Site icon narod.hr

22. kolovoza 1902. rođena Leni Riefenstahl – genijalna redateljica bliska Adolfu Hitleru

Foto: Deutsches Bundesarchiv

Na današnji dan 1902. rođena je Leni Riefenstahl, jedna od najvećih ženskih redateljica svih vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Leni Riefenstahl jedna je od najzaslužnijih osoba za Hitlerovu popularnost u Njemačkoj.

Ona je režirala, a čak i osobno snimala, impresivne filmove koji su dobro poslužili Adolfu Hitleru za promidžbene svrhe.

Rođena je u Berlinu, pod punim imenom Helene Bertha Amalie Riefenstahl, u obitelji bogatih njemačkih roditelja. Bavila se isprva plesom, a kasnije se prebacila na film.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hitlerovu pozornost privukao je njen film pod nazivom Plavo svjetlo (“Der blaue Licht”). Taj je film sama režirala, a u njemu je vršila i ulogu producenta i glavne glumice. Film je osvojio srebrnu medalju na Venecijanskom filmskom festivalu.

Simpatije između Hitlera i Leni bile su obostrane. Ona se oduševila njime kad je čula njegove govore te pročitala njegovu knjigu “Mein Kampf”. Pisala mu je i zatražila sastanak. On je prihvatio i tako je počela dugogodišnja suradnja. Prvi film koji je snimila za njega bio je poznati “Sieg des Glaubens” (Pobjeda vjere).

To je zapravo bila snimka nacističkog partijskog skupa u Nürnbergu 1933. Hitler je bio oduševljen i angažirao ju je za snimanje i sljedećeg partijskog skupa 1934. Tako je nastao “Triumph des Willens” (Trijumf volje), možda i najslavniji propagandni film svih vremena. Film prikazuje veličanstveno organizirani partijski skup na kojem je sudjelovalo do 700.000 nacista. Filmske tehnike koje je Leni primijenila, danas se cijene kao revolucionarne, unatoč kontroverznosti sadržaja njenih filmova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrlo je poznat film koji je Leni snimila o Olimpijskim igrama u Berlinu 1936. Film se zove “Olimpia” i smatra se jednim od najboljih filmova svih vremena. Leni je koristila nove tehnike, poput stavljanja kamere na tračnice kako bi se snimili trkači na stazi itd. U filmu nije zanemarila ni afroameričkog spotaša Jessea Owensa.

Nakon rata, iako nikad direktno optužena za ratne zločine, bila je odbačena od filmske industrije i nije ponovno dobila šansu stvarati dugometražne filmove. Ipak, do svoje smrti ostala je aktivna u umjetničkom radu, posebno na području fotografije, a snimala je i dokumentarne filmove s podmorskim pejzažima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version