“Nova afere u koju je uključena marketinška tvrtka i investitor najvećeg trgovačkog centra u Hrvatskoj dovodi u pitanje cilj zbog kojeg HRT postoji, a to je između ostalog objektivno, transparentno i neovisno informiranje javnosti”, poručuju iz Transparency International Hrvatska.
“Ugovor između marketinške tvrtke za odnose s javnošću i stranog investitora o pružanju komunikacijskih usluga otkriva jednu novu razinu poslovanja agencija koje naplaćuju usluge trgovanja utjecajem bez obzira da li je neki ugovor konzumiran ili nije.
Zar pristup svakoj javnoj osobi ne bi trebao biti omogućen na jednak i transparentan način svakom građaninu, privatnom investitoru ili poduzetniku? Zašto bi se takve usluge morale naplaćivati ili biti predmet lobističke profesije, a koja do danas nije regulirana u hrvatskom zakonodavstvu?
Izbijanjem ove afere dovodi se u pitanje objektivnost informiranja javnog medijskog servisa, posebno kroz medijski gledane televizijske sadržaje. Ako se na ovakav način pripremaju televizijske emisije da se zloupotrebljava medijski prostor, manipulira gostima i komentatorima za privatne interese s ciljem utjecaja na druga tijela javne vlasti ozbiljno je narušen integritet i povjerenje u HRT. Zašto građani plaćaju HRT pretplatu?
Na ovaj način narušen je i integritet urednika i voditelja emisije Otvoreno, a samim tim je bi profesionalizam u okviru javne radio televizije”, istaknula je Davorka Budimir, predsjednica TIH-a.
HRT imenovao povjerenstvo o ‘slučaju Grizli’, traži očitovanje urednika ‘Otvorenog’
Hrvatska radiotelevizija (HRT) imenovala je u petak tročlano povjerenstvo koje će utvrditi sve okolnosti i odgovornosti povezane sa slučajem agencije Grizli komunikacije, izvijestili su.
Kako se ističe u priopćenju HRT-a, odluka o tome donesena je nakon što je u medijima objavljen ugovor agencije Grizli komunikacije u kojemu se, među ostalim, spominje emisija ‘Otvoreno’ Hrvatske televizije te se navode teme i konkretni gosti koji bi temeljem toga ugovora u emisiji trebali govoriti.
S Hrvatske radiotelevizije ističu da teme spomenute u ugovoru agencije Grizli komunikacije nikad nisu bile zastupljene u emisiji ‘Otvoreno’ te ističu kako , novinari i urednici Hrvatske radiotelevizije ‘znaju da se pri odabiru tema i gostiju uvijek trebaju voditi isključivo javnim interesom’ i uz poštivanje najviših profesionalnih i etičkih standarda.
‘Kako bi se otklonila svaka sumnja da se na takav način možda nije postupalo u pripremi i realizaciji emisije ‘Otvoreno’ od svih su urednika zatražena pismena očitovanja. Članovi danas imenovanoga povjerenstva utvrdit će i sve ostale okolnosti te analizirati teme i zastupljenost predstavnika svih političkih stranaka u emisiji ‘Otvoreno’ u razdoblju od 28. siječnja do 2. lipnja 2016.’
U priopćenju HRT navodi se kako će se time i utvrditi je li na bilo koji način narušena ravnoteža pri odabiru gostiju u emisiji ‘Otvoreno’ u razdoblju od uspostavljanja sadašnje Vlade do danas, te da će ‘ u cilju potpunoga informiranja korisnika Hrvatske radiotelevizije i svih građana nalaz povjerenstva biti javno objavljen’.
Mediji su u četvrtak objavili da su u posjedu ugovora između Grizli komunikacija s austrijskim Braunsberger Holdingom za PR usluge vezano za njihov spor s austrijskom tvrkom Focus Invest oko trgovačkog centra West Gate kod Zagreba. Ističu kako je u ugovoru navedeno da će Grizli otvoriti tu temu preko nekih portala, ponuditi je Večernjem ili Jutarnjem listu, te otvoriti temu i u TV emisiji poput HTV-ovog ‘Otvorenog’. Tvrde i da u ugovoru stoji kako bi u takvoj emisiji sudjelovali neki Mostovi članovi Vlade i državni dužnosnici, te da Grizli može povezati Braunsberger s ključnim Mostovim ministrima. PR agencija Grizli u kampanji je zastupala Most nezavisnih lista.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Photo: fah
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.