Ing. Fabijanić iz HŽ-a godinama upozorava na nesigurnost pruga, ima li to veze s jučerašnjom nesrećom?

Foto: snimka zaslona, fah, Fotomontaža: Narod.hr

U petak oko 21.30 sati između kolodvora Okučani i Novska došlo je do naleta putničkog vlaka br. 2506 na teretni vlak. Na mjestu nesreće su žurne službe, objavio je HŽ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još uvijek nisu poznati točni uzroci jučerašnje nesreće, o tome se trenutno može samo nagađati.

No, zanimljivo je kako je u lipnju 2020. godine za RTL inženjer Mario Fabijanić odlučio o nepravilnostima i nezakonitostima rada HŽ-a oglasiti se i javno, iako je godinama prije sve prijavljivao nadređenima, mjerodavnim službama, ministarstvu, Vladi, DORH-u..

“Možemo reći da danas na HŽ Infrastrukturi nije sigurno odvijanje prometa. Ni teretnog ni putničkog iz razloga što nisu odrađena zakonom propisana mjerenja željezničkog podsustava”, rekao je 2020. godine Mario Fabijanić, bivši voditelj Grupe za kontrolu i mjerenje elektrotehničkog infrastrukturnog podsustava HŽ Infrastrukture.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ozbiljno je to upozorenje, a još ozbiljnije kad dolazi od čovjeka koji je u HŽ Infrastrukturi zadužen za kontrolu i mjerenja.

> Stravična nesreća kod Novske: U sudaru vlakova 3 poginulih, 11 ozlijeđeno

Mario Fabijanić tvrdi: godinama se ne radi zakonito – i potvrđuje to dostavljenim podacima. Zbog toga kaže da nije u mogućnosti jednako toliko dugo obavljati naložene mu zadatke. Stalno je na rubu otkaza. Fabijanić je, a što je RTL-u tada potvrdila i Uprava na sastanku, jedina osoba u Hrvatskoj obučena za kontrolu, mjerenje i analizu izmjerenih parametara kontaktne mreže na hrvatskim željezničkim prugama. Strahuje za vlastiti život.

Narušeno mu je zdravlje, objašnjava, višegodišnjim mobingom Uprave koja ga, kako tvrdi, prisiljava na nezakonite radnje koje mogu prouzrokovati njegovu odgovornost za ljudske živote i nastalu štetu mogućom željezničkom havarijom. Da mu je zdravlje ozbiljno ugroženo, vidi se iz dokumentacije koju je dao on, ali i Uprava. Prema zakonu, mjeri se kolosijek i kontaktna mreža.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“I jedno i drugo utječe na sigurnost prometa”, objašnjava Mario.

> Milanović o strašnoj nesreći vlakova kraj Novske: ‘Očekujem sve činjenice o uzrocima ove teške nesreće’

“Sve što je propisano našim propisima se radi svakodnevno i radi se u skladu sa važećim propisima”, kazao je Nikola Ljuban te 2020. godine, član Uprave HŽ Infrastrukture pa dodao:

“Nije bilo nikakvog pritiska. Gospodin Fabijanić zapravo vrši pritisak na Upravu uslijed svojih nerealiziranih poslovnih ambicija. Počeo je vršiti pritisak na Upravu da mu da drugo radno mjesto i tako dalje. Kako Uprava na to nije pristala, počeo je fabricirati navodne afere.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Moji nadređeni su napisali jednu izjavu u kojoj tvrde da su sva mjerenja izvršena i da nije sigurnost prometa ugrožena. Da bi nakon što sam ja sve prijavio Ministarstvu i Agenciji, kada su prolazili mjeseci i godine i ništa se ne događa, ja sam se odlučio na ovaj jedini Zakonom o prijaviteljima nepravilnosti dopušteni put kako bih izvijestio javnost da spriječimo Rudine, Kaštel Sućurac i Križevce jer sam vidio da se film vrti samo u istom smjeru. Ja ne ulazim koji su razlozi za to, ali kao osoba koju se tjeralo da potpiše da je pruga u redu, da je mreža u redu, kao voditelj tima u asset managementu koji je pratio propadanje pruge, a poslije su me maknuli s toga mjesta i nakon svega što sam prijavio, ništa se nije dogodilo”, naglasio je Fabijanić.

Ministar Beroš: U nesreći ima više poginulih i ozlijeđenih

Ministar Beroš je, zajedno s premijerom Andrejom Plenkovićem, stigao na mjesto jučerašnje nesreće. Troje je ljudi preminulo.

“Ukupno smo hospitalizirali 11 ozljeđenika, od čega u ovoj bolnici njih sedmero, tri u Slavonskom Brodu i jednog u Pakracu. Svi su su s lakšim tjelesnim ozljedama osim dvoje koji se nalaze u ovoj bolnici i koji nisu u životnoj ugrozi, u ovom trenutku nema razloga za premještanje u Zagreb”, rekao je Beroš iz Nove Gradiške.

Potvrdio je da se radi dijelom o hrvatskim državljanima, a dijelom o stranima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Zbrinjavamo ih po redu hitnosti i njihovim ozljedama”, rekao je Beroš.

“Razgovarao sam s jednim hrvatskim državljaninom koji je neposredno prije udesa zaspao, tako da nije znao je li san ili java. Probudio se u košmaru, vagonu koji je bio okrenut. Srećom, nema teže ozljede”, potvrdio je Beroš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.