Vlada: projekt cestovnog povezivanja hrvatskog juga uključuje i pelješki most

Vlada je danas opovrgnula tvrdnju “Večernjeg lista” da ne planira graditi pelješki most novcem iz EU fondova, te poručila kako je čvrsto opredijeljena za kvalitetno i učinkovito povezivanje hrvatskog juga, koje uključuje i izgradnju pelješkog mosta i pristupnih cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlada u priopćenju “netočnim i tendencioznim” ocjenjuje navode u Večernjem listu vezano za nacrte operativnih programa, dokumenata koji definiraju temeljne prioritete razvoja Hrvatske koji će se financirati iz EU fondova u razdoblju 2014.-2020., a posebno vezano na temu prometnog povezivanja hrvatskog juga i mogućeg financiranja pelješkog mosta iz sredstava EU fondova.

Večernji list je objavio da Vlada u operativnim programima poslanima Europskoj komisiji nigdje ne spominje pelješki most, iz čega zaključuje kako je “Hrvatska i službeno signalizirala Europskoj komisiji da ne planira graditi pelješki most novcem iz fondova EU”.

Vlada u reagiranju naglašava kako je čvrsto opredijeljena da u što skorijem vremenu kvalitetno i učinkovito prometno poveže hrvatski jug – Dubrovnik, dubrovačko primorje, Pelješac, Korčulu i Mljet s ostatkom Hrvatske te da, temeljem svih dosadašnjih analiza, veliki projekt cestovnog povezivanja hrvatskog juga uključuje i izgradnju pelješkog mosta i pristupnih cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne radi se samo o prometnom povezivanju već i jasnoj namjeri da jedan takav projekt donese višestruke učinke na gospodarski razvoj cijelog područja, osobito Pelješca, Korčule i ostalih područja juga Hrvatske. Dakle, radi se o projektu od velikog značaja za regionalni razvoj”, ističe Vlada.

Poboljšanje cestovne povezanosti juga Hrvatske, stoji u priopćenju, ostvarit će se kroz provedbu projekta koji je u Operativni program “Konkurentnost i kohezija” uvršten pod imenom “Cestovno povezivanje juga Dalmacije”.

“Projekt je predviđen pod aktivnostima vezanim za unaprjeđenje i gradnju cesta od regionalnog značaja, za što je predviđeno sufinanciranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 400 milijuna eura. Kada se ovom iznosu pridodaju nacionalna sredstva, jasno je da Hrvatska raspolaže dovoljnim financijskim resursima za gradnju pelješkog mosta, a što je do sada bila najveća prepreka realizaciji projekta”, navodi Vlada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje da su u Operativnom programu navedeni i okvirni rokovi vezani za provedbu projekta – prijava projekta planira se u drugom tromjesečju 2015., početak radova u trećem kvartalu 2016. godine, a završetak krajem 2019. godine.

“Kako je u sklopu projekta, osim pelješkog mosta i spojna cesta preko Pelješca do ceste D8 (Jadranske magistrale), navedeni naziv projekta bolje opisuje svrhu i opseg samog projekta”, ističe Vlada.

Podsjeća pritom da je kroz izrađenu studiju predizvodljivosti potvrđeno da je most najbolje tehničko rješenje za bolje povezivanje juga Hrvatske, a konačna potvrda izbora mosta kao optimalnog načina povezivanja dobit će se kroz izradu studije izvodljivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tom kontekstu sam naziv projekta pruža dodatnu razinu fleksibilnosti, jer studija izvodljivosti može pokazati potrebu i za dodatnim aktivnostima ili zahvatima koji bi povećali opravdanost i primjerenost samoga projekta, kaže se u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.