Site icon narod.hr

P. Dominik Gerbic za Narod.hr: Moralno okaljana cjepiva nisu prihvatljiva za katolike

gerbic cijepljeni prosvjed

Foto: Fah, snimka zaslona; fotomontaža: Narod.hr

Badnjak je, dan uoči svetkovine Božića. Dok iščekujemo dolazak tog velikog dana, donosimo razgovor sa svećenikom dominikancem paterom Dominikom Gerbicom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pater Dominik je župni vikar u župi blaženog Augustina Kažotića na Pešćenici u Zagrebu. Široj je javnosti postao poznat po propovijedi na misi koju je prenosio HRT. HRT je, podsjetimo, tada propovijed ocijenio kao dijelomično politički govor te se promptno ogradio od te propovijedi.

> Zašto se HRT ograđuje od propovijedi katoličkog svećenika, ali ne i od poglavara SPC-a?

> Medijska hajka u Srbiji i Hrvatskoj: Evo što je pater Gerbic stvarno rekao na HRT-u

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Pater Gerbic: Deklarirani katolik ne može potpisati Istanbulsku konvenciju

Narod.hr: Član ste dominikanskog reda i župni vikar u župi blaženog Augustina Kažotića na zagrebačkoj Pešćenici. Možete li nam se ukratko predstaviti?

P. Dominik Gerbic: Vi ste me evo već dovoljno predstavili. Pripadam Redu propovjednika, Redu kojega je Bog utemeljio preko sv. Dominika da bude red koji će čistoćom nauka propovijedati evanđelje i biti oštar mač svakoj herezi. Dominikanski red je i Marijin red, jer je Ona dala krunicu sv. Dominiku kao moćno oružje u duhovnom boju. Stoga dominikanci nose krunicu na lijevoj strani jer su se u ono vrijeme na toj strani nosili mačevi. Krunica se dakle „poteže“ za duhovni boj na način kako se to čini s mačem za tjelesni boj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kontemplacija i studij čine dva krila dominikanske duhovnosti. U ovom vremenu pomračenog duha i uma uloga dominikanskoga reda iznova poprima duboki smisao svoga poslanja – stati na branik vjere. Ono što su Hrvati kao narod bili kroz trinaest stoljeća u odnosu na druge narode izvana – antemurale christianitatis, u tom je smislu danas dominikanski red pozvan, iznutra, biti predziđe vjere.

Narod.hr: Božić je pred vratima. Iza nas je razdoblje kroz koji su se vjernici nastojali što bolje pripremiti za taj trenutak. Uz duhovnu pripremu, vjernici također nastoje što bolje pripremiti svoj dom za ovaj radostan događaj, pa je vrijeme adventa bilo ispunjeno čišćenjem, pripremom kolača, kupovinama… No, često nas upravo sve te obaveze toliko zaokupe da se zanemari ono najbitnije. Što biste poručili onima koji su se do sada iscrpili kućnim poslovima te možda zanemarili duhovnu pripremu? Kako da istinski sudjeluju u svetkovini Božića?

P. Dominik Gerbic: Moram priznati da nisam stekao dojam da se vjernici iscrpljuju osobitim kućnim poslovima ili kupovinom kao pripremom za nadolazeću svetkovinu Božića. Ako takvih i ima onda ih je mnogo manje nego ovih drugih. Tome je doprinio i ovaj specifični period kroz kojega kao Crkva hodamo jako nesigurnim korakom. Pozitivan učinak globalne krize duha je u tome da nas je prisilo umanjiti gubljenje vremena na manje važne stvari i zagledati se u vlastitu nutrinu, suočiti se s vlastitim nedostacima. Tako promatrano cijelu proteklu godinu možemo vidjeti kao pripremu dočeka Isusova rođenja.

Oni pak koji su se teže snašli u ovom apokaliptičnom vremenu biblijskih razmjera trebaju znati da Bog svoju ljubav ponajprije pokazuje u praštanju i da Njegova svemoć nije umanjena težinom nekog problema i muke. Tko iskrena srca traži Boga nikada neće biti ostavljen niti će ga muke ovoga života slomiti. Bog nad bogovima, Kralj nad kraljevima, Gospodar nad gospodarima dolazi nam preko Bezgrješne, preko One koja je Majka upravo takvom Bogu, preko Majke Marije. Pa koga ili čega da se bojimo? Kreni u susret malome Bogu – Božiću, jer On je alfa i omega svemu što tebi kao osobi treba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Narod.hr: Prema Evanđelju Isusovo je rođenje najprije bilo navješteno pastirima, skromnim i priprostim ljudima na koje je malo tko obraćao pozornost. Koju nam to poruku šalje?

P. Dominik Gerbic: Da, to je bilo tako u vremenu Isusova rođenja. Pastiri se pojavljuju odmah nakon anđela, i njihova zadaća bila je naviještati po „krovovima“ ono što su u tajnosti vidjeli i čuli. Skromnost pastira ne nalazi se u vrsti njihovog zanimanja, niti pastir znači biti priprost. Skromnost je odlika čovjeka sposobnog primiti riječi Božje i kao Marija pohranjivati ih u svoje srce i promišljati o njima (usp. Lk 2, 19). Dublji smisao o tome što znači biti skroman nalazimo u promatranju riječi „promišljati“, kada uz nju stavimo i druga njezina značenja. U grčkom jeziku riječ „promišljati“ ima značenje „biti nekomu pomoćnik“, „boriti se za nekoga“. Hebrejska inačice znači „čuvati nekoga ili nešto“, „bdjeti na straži“, a Vulgata donosi značenje „sačuvati onoga koji je bez nadzora“, „održati ga na životu“.

Dakle, Marija je ona koju promišljanje o Božjim riječima čini sposobnom boriti se za nas i održati nas na životu. Marija je čuvarica, ona bdije nad nama da ne budemo bez nadzora i u tami. Povjeravanje života Njezinu bezgrješnom Srcu otvara prostor za rast u skromnosti nalik onoj koju su imali pastiri, i još više, skromnosti sličnoj Marijinoj. Očekivanje koje Isus stavlja pred one koji su kršteni u Njegovo Ime, a osobito pred pastire Crkve, jest da znaju čuvati i promišljati Božju riječ i bdjeti na straži te sačuvati od pogibli sve koji su im povjereni na čuvanje.

Narod.hr: Ovaj Božić dolazi u teškim okolnostima u našem društvu: okolnostima strogih odredbi glede cijepljenja i ograničavajućih mjera za sve one koji ne posjeduju Covid potvrdu. Kako bi se vjernik u svim okolnostima trebao postaviti?

P. Dominik Gerbic: Zaustavio bih se kratko na Isusovu rođenju. U liku djeteta Isus se pojavljuje na zemlji. Time pokazuje što misli o djeci i koliko ljubavi ima prema njima. Sve što djeci činimo, dobro ili loše, tiče se Njega osobno (usp. Mt 18, 5).

Ne gubimo ovdje iz vida nešto o čemu često ne mislimo, da je Isus prošao sve razvojne faze embrija prije nego se rodio! Nije došao kao odrastao čovjek ili kao dijete, nego je od trenutka začeća pa do rođenja prolazio sve faze razvoja koje smo prošli i svi mi prije nego smo se rodili. Njegov stvoriteljski pečat obilježava svaku etapu čovjekova života i zato su sve one svete. U čemu je danas narušen stvoriteljski poredak koji je otvorio vrata zlu? Narušen je u moralno okaljanim cjepivima! Sva dostupna covid cjepiva u Hrvatskoj, pri tome prvenstveno mislim na Pfizer, Modernu, Astra Zenecu i Johnson & Johnson, koristili su ili u procesima nastanka ili u eksperimentalnim procesima fetalne stanice pobačene djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog toga, cjepiva koja su proizvedena korištenjem fetalnih stanica, u bilo kojem dijelu procesa nastanka, nisu moralno prihvatljiva za katolike! Čak i ova formulacija „moralno neprihvatljivo“ je preblaga budući da se radi o onome što je u nebu vapijući grijeh. Svi koji se takvim cjepivima cijepe ili pozivaju druge da to učine, izravno podupiru sile Zloga koje djeluju protivno Božjem stvoriteljskom djelu. Abortusi su smrtni grijesi s unaprijed izrečenom kaznom ekskomunikacije iz Crkve onima koji ga čine ili ga podupiru i stravična su mučenja djece u utrobama majki. Nitko od cijepljenih ovakvim cjepivima neće naći blagoslov niti za zdravlje, duhovno ili materijalno, od Djeteta koje raste u utrobi i rađa se od Majke Marije. Put povratka takvima je pokajanje i sv. ispovijed te odluka ne sudjelovati dalje u narušavanju Božjeg stvoriteljskog djela.

“Isus štiti život od začeća do smrti”

Samo je jedan period u povijesti Crkve usporediv s današnjom tamom duha. To je vrijeme arijanske hereze kada je mnoštvo biskupa bilo heretično. Današnja hereza ima oblik u redefiniranju iskaza ljubavi. Ljubav se poistovjećuje s cijepljenjem. Isus nas uči da ljubimo jedni druge onako kako nas je On ljubio (Iv 13, 34: Zapovijed vam novu dajem: ljubite jedni druge; kao što sam ja ljubio vas tako i vi ljubite jedni druge.) Izopačesnost nove definicije ljubavi vidljiva je već na prvi pogled. Isus štiti život od začeća do smrti. No sad se pod krinkom te iste „ljubavi“ stavlja ovakvo covid cjepivo. To je sotonsko djelo i njegova vrhunska podvala.

„Ljubav“ koja je okrvavila ruke mučenjem i ubojstvom djece nudi se kao nešto što će sačuvati nekoga od bolesti! Zar će đavo na đavla udariti? Kad bi se to dogodilo onda bi njegovo carstvo u sebi bilo razdijeljeno (usp. Lk 11, 17 – 18: Ali on, znajući njihove misli, reče im: „Svako kraljevstvo u sebi razdijeljeno opustjet će i kuća će na kuću pasti. Ako je dakle Sotona u sebi razdijeljen, kako će opstati kraljevstvo njegovo?“). Zar ovakva cjepiva mogu sačuvati od bolesti kad su sama već „duhovno“ bolesna?

Hereza je dakle stavljati pod plašt Isusove ljubavi ono što svoju stvarnost, djelomično ili u cijelosti, crpi u nebu vapijućem grijehu i k tomu još dodatno pozivati ili ucjenjivati druge da isto čine. Tama Crkve je u tome što na tu sotonsku „ljubav“, taj gnusni čin, pozivaju mnogi današnji pastiri Crkve, biskupi i svećenici. Ali kao što je bilo i u vrijeme arijanske hereze, tako će biti i sad, svi heretični biskupi i svećenici na koncu će otpasti.

Nije potrebno čak niti znanje iz teologije da bi se ovo zaključilo, potreban je zdrav razum i biti kao Marija koja promišlja o Božjoj riječi u svome srcu, a ne u strahu od smrti ili zbog ucijenjenosti novcem, povratom imovine ili rastom ugleda u zemaljskoj državi….

Narod.hr: Istovremeno, Hrvatska još uvijek osjeća posljedice prošlogodišnjih dvaju potresa – u mnogim se zagrebačkim crkvama koje su oštećene ni ovog Božića neće služiti mise, a mnogi će ljudi na Banovini Božić dočekati izvan svog doma u skučenim uvjetima kontejnerskih kućica… Kako u svemu tome ne klonuti duhom?

P. Dominik Gerbic: Vratimo se korak unatrag, jer tamo leži odgovor. Vratimo se na pitanje zašto potres? Naravno, ne možemo govoriti o duhovnim pozadinama potresa u drugim dijelovima svijeta, ali možemo nešto reći o ovome koji se dogodio kod nas u Zagrebu. Sve što se događa u vidljivom , materijalnom svijetu, ima svoju duhovnu implikaciju. Potres nije odraz Božje kazne, to je sigurno. No ako nije kazna, zašto ga je Bog dopustio? Stradala je majka svih hrvatskih crkava – katedrala!

Toranj koji se desetinama godina obnavlja urušio se kao da je od sapunice. Ogromni križ je onesposobio funkciju životnog prostora i samom kardinalu pa je morao u „izgnanstvo“ na neko vrijeme. Očito je da Bog ni najmanje ne drži do materijalne obnove do koje toliko drže crkveni dužnosnici.

On traži obraćenje srca onih koji su pastiri mjesne Crkve, da bi mogli voditi stado za koje je On umro. Bog nije osvetnik, niti je poslao potres kao kaznu ali ga je dopustio pa je uslijed dopuštenja stradala Katedrala a kardinal morao u izgnanstvo. Ovo puno govori o tome kakvu obnovu Bog želi!

Kad je Isus govorio okupljenom svijetu o osamnaest ljudi koji su poginuli nakon urušavanja kule u Siloamu (usp. Lk 13, 4) upitao ih je smatraju li da su zbog toga ti ljudi veći grešnici od onih koji nisu bili tamo. Odmah im je dao i odgovor: „Nipošto, kažem vam, nego ako se ne obratite, svi ćete tako propasti.“ (Lk 13, 5) Banovina može biti, u slici, kao oni koji su stradali od rušenja kule, ali zbog toga nisu grješniji od nas. Jer ako se ne obratimo, kaže Isus, svi ćemo tako propasti. Obraćenje je lijek svakoj tami i klonuću duha.

Narod.hr: Imate li još nešto što biste uoči Božića željeli poručiti čitateljima?

P. Dominik Gerbic: Gledati u Mariju! Mi do Isusa možemo doći i bez Marije. No, ostat ćemo podaleko od Njega. Tek s Marijom dolazimo blizu Isusa i upoznajemo Ga u Njegovoj veličini i ljepoti. Sjetimo se da je Marija, milosti puna, ona koja je dobila sva sredstva ispuniti jedan sasvim određeni zadatak. Taj zadatak jest biti našom čuvaricom, onom koja stražari i bdije da nam sotona ne potamni duh, da ne odlutamo, te da nas kao Majka dovede k svome Sinu.

Romantične pjesme koje pjevamo u božićno vrijeme kao da nas zaslijepe pred činjenicom da štalica uopće nije lijepo mjesto. Dapače, štala nema ugodan niti miris niti higijenu, tamo ne bismo popili kavu a kamoli pristali da trudnica rodi dijete. Pa ipak, to se dogodilo. Potrebno je početi realno gledati na smisao Božića i izaći iz hipnotizirajuće tendencije koja nam krade Božić, utiskujući u nas sadržaje koje Isus nije došao donijeti. Pročistiti sadržaj i tako doći do Isusove poruke moguće je samo obraćenjem kroz promišljanje o Božjoj riječi na način Marije, o čemu smo prethodno nešto malo rekli.

Završio bih s riječima pjesnika M. Plemkića iz pjesme Bezgrješni začetak u kojima poziva na motrenje Marije: „Komˊ Božjom iskrom vedro sijeva čelo, Nju neka motri ruku Božjih djelo, najljepše, one što stvoriše kad!… Na licu ruža ljubavi joj cvate, a čiste oči čisto nebo zlate… i čudom nebu, čudom zemlji sad.“

Na dobro vam došlo Isusovo porođenje!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version