Mnogi su korisnici na YouTubeu optužili su tvrtku da briše “dislikeove” i negativne komentare te tako manipulira reakcijama javnosti nad tom reklamom. Neki od njih tvrde kako su nestali desetci tisuća negativnih reakcija i komentara na reklamu.
> Google ručno manipulira tražilicom kako bi suzbio pro-life i konzervativne vijesti
> Ivica Šola: ‘Homoseksualnost, o.k., nije poremećaj – sada je poremećaj muškost’
Tvrtka Gillette našla se u nemalim problemima nakon što je plasirala novu reklamu koja podsjeća na brojne probleme koji se vežu uz muškarce 21. stoljeća, piše jutarnji.hr
Poznata, čak trideset godina stara Gilletteova krilatica “Najbolje što muškarac može dobiti” pretvorena je tim povodom u pitanje “Je li ovo najbolje što muškarac može postati?”.
Dio muške populacije ljut je na takve stereotipe kojima se muškarce etiketira i prikazuje u negativnom kontekstu. Sporna reklama pretvorila se u politički aktivizam uz opću kritiku seksizma, seksualnog nasilja i vršnjačkog nasilja, a radi se o opremi za brijanje koju koristi najveći dio muške populacije.
Video je režirala Kim Gehrig iz britanske tvrtke Somesuch, a poznata je i po prijašnjim kampanjama koje određuje feministički diskurs, navodi jutarnji.hr
Premda to u reklami nije eksplicitno istaknuto, mnogi muškarci našli su se ljuti i povrijeđeni jer se stvari, prema njima, poopćavaju, piše cbc.ca.
Tako glumac James Woods objavio je na twitteru je da je Gilletteov vlasnik Procter & Gamble “zaskočio muškarce užasnom kampanjom” i najavio je da će izbjegavati njihove proizvode.
U trenutku pisanja ovog teksta broj onih koji dislajkaju reklamu je gotovo duplo veći od onih kojima se sviđa, otprilike 750.000:1.300.000.
“Kako uništiti tvrtku u minutu i 48 sekundi” bio je najpopularniji komentar ispod reklame na videoservisu YouTube (sada ga nema, vjerojatno je izbrisan op.). Sada je najpopularniji komentar gdje korisnik tvrdi da mu je komentar koji je bio vodeći odjednom misteriozno nestao!
A neki od korisnika još su napisali: “Je li ovo specifično kreirano s idejom da nas uvrijedi ili?”, “Ovo nije reklama. Ovo je ljevičarska propaganda i nije ni na koji način povezana sa žiletima”, “Mislim da je ova reklama izdala baš sve ljubitelje vaših proizvoda”.
Također, mnogi su korisnici na YouTubeu optužili tvrtku da briše “dislikeove” i negativne komentare te tako manipulira reakcijama javnosti nad tom reklamom. Neki od njih tvrde kako su nestali deseci tisuća negativnih reakcija i komentara na reklamu.
Valja dodati da spomenuta reklama Gillettea prikazuje i videoisječke vezane za feministički #MeToo pokret, koji je raskrinkao neke muškarce kao seksualne predatore, od kojih je najpoznatiji filmski producent Harvey Weinstein. Tu su i slike muškaraca u filmovima koji prikazuju seksizam ili nasilje, a glas u offu govori “Bullying, MeToo pokret protiv seksualnog nasilja, toksični maskulinitet (muškost op.), je li to najbolje što muškarac može postati?”.
Nije Gillette iz “vedra neba” skrojio reklamu koja će biti uvredljiva određenom broju njihovog ciljanog tržišta, odnosno muškarcima, iako bi neki tako pogrešno zaključili. Iza ovog projekta zapravo stoje mjeseci pripreme, istraživanja tržišta, testiranja same reklame… Gotovo je sigurno da nijedan kadar u istoj nije ubačen “bez veze”, to jednostavno nije način na koji korporacije rade.
Direktor za brending u kompaniji Gillette, Pankaj Bhalla, komentirao je reklamu u razgovoru za The Business Insider: “Znali smo kako će ova reklama izazvati raspravu. Cilj je bio potaknuti ljude na razmišljanje, polazeći od uvjerenja da dobro oglašavanje potiče zdravu debatu”.
Iz tvrtke su, pak, uvrijeđenim klijentima poručili kako je njihova reklama “dio kampanje Gillettea da promovira pozitivne, ostvarljive, inkluzivne i zdrave verzije onoga što znači biti muškarac”.
Tekst se nastavlja ispod oglasa