzinu. Ali gradi se i nešto veće. U Lučkom će biti tvornica od 28 tisuća četvornih metara za proizvodnju Vernea, odakle će se plasirati po svijetu.
“Naša ideja nije zamijeniti javni prijevoz, nego raditi u simbiozi”, najavio je Pejković.
Na predstavljanju projekta bili su i predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.
Tekst se nastavlja ispod oglasa