Prijevoznici prizemljuju Boeingove zrakoplove 737 Max 8 nakon druge nesreće u 5 mjeseci

Foto: Fah

Nekoliko zrakoplovnih kompanija povuklo je iz prometa zrakoplove Boeing 737 Max 8 nakon pada zrakoplova Ethiopian Airlinesa u kojem je život izgubilo 157 ljudi, izvijestili su britanski mediji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zrakoplov se srušio u nedjelju nekoliko minuta nakon polijetanja.

To je drugi pad tog tipa zrakoplova u pet mjeseci, primjećuje BBC.

U obje nesreće pali novoisporučeni zrakoplovi Boeing 737 Max 8

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kineski i indonezijski regulatori naredili su prijevoznicima da obustave letove koji se izvode tim modelom zrakoplova. Ethiopian Airlines i Cayman Airways također su prizemljili svoje letjelice Boeing 737 Max 8.

Stručnjaci upozoravaju da je prerano za pouzdane ocjene o uzroku nesreće Ethiopian Airlinesa, ali isti model zrakoplova srušio se i u listopadu prošle godine na letu indonezijskog Lion Aira. I tom je prilikom zrakoplov naglo izgubio na visini neposredno nakon polijetanja, a u nesreći je stradalo 189 ljudi.

„S obzirom na to da su u obje nesreće pali novoisporučeni zrakoplovi Boeing 737 Max 8 i da su se dogodile u fazi polijetanja, postoji određeni stupanj sličnosti”, stoji u priopćenju Kineske uprave za civilno zrakoplovstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Te su Boeingove zrakoplove tako prizemljili Air China, China Eastern Airlines, Kunming Airlines i China Southern Airlines. U Kini je u prometu više od 90 zrakoplova tipa Boeing 737 Max 8.

Indonezijsko ministarstvo prometa najavilo je za sutra inspekcije na jednom zrakoplovu prijevoznika Garuda Indonesia i na deset zrakoplova Lion Aira. Zrakoplovi bi bili prizemljeni sve dok ih ne odobre sigurnosni regulatori.

Taj model zrakoplova u komercijalnoj je uporabi od 2017. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Boeinga poručili da su duboko ražalošćeni

Iz Boeinga su izvijestili da su „duboko ražalošćeni” zbog nesreće, dodajući da šalju tim koji će pružiti tehničku pomoć u istrazi.

Istragu će voditi etiopske vlasti u koordinaciji s timovima stručnjaka iz Boeinga i američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa, napominje BBC.

Iz indijske su vlade u međuvremenu priopćili da analiziraju situaciju s regulatorima. Boeing 737 Max 8 sastavni je dio flote Jet Airwaysa i SpiceJeta koji nisu komentirali novu nesreću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema Boeingovoj internetskoj stranici zrakoplovi 737 Max 8 isporučeni su 16 zrakoplovnih tvrtki.

TUI grupa ima ih 15, a priopćila je da je u bliskom kontaktu s proizvođačem i da ih ne planira prizemljiti.

Glasnogovornik tvrtke Flydubai izjavio je pak za Reuters kako „prate situaciju”.

Kompanija Norwegian Airlines ima 18 zrakoplova

Zrakoplovna kompanija Norwegian Airlines ima 18 zrakoplova Boeing 737 Max 8 koji uglavnom lete na relaciji Irska – SAD. Oni su također i dalje u prometu. Direktor leta izjavio je da će slijediti preporuke Boeinga i zrakoplovnih regulatora. Danas će ih letjeti tri, uključujući jedan na relaciji London Gatwick – Helsinki.

I singapurski SilkAir u kontaktu je s Boeingom, a svi njegovi letovi zrakoplovom 737 Max 8 – njih šest – odvijaju se prema unaprijed utvrđenom rasporedu. Isto su naveli i u Air Italyju.

Nekoliko sjevernoameričkih zrakoplovnih tvrtki također koristi zrakoplove Boeing 737 Max 8. Poručuju da prate istragu.

Tvrtka Southwest Airlines koristi 34 zrakoplova. Također su u kontaktu s Boeingom, a letovi se odvijaju prema planiranom rasporedu.

American Airlines i Air Canada imaju u floti po 24 zrakoplova tog modela, dodaje BBC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.