Dana 18. srpnja 1993. otvoren je pontonski most na Maslenici koji je ponovno spojio sjevernu i južnu Hrvatsku. Pontonski most sagrađen je na mjestu starog Masleničkog mosta srušenog 1991. i bio je žila kucavica južne Hrvatske do akcije Oluja kada je oslobođen kopneni pristup istoj.
Most je inače bio dug 279 m i sastojao se od 5 teglenica i 6 prijelaznih mostića, a širina mu je bila 7,6 m.
Bio je to najveći događaj ljeta ‘93. jer je time ponovno, čak i takvim mostom, spojena odsječena južna Hrvatska i Hercegovina sa sjevernim dijelom zemlje.
Ovaj je most bio pušten u promet 18. srpnja pa granatiranjem potopljen. Tako je njegovo drugo otvaranje bilo 22. srpnja.
Premda je ratni neprijatelj bio odbijen u vojnoj akciji Maslenica prije toga, vožnja onim komadom ceste od pontona do Jadranske magistrale sličila je ruskom ruletu. Asfalt je bio izrovan udarcima granata. Spaljeni tenkovi stajali su pokraj ceste.
Četnici su ga redovito gađali, ponekad su i potopili poneki njegov dio, ali most je i dalje plutao i služio svojoj svrsi.
Pontonski je most preko Novskog ždrila bio samo privremeno rješenje. U međuvremenu je odlučeno da se gradi novi armiranobetonski lučni most na trasi buduće autoceste između Dalmacije i sjeverne Hrvatske, udaljen od lokacije starog mosta približno kilometar i pol.
To je bilo moguće tek oslobođenjem cijele Hrvatske.
Tekst se nastavlja ispod oglasa