Od 2003. do 2012. u svijetu je bilo 8 slučajeva samoubojstva pilota, no samo u jednom slučaju su putnici bili u avionu. Tako Andreas Lubitz, kopilot zrakoplova njemačke zrakoplovne Germanwings na letu 4U9525, nije prvi pilot za kojega se pretpostavlja da je to namjerno učinio.
Mora se znati kako si situacije u kojima su piloti namjerno srušili zrakoplov da bi počinio samoubojstvo vrlo rijetke i teško ih je dokazati.
Nedavni slučajevi
Kao jedna od teorija samoubojstvo se spominje kod nestanka zrakoplova Malaysian Airlines MH370. Zrakoplov je nestao prošle godine u ožujku na letu iz Kuala Lumpura prema Pekingu.
Sličan slučaj ovom Germanwingsa jest i kada se u studenom prošle godine srušio zrakoplov Mozambique Airlinesa, a poginula su 33 putnika. Istražitelji su došli do zaključka da ga je namjerno srušio pilot koji je njime upravljao.
Događalo se i ranije
2001. u Indoneziji se srušio zrakoplov tvrtke Silk Air na liniji Džakarta – Singapur, a tada su istražitelji izrazili sumnju da je nesreću namjerno prouzročio pilot. Poginula su 104 putnika, a u izvješću američkih istražitelja stoji da je pilot imao financijskih problema, a teoriju o samoubojstvu su opovrgle indonezijske zrakoplovne vlasti.
Pretpostavlja se kako je 1999. kopilot u smrt namjerno odveo sebe i 217 putnika na letu 990 Egypt Aira, da je namjerno srušio letjelicu u Atlantski ocean nakon polijetanja iz New Yorka. Ipak, egipatske vlasti su to oštro zanijekale i poručile kako je nesreća bila posljedica mehaničkog kvara.
U 1994. godini pilot zrakoplovne tvrtke Royal Maroc, koji je navodno imao ljubavnih problema, srušio je zrakoplov kojim je upravljao u gorju Atlas nedugo nakon polijetanja iz Agadira, te su poginula 44 putnika. Udruga marokanskih pilota odbacila je navode o samoubojstvu.