Turistička sezona u jeku: Što nam pokazuje statistika?

Foto: iStock

Turistička sezona je u jeku, što najbolje pokazuje jučerašnje stanje na cestama. HAK je izvijestio da su najveće gužve kod NP Lučko te da su u nekim trenucima kolone bile duge gotovo 10 kilometara. No, i prije početka ljetne sezone stvorila se rasprava o njenim rezultatima koja traje sve vrijeme. Dok jedni ističu kako je sezona jako dobra te da će premašiti rekordnu 2019., drugi nisu tako optimistični. Što kažu trenutne brojke?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U lipnju ove godine u Hrvatskoj ostvareno je 2.9 milijuna dolazaka i 15 milijuna noćenja. U usporedbi podacima za lipanj 2022. to porast od 2 posto u dolascima i 1 posto u noćenjima, kažu nam iz Hrvatske turističke zajednice. No, ovogodišnji srpanj ne razlikuje se od prošlogodišnjeg. Naime, u dosadašnjem dijelu srpnja (podaci od 27. srpnja) ostvareno je 3,8 milijuna dolazaka i 24 milijuna noćenja, što je jednako s podacima za srpanj 2022.

Otkud dolaze najčešći gosti i koje su im omiljene destinacije?

Kada su u pitanju gosti koji su u dosadašnjem dijelu godine posjetili Hrvatsku, rezultati se ne razlikuju puno u odnosu na dosadašnje godine. Najveći broj dolazaka, kao i prošle godine, bilježimo s tržišta Njemačke (1.6 milijuna dolazaka), a slijed ga domaće tržište (1.5 milijuna dolazaka). Veliki broj dolazaka Hrvatska bilježi još iz Slovenije (967.000 dolazaka), Austrije (851.000 dolazaka), Poljske (546.000 dolazaka), Češke (457.000 dolazaka), Italije (418.000 dolazaka), UK-a (388.000 dolazaka), SAD-a (381.000 dolazaka) i Mađarske (354.000 dolazaka).

>Dubrovnik prvi na listi najnapučenijih turističkih odredišta

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni omiljene destinacije nisu se puno promijenile u odnosu na prošlu godinu. U dosadašnjem dijelu godine najviše je dolazaka ostvareno u destinacijama Dubrovnik, Zagreb, Split, Rovinj, Poreč i Zadar. Promjena ipak ima jer su prošle godine od siječnja do u srpnja “top 6” destinacija umjesto Zagreba i Zadra bili Medulin i Umag.

Možda će vas zanimati

Komunikolog Sedak o medijskim zazivanjima turističke propasti: Ovisi li turistička sezona o cijeni kuglice sladoleda?!

Sedak napominje da se rasprava o uspjehu turističke sezone svela na” licitaciju cijenom kuglice sladoleda

Što nas očekuje do kraja sezone?

Kada su u pitanju konačni rezultati ljetne sezone, iz HTZ-a su optimistični.

>Tko je odgovoran za lošu turističku sezonu i mogu li privatnici ispraviti greške ‘last minute’ akcijama?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Vjerujemo kako ćemo do kraja ove turističke godine premašiti rezultat iz rekordne 2019. kada je u Hrvatskoj ostvareno 20.7 milijuna dolazaka i 108.6 milijuna noćenja. U dosadašnjem dijelu godine smo ostvarili 10.6 milijuna dolazaka i 51.4 milijuna noćenja što u odnosu na lani predstavlja rast od 10 posto u dolascima i 5 posto u noćenjima”, kazali su.

A da smo u jeku sezone najbolje pokazuju jučerašnji prizori s autoceste. Kako je izvijestio HAK kilometarske kolone stvarale su se od jutra, a najgore je bilo na naplatnoj postaji Lučko, i prema Zagrebu i prema moru. U nekim trenucima kolone su bile duge gotovo 10 kilometara, a bolje nije bilo ni oko tunela Sveti Rok, koji se povremeno zatvarao za promet, prenosi HRT.

Fotografije stanja na NP Lučko 29. srpnja:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj vrtuljak zahtijeva JavaScript

*Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.