Tri osobe izgubile su život u strašnom sudaru vlakova u naselju Rajić između Novske i Okučana. Među njima je i strojovođa s 33 godine staža, gotovo pred mirovinom, Mario Gusak.
Upravo on je Jutarnjem listu 2019. godine govorio o nizu propusta unutar sustava Hrvatskih željeznica. Ispričao je kako su mu u vožnji znali otpadati dijelovi kočionog sustava. Tada se suočio s problemima u tvrtki koja je demantirala ove tvrdnje.
Hrvatski branitelj i otac troje djece tada je ispričao poprilično šokantne stvari o stanju lokomotiva i vagona.
– Bilo je poput bombe. Mislio sam da mi je netko nešto postavio pod lokomotivu. Cijela lokomotiva se izdignula s tračnica i tresnula natrag. Odmah sam zaustavio vlak i u šoku izišao iz lokomotive vidjeti što se dogodilo. Protrnuo sam! Tada sam shvatio što se moglo dogoditi – prepričavao je incident iz 2017. strojovođa Mario Gusak za Jutarnji list.
Pregledom podvozja lokomotive vidio je da je jurećoj lokomotivi otpao dio kočnog sustava. Točnije, regulator kočenja SAB, komad punog željeza, dug više od jednog metra, promjera nekoliko centimetara, težine stotinjak kilograma.
> Ing. Fabijanić iz HŽ-a godinama upozorava na nesigurnost pruga, ima li to veze s jučerašnjom nesrećom?
– Sreća je što sam usporio. Da se to dogodilo pri brzini od 100 kilometara ili većoj, ili da se, ne daj Bože, dogodilo dok sam prelazio preko pragova prijelaza, vjerojatno bi čitav vlak odletio s pruge – objasnio je iskusni strojovođa.