Stručnjaci o šteti koju će prouročiti krivo natočeno gorivo: ‘Do 2000 kuna, bez troškova šlepanja’

Foto: Thinkstock

Vozači koji su u ponedjeljak na Ininoj benzinskoj postaji Smokovik u Splitu točili dizel gorivo u svoja vozila našli su se u velikim problemima jer su pogreškom benzinske točili benzin.

INA se ispričala zbog propusta i pozvala sve koji su kupili gorivo u navedenom razdoblju da se jave na Inin besplatni telefon na broj 0800 11 12 ili na ina-besplatni.telefon@ina.hr.

Cijeli dan točili benzin umjesto dizela: INA priznala pogrešku i poziva stotinjak oštećenih kupaca da se jave

Prodaja navedenog goriva obustavljena je u ponedjeljak 1. travnja oko 9 sati ujutro, to jest, odmah nakon prve dojave kupca o problemu s gorivom. U navedenom periodu izdano je stotinjak računa.

“Svi kupci koji se jave s računom, izvodom kartice ili čiji identitet se može utvrditi putem snimki videonadzora bit će obeštećeni”, poručili su iz Ine.

Natočili ste krivo gorivo? Ne palite auto!

A što učiniti ako ste svojom krivnjom u limenog ljubimca ulili krivo gorivo ili pogreškom benzinske crpke kao što se dogodilo Splitu, objasnila je Slobodna Dalmacija.

Stručnjaci tvrde da je puno gore u dizelaša ulili benzin, nego obrnuto. Ukoliko ste svjesni pogreške, ne palite ga, jer možete napraviti štetu. Zovite službe pomoći ili servisera, pogotovo ako ste krenuli, a motor se sam ugasio.

Razina problema ovisi o tome u kojem se trenutku pogreška otkrije. Tko s benzinom vozi modernog dizelaša, u najgorem slučaju riskira kapitalni kvar motora. Stari dizelaši (na primjer Golf I i II) podnose i do 30 posto benzina.

Moderni dizel motori rade pod vrlo visokim tlakom i unutar motora postoji vrlo mala tolerancija za pogrešno gorivo. Ako se ulije samo nekoliko litara, kupite pola litre dvotaktola (ulja za dvotaktne motore), ulijte u spremnik i dopunite gorivo do čepa dizelskim gorivom.

Ako ste pak pogrešno gorivo ulili do čepa, problem, veliki problem, je neizbježan. Najgore je ako shvatite da ste ulili pogrešno gorivo tek kad motor počne trokirati ili se sam ugasi. Tada obvezno pozovite stručnu pomoć.

Dizelsko gorivo u drugom taktu, većim stupnjem kompresije, postiže znatno više temperature i tlakove, pa ubrizgani benzin nekontrolirano detonira, te može uništiti, odnosno oštetiti čela klipova, glavu, karike i cilindre.

Kad benzin uđe u dizelski motor, on djeluje kao razrjeđivač, uzrokujući gubitak svojstva podmazivanja i pumpa za gorivo trpjet će mnogo više trenja. Dijelovi koji se nalaze na “udaru” bit će filter, brizgaljke, katalizator, senzori…

Ako se ulili pogrešno gorivo u benzinca moguća je samopomoć ispumpavanjem. Dizel je teži i masniji od benzina i potreban mu je pritisak kako bi se motor mogao pokrenuti. On će potonuti jer je teži od benzina i napuniti će brizgaljke. Automobil teoretski može raditi, postoji mogućnost jačeg dimljenja, trenja, ali šteta možda neće biti toliko velika.

Kako bi riješio problem, serviser će isprazniti spremnik, odvojiti priključak goriva prema brizgalicama te kratko spojiti pumpu goriva i tako izgurati zaostalo gorivo, očistiti ili zamijeniti brizgalice i promijeniti filter, doznaje Slobodna Dalmacija.

U svakom slučaju, bolja priča bit će čišćenje benzinskog nego dizelskog spremnika. Cijena zahvata, ovisno o vrsti automobila, iznosi od 300 do više od 2000 kuna bez troška prolivenog goriva i šlepanja.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/Slobodna Dalmacija