Site icon narod.hr

Austrijski teolog protiv politike ‘bijelog zida’ : Raspelo mora imati svoje mjesto u javnom prostoru

raspelo

iStock

Austrijski teolog Jan-Heiner Tück kazao je da raspelo kao vjerski simbol mora i dalje imati svoje mjesto u javnom prostoru. Tück se zauzeo za nazočnost raspela u javnosti u trenutku kad su se u Austriji javile inicijative za njegovo uklanjanje iz školskih prostorija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi se izbjeglo vjersko-političke sukobe, mora se brižljivo postupati s pitanjem gdje se vješaju raspela i kako, dodao je Tück. Međutim, smatra „da nije zadaća svjetonazorski neutralne države da potpuno ukloni vjersko znakovlje u ime pogrešno shvaćene snošljivosti“. Protivi se „politici bijelog zida, koja u konačnici vodi privilegiranju bezvjerstva u javnom prostoru“.

Negativna sloboda vjeroispovijesti, smatra Tück, ne bi se trebala snažnije naglašavati od pozitivne.

„Moraju postojati javna mjesta gdje vjerski činitelji simbolično izražavaju svoju vjeru, da bi podsjetili na vrijednosti i uvjerenja koja na kraju krajeva svima donose dobro“, kazao je za list Kirche bunt, prenosi Kathpress.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Bez raspela kao znaka karitasa (ljubavi) socijalna bi temperatura u društvu mogla postati hladnija“, zaključio je.

Tück je u razgovoru predstavio svoju novu knjigu „Crux – O sablazni Križa“ (Crux – Über die Anstößigkeit des Kreuzes). Motiv za pisanje knjige dobio je, kako je kazao, na bečkom sveučilištu, gdje se u predavaonicama kojima se koristi Katolički teološki fakultet već godinama ne smije izvjesiti raspelo na zid.

>Austrijski biskup protiv uklanjanja raspela iz učionica: Križ je dio austrijske kulture

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Nisam se htio samo žaliti na bijeli zid nakon nestanka raspela u predavaonicama na bečkom sveučilištu, želio sam ga učiniti produktivnim mjestom. Važno mi je bilo pokazati da je raspelo pronašlo raznovrsna tumačenja koja nas potiču na razmišljanje, ne samo u teologiji, nego i u umjetnosti, književnosti i filozofiji.

Raspelo predstavlja kulturu praštanja

O sablazni raspela, spomenutoj već u naslovu knjige, Tück je istaknuo da su se tako navikli na nazočnost raspela da gotovo i ne opažaju skandal Golgote.

„Na ljestvici smrtnih kazna u Rimskome Carstvu križ je bio rezerviran za robove i najteže zločince. Da se u tome potpunom poniženju Isusa Krista nalazi spas i izbavljenje svih ljudi, bila je i ostala provokantna misao“, kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Javna nazočnost raspela podsjeća na vlastite kršćanske korijene i nudi teološke poticaj – kaže Tück.

„Sjećanje na Kristovu muku ponajprije daje poticaj da se ne potiskuje muka drugih i ne prikriva vlastita ranjivost. U tome se skriva poziv solidariziranja sa siromašnima i praktično suprotstavljanje nepravdi.“

Kao drugo, raspelo je „zrcalo krivnje. On otkriva zlo koje u nama drijema kao tamna mogućnost. Nismo savršeni kao što bismo htjeli biti pred drugima i pred samima sobom“, naglasio je.

Kao treće, Tück podsjeća da raspelo predstavlja kulturu praštanja. „Isus nije samo propovijedao ljubav prema neprijatelju, nego ju je i založio do smrti.“ Umjesto da druge pričvršćujemo uz njihove grješke, treba im ponuditi prostor za obraćenje i novi početak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Mišljenje u obrascu prijatelja i neprijatelja ne može se pozivati na Isusa. Raspelo podsjeća na spasenjsku i otkupiteljsku snagu Kristove muke i znak je uskrsnog proboja u novi život, koji više ne poznaje smrt“, poručio je Tück.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE
Exit mobile version