Tabak: Za MiG-ove odgovorni i ministarstvo i obavještajne službe

Postoji sumnja da je Hrvatska oštećena za višemilijunske iznose prilikom remonta MiG-ova u Ukrajini. Da remont dijelom ili možda uopće nije obavljen, a da je dokumentacija krivotvorena, tvrdi Jutarnji list pozivajući se neimenovane izvore MORH-ove istrage.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ugovor o remontu 2013. potpisao je tadašnji ministar obrane Ante Kotromanović, nakon što je ukrajinski remontni zavod na natječaju pobijedio rumunjsku tvrtku.

Od 12 borbenih zarkopolova tek su tri u voznom stanju i sama ta činjenica ukazuje na određenu sumnju da je remont izvršen loše odnosno da nije na odgovarajućoj razini. Prema navodima Jutarnjeg lista, istraga vojne policije provedena nakon čestih kvarova utvrdila je “prekucane” serijske brojeve.

Ugrađeni dijelovi sklopljeni su od nekoliko aviona s raznih strana svijeta i ne odgovaraju dokumentaciji, a avioni kupljeni od Ukrajine stariji su nego što piše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kvarove, unatoč remontu, upozoravali su i piloti. Ivanu Selaku avion se na 13 tisuća metara ugasio. Signal upozorenja slali su i iz rumunjske tvrtke Aerostat, koja se također natjecala za remont.

Ovaj slučaj, ako se pokaže točnim, osim pilota, ugrožava i nacionalnu sigurnost.

Vojni analitičar Igor Tabak izjavio je u Studiju 4 kako se priče o MiG-ovima provlače već dvije godine. “Mi smo prema svemu sudeći dobili rabljene MiG-ove iz Jemena koji su preuređeni u Ukrajini. Ako se na našim MiG-ovima nađe bugarski jezik, latinica, francuski jezik znači da govorimo o letjelicama starim 40 godina, o oldtimerima. MiG-ovi se ne proizvode od sredine 80-tih godina”, istaknuo je Tabak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odgovornima smatra i ministarstvo i vojne obavještajne službe.

Na upit kolika je odgovornost na službi, a kolika ministarstvu, rekao je: “Potpuna je odgovornost ali naš postupak javne nabave je napredovao već od onih kamiona. Ne treba zaboraviti da su na svim letjelicama sklopovi i dijelovi na divlje zašarafljeni”.

“2014. godine je odbor imao tematsku sjednicu gdje se tri sata raspravljalo o ovim navodima. I tad je dio tih tvrdnji zvučalo poljuljano. Od istraga nije bilo ništa i jako me zanima u kojem će smjeru ići istraga. U pitanju je naše ratno zrakoplovstvo i to su odluke koje ovakvi skandali odgađaju”, zaključio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U međuvremenu se priopćenjem oglasilo Ministarstva obrane u kojem stoji da su vojna sigurnosno–obavještajna agencija i Vojna policija u proteklih nekoliko tjedana u svojim postupanjima došle do informacija kako je potrebno izvršiti ponovne i dodatne provjere vezano uz remont i nabavu borbenih zrakoplova MiG-21.

Ministarstvo obrane će nastaviti postupati sukladno važećim zakonskim propisima i po zahtjevima nadležnih državnih tijela, budući da postoje ozbiljne naznake o zabrinjavajućim radnjama koje mogu utjecati na obrambenu sposobnost Republike Hrvatske, stoji u priopćenju. Više pročitajte ovdje.

General Štimac: Upozoravali smo na loše odrađen remont MIG-ova u Ukrajini

Bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, umirovljeni general-bojnik Josip Štimac izjavio je u utorak kako je više puta u ime Hrvatskog generalskog zbora upozoravao da remont hrvatskih MIG-ova 21 nije obavljen kako treba, pa je dobro što je zabranjeno letenje tim zrakoplovima dok se ne utvrdi o čemu je riječ. Više pročitajte ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.