Vlada je na sjednici u četvrtak donijela odluku o prihvaćanju Poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, a kao uvod u reformu cestovnog sustava predviđeno je povećanje cijena cestarina na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) za 5 posto.
Pojašnjavajući takvu odluku, resorni ministar Oleg Butković podsjetio je da hrvatski cestovni sektor karakterizira visoka zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih obveza.
Iako autoceste ostaju u hrvatskom vlasništvu i važan su motor regionalnog razvoja, problem su ‘kreditne obveze’ koje vlada pokušava riješiti povećanjem cestarina.
Još prošle godine ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je da će vinjete biti povoljnije za hrvatske građane, a još će neke dionice autocesta morati ući u sustav naplate.
“Nužno je što prije provesti restrukturiranje HAC-a i ARZ-a”, tada je naglasio ministar Butković te dodao: “Cilj ove Vlade je uvesti beskontaktno plaćanje na autocestama”.
> Ministar Butković najavio uvođenje vinjeta za autoceste
Razlozi za uvođenje vinjeta:
Naglašavalo se prošle godine da bi se uvođenjem vinjeta povećala iskoristivost autocesta, odnosno cilj je bio povećanje prometa na autocestama.
“To će za posljedicu imati povećanje BDP-a za 1 posto zbog toga što će se olakšati pristup logističkoj infrastrukturi uz autoceste, a povećat će se i sigurnost u prometu rasterećenjem lokalnih i regionalnih cesta”, ocijenio je profesor Ivan Dadić.
Dadić je također rekao kako bi Hrvatska na sigurnosti prometa mogla uštedjeti 500-ak milijuna kuna. “Mogla bi uštedjeti oko 1,7 milijardi kuna kroz povećanje BDP-a zbog doprinosa autocesta razvoju gospodarstva u prvih pet godina.”
> Prof. Dadić: Uvođenje vinjeta pojeftinit će auto-ceste za građane i povećati zaradu
Tekst se nastavlja ispod oglasa