Site icon narod.hr

Uzroci teške željezničke nesreće kod Novske: Je li signalizacija bila neispravna? Je li kriv strojovođa?

željeznička

Montsža: Narod.hr, izvor: Fah, snimka zaslona

U današnjoj emisiji Hrvatskog radija “U mreži Prvog” govorilo se o uzrocima teške željezničke nesreće kod Novske u kojoj je poginulo troje, a ozlijeđeno dvanaestero ljudi. Razgovaralo se i o sigurnosti i održavanju željezničkog prometa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan kazao je da je za danas najavljena konferencija za novinare na kojoj će se govoriti o neospornim dokazima o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvoru Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka.

Uzroci željezničke nesreće – je li došlo do pogreške strojovođe?

Mrgan je naglasio da nitko ne želi iznositi optužbe niti utjecati na tijek istrage. Niti itko želi prejudicirati što se tamo dogodilo.

Sigurno je da je došlo do pogreške strojovođe u spletu okolnosti. Dodao je kako je upitno i zašto se strojovođa prethodnog vlaka zaustavio na pruzi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

”Imamo neke informacije da on tamo i stanuje. Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da ne može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti da veliki broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost”, kazao je.

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske rekao je da treba utvrditi zašto je uopće vlak zaustavljen, jesu li to bili neki privatni razlozi.

”Mi sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak”

”Mi sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak. Ako je primijetio neke neispravnost, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi”, poručio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić istaknula je da nema nikakvih informacijama o ovakvim detaljima.

Tek će se danas nakon završenog očevida otvoriti istraga, te će se završiti u danom roku. Navedene detalje ne želi i ne može komentirati.

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić apelirao je na sve koji iznose određene činjenice da odustanu od toga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

”Tijek izvidnog postupka i sama istraga pokazat će tko je napravio propust”, rekao je.

Iz HŽ infrastrukture odmah je rečeno da su signalno-sigurnosni uređaji ispravni, a sada dolazi do suprotne tvrdnje i to uznemiruje javnost.

Gospočić ima određene informacije, ali ih neće iznositi u javnost

Gospočić je istaknuo kako ima određene informacije, ali ih neće iznositi u javnost. Postoje tijela od Državnog odvjetništva, policije, a postoji i službeno tijelo koje je formirano na razini društava i u konačnici Agencija.

>U strašnom sudaru vlakova poginuo i strojovođa: Branitelj, otac troje djece, još 2019. opominjao na niz propusta unutar HŽ-a

Oni će dati nakon završetka istrage konačni sud o svemu tome. Bitno je kako je koordinacija između tih tijela prisutna, te će se oni i sastati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Stravična nesreća kod Novske: U sudaru vlakova 3 poginulih, 11 ozlijeđeno

Nikšić: Mnoge se stvari brkaju

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan slaže se da se sve informacije ne trebaju iznositi u javnost. No, rekao je kako određene stvari ulijevaju nepovjerenje u sustav. Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić dodala je da postoji veliki broj prijevoznika, ali da Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu nije povezani s jednim prijevoznikom.

Profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić naglasio je kako je dionica Okučani – Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Obnovljena je i ima najnoviju opremu.

Nikšić je kazao da se mnoge stvari brkaju. Recimo, uređaji koji su bili na kolodvoru u Okučanima neispravni od onih koji su se nalazili u tom sustavu, automatskih pružnih blokova. No, nešto se očito dogodilo.

”Izgleda da je izlazni signal iz kolodvora Okučani bio neispravan”

”Izgleda da je izlazni signal iz kolodvora Okučani bio neispravan i da je vjerojatno za to dobio nalog strojovođe putničkog vlaka da na to pripazi, jer mu je prometnik dao znak umjesto signala, a isto tako treba reći da se na području kolodvora Okučani nalazi  jedan željezničko-cestovni prijelaz, čiji su oprema i uređaji bili neispravni, ali to nije dio ovog automatskog pružnog bloka”, poručio je.

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić rekao je kako je oprema na nekim dionicama stara, ali je potpuno ispravna, te se održava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version