Sindikat prometnika: Bude li potrebno, nećemo ostati po strani kad je u pitanju štrajk strojovođa

Tajnik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Anto Iličić izjavio je u ponedjeljak u Rijeci kako taj sindikat, bude li potrebno, neće ostati po strani kad je u pitanju najavljeni štrajk strojovođa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi na željeznici imaju problema s prekovremenima

Na pitanje novinare hoće li se taj sindikat uključiti u najavljeni štrajk strojovođa, Iličić je odgovorio kako neće dopustiti da ne podupru bilo koji sindikat koji se bori za prava svojih članova te da će s tim u vezi vidjeti odnose i pratiti što se događa i neće ostati po strani.

Iličić je sudjelovao na okruglom stolu “Nužnost izgradnje nizinske, dvokolosiječne i elektrificirane željezničke pruge Rijeka-Zagreb–Botovo kao dijela koridora 11 Baltik–Jadran, Route C-65, koji su organizirali Centar za prometno inženjerstvo Hrvatske akademije tehničkih znanosti i Sindikat prometnika vlakova Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje imaju li i prometnici vlakova problema s prekovremenim radom, odgovorio je kako “svi na željeznici imaju problema s prekovremenima jer poslodavac ne razumije osnovnu zakonsku regulativu da je prekovremeni rad iznimka, a ne pravilo”.

Rekao je kako se mora imati dovoljno ljudi za redoviti posao koji se ne može i ne smije temeljiti na tome da ljudi rade prekovremeno, što je suprotno zakonu. Dodao je da je “karakteristika prekovremenog rada izvanrednost”.

“Budući da mi imamo vozni red, nama cijele godine nema iznenađenja, znači – vozni red je takav, na osnovi njega poslodavac planira broj izvršitelja i prema njemu se radi, a druga je stvar ako se pojavi izvanrednost”, objasnio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Prekovremeni rad nam je dosta veliki problem i za sada ga ne uspijevamo riješiti na zadovoljavajući način, s time da je intencija i zakonodavca i sindikata da prekovremeni rad svede na nulu”, istaknuo je Iličić.

Na pitanje novinara je li premalo prometnika s obzirom na opseg posla, odgovorio je kako, kao i u HŽ Putničkom prijevozu i u HŽ Infrastrukturi, “broj izvršitelja nije adekvatan tehnološkim operacijama koje se zahtijevaju pa se nadomješta prekovremenim radom”.

Nastojimo pomiriti dijalogom

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rekao je i kako ima neiskorištenih godišnjih odmora iz 2012. i 2013. godine, što je suprotno Zakonu o radu i kolektivnom ugovoru.

“Mi nastojimo taj dio pomiriti koliko je god moguće dijalogom. Nažalost, često srećemo da, od resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića do Uprave, da je njima socijalni dijalog, odnosno zovu kada im nešto treba potvrditi, a kada se treba dogovoriti o pravima radnika, onda bi oni sami tu vedrili i oblačili i mi se s time ne slažemo, niti je to socijalni dijalog”, rekao je tajnik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Anto Iličić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.