Savez samostalnih sindikata Hrvatske poručio je kako je neradna nedjelja pitanje interesa društva te mora imati prednost nad interesom profita, a od Vlade su zatražili da u saborsku proceduru hitno uputi izmjene Zakona o trgovini te njihovo donošenje prije parlamentarnih izbora.
“Pitanje slobodne nedjelje nije (samo) pitanje zaštite prava radnika u trgovinama već, ono što Ustavni sud već dvaput, 2004. i 2009., ne prepoznaje: to je pitanje interesa društva koji mora imati prednost nad interesom profita. Čovjek ima pravo družiti se istoga dana u tjednu s obitelji, prijateljima”, stoji u priopćenju Saveza samostalnih sindikata (SSSH) koje potpisuje predsjednik Mladen Novosel.
> (VIDEO) Dr. Željka Markić: ‘Ni HDZ ni SDP nisu istinski stali iza odluke o neradnoj nedjelji’
>U ime obitelji već tri godine od Plenkovićeve Vlade traži neradnu nedjelju
Komentirajući izjavu ministra rada Josipa Aladrovića da je o zabrani rada nedjeljom “potrebno naći dobar omjer između svjetonazorskog i ekonomskog pristupa”, ustvrdili su da je imati slobodnu nedjelju pitanje društvenih vrijednosti, civilizacijski i kulturni doseg.
Aladroviću su poručili kako to nije svjetonazorsko pitanje. Navode da to dokazuje i činjenica da građansku inicijativu “Hrvatski savez za nedjelju” čine vjerske udruge gotovo svih konfesija u Hrvatskoj, sve sindikalne središnjice i relevantni sindikati te niz organizacija civilnog društva koje na ovom društvenom pitanju surađuju unatoč ideološkim razlikama.
SSSH je odgovorio i na “neutemeljene tvrdnje dežurnih katastrofičara počevši od raznih Huića i drugih pojedinačnih prvoboraca protiv poreza pa do dobro organiziranoga lobističkog HUP-a”.
Ustvrdili su da zbog slobodne nedjelje neće biti 15.000 radnika viška u trgovini, nego da ih najmanje toliko nedostaje kada bi radnici radili u skladu s propisima i kolektivnim ugovorima. Dodaju da bi se poslodavcima, kada bi povećano plaćali rad nedjeljom, taj rad ne bi isplatio, javlja RTL.
“Do kada će hrvatska Vlada odlagati donošenje odluka u interesu radnika?”
Iz sindikata su istaknuli:
“Ministar hrvatskoj javnosti poručuje kako Vlada traži balans između zadovoljavanja očekivanja Crkve i poduzetničke klase. I tješi, po njemu, suprotstavljene interese – siguran sam da ćemo uspjeti u tome! Ministre, imati slobodnu nedjelju prevashodno je društveno pitanje, pitanje društvenih vrijednosti, civilizacijski i kulturni doseg. Njemu se, uz teološki i ekonomski, može i mora pristupiti sociološki, filozofski, psihološki, antropološki i dr. Stoga, posve ste u krivu, to nije svjetonazorsko pitanje, što dokazuje i činjenica da građansku inicijativu „Hrvatski savez za nedjelju“ čine vjerske udruge gotovo svih konfesija u Hrvatskoj, sve sindikalne središnjice i relevantni sindikati te niz organizacija civilnog društva koje na ovom društvenom pitanju surađuju unatoč ideološkim razlikama.”
Pismo sindikata u cijelosti pročitajte ovdje:
Udruga U ime obitelji pozivala da se radnicima omogući neradna nedjelja i blagdani
Podsjetimo, počela je prva faza relaksacije mjera uvedenih zbog epidemije koronavirusa. Dopušta se rad svim trgovinama, osim onima u šoping centrima, a i trgovine koje su do sada mogle raditi, smiju imati radno vrijeme do 21 sat, uz obveznu pauzu od sat vremena za čišćenje i dezinfekciju. Rad nedjeljom i blagdanima neće biti dopušten.
Udruga U ime obitelji godinama poziva poslodavce velikih trgovačkih lanaca, kao i poslodavce svih nenužnih djelatnosti u Hrvatskoj, da omoguće svojim zaposlenicima da nedjelje i blagdane mogu provesti sa svojim obiteljima, a ne na radnom mjestu, a isto je učinila i uoči Uskrsa u travnju.
“U ime obitelji je zajedno sa sindikatima i Savezom za nedjelju opetovano isticala da je dio od 180.000 radnika u trgovinama, koji ionako imaju radni tjedan od 6 dana, prisiljavano raditi nedjeljom, uz nisku ili nikakvu naknadu. Promijenjeni način života, uzrokovan epidemijom, potvrdio je da se građani mogu organizirati i odlaziti u trgovinu u vremenu radnog tjedna, te da rad nedjeljom i blagdanom, čak i u ekstremnim uvjetima, nije neophodan za funkcioniranje trgovina i opskrbu stanovništva.
Tekst se nastavlja ispod oglasa