Grad Zagreb na čelu s Tomislavom Tomašević dobio je novi vizualni identitet: Plavi rub u obliku štita s natpisom “Zagreb volim te”. Bez tradicijskih i kulturnih elemenata, novi vizual inspiriran je stražnjicom i performansom Tomislava Gotovca. Kritike pljušte sa svih strana.
“Slobodan čovjek u slobodnom gradu” naziv je rada koji će biti novi vizualni identitet Grada Zagreba. Autori su Boris Malešević, Katja Malešević i Feđa Vukić. Iako ocjenjivački sud navodi da rad predstavlja balans između tradicije i atrakcije te da odražava povijesnu baštinu, u ovom vizualu izostali su elementi koji govore o bogatoj tradiciji Zagreba poput grba, uspinjače, katedrale, licitara i slično.
>Zagreb ima novi vizualni identitet: Inspiriran je golom stražnjicom Tomislava Gotovca
Kritike na račun novog vizuala dolaze sa svih strana političkog spektra.
“Preživio je Zagreb i gore…”
Kandidat za gradonačelnika Zagreba Trpimir Goluža napisao je:
“Po meni potpuni promašaj. Sviđa li se vama? Lijevo stari, desno novi vizualni identitet našeg grada”. Napomenuo da su izboru za dva mjeseca.
Thomas Bauer, marketinški stručnjak i pripadnik navijačke skupine Bad Blue Boysa, napisao je širi komentar na vizual i sumirao “koliko salonska ljevica ima ljubavi i razumijevanja za Zagreb”.
“Novi vizualni identitet Zagreba baš je onak tomaševićevski bezličan i bezvezan. Uz to je nedovoljno originalan, pol Europe ima takav outline grba. No amenovan je od ljevice koja osim Gradom drma i medijima, kulturom, obrazovanjem, a dijelom i biznisom, pa je sve to manje bitno. Preživel je Zagreb i gore pošasti, pa bu i ovu…
Čast Tomu Gotovcu, ali vezat slogan uz doduše avangardan i hrabar čin, dvostruko je svetogrđe. Protiv vokativskog jezičnog standarda, ali i kaj je bitnije, protiv lokalnog narječja koje je od tog jezičnog standarda ljepše i toplije. ‘Zagreb volim te’ je u odnosu na “Zagreb tak imam te rad”, kao lupanje grabljama po plotu prema Eine Kleine Nachtmusik.
Pritom nekom turistu sve zvuči kao jeftina kopija ‘Aj lav Nju Jork’, kaj je dostojno štanda s fejk majicama kraj šibicara na Hreliću, a ne službenog brandinga grada.
No sve to čudi samo historiografski neuke. Zagreb je ipak grad koji je u komunističkoj Jugi moral čekat da se svi drugi velki gradovi izredaju sa serijama i filmovima koji su u potpunosti ili uglavnom izmišljeni (naciste je komotno mogel Darth Vader rezat svjetlosnim mačem). Da bi se konačno smilovali i dopustili snimanje Nepokorenog grada koji je bil istinit u smislu da je ovdje fakat postojal ****** gerilski otpor, jedina autentična revolucija Kompartije na prostoru Juge.
To je sve kaj trebate znat o tome koliko salonska ljevica ima ljubavi i razumijevanja za Zagreb i Zagrepčane”, napisao je.
“Prvoaprilska šala”
IT poduzetnik Dražen Oreščanin sarkastično piše da “fali samo petokraka u duginim bojama i to je to”.
HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Mislav Herman poručio je:
“Tomaševiću, baš si RASTURIO s novim vizualnim identitetom našega grada. Jedino što si dva tjedna uranio s objavom. Ovo bi bila savršena prvoaprilska šala”.
Kandidat za gradonačelnika Davor Bernardić pitao je je li sljedeći na redu Dinamov grb.
“Kultni performans = Ležanje gol na asfaltu, ljubljenje asfalta (Zagreb, volim te…) Jednostavno moramo prestat provinciju činiti ljubomornom, što je preveć, preveć je”, objavila je meme stranica Capakova Zamjenica.
Stranica Samo polako Memes objavila kako se o 13. stoljeća mijenjao vizual Zagreba.
Karikaturist Nik Titanik citirao je obrazloženje o odabiru te “poručio odgovornima za ovo dizajnersko pre*eravanje: “DAJ ME NEMOJTE *****!”
Identiteta više nema
Kritike se nižu i na X-u.
“Ocjenjivački sud kaže da je pobjednički rad strateški čvrst temelj za vizualni identitet grada, spajajući njegovu tradiciju sa suvremenim dizajnerskim pristupom. Praznina simbolizira mozgove simpatizera stranke Možemo”, piše profil Trinaesto prase.
Ovo desno je novi vizualni identitet Zagreba.
Ocjenjivački sud kaže da je pobjednički rad strateški čvrst temelj za vizualni identitet grada, spajajući njegovu tradiciju sa suvremenim dizajnerskim pristupom.
Praznina simbolizira mozgove simpatizera stranke Možemo. pic.twitter.com/MrUd0jq5fa— Trinaesto Prase (@SvinjaPradidova) March 18, 2025
Ante Kovač sarkastično ističe da u vizual treba dodati još jednu crticu.
“Budući da se novi vizualni identitet grada Zagreba referira na kultni performans Toma Gotovca koji je gole guzice šetao gradom, ja bih osobno na postojeće rješenje dodao još jednu crticu”.
Budući da se novi vizualni identitet grada Zagreba referira na kultni performans Toma Gotovca koji je gole guzice šetao gradom, ja bih osobno na postojeće rješenje dodao još jednu crticu 😁😁 pic.twitter.com/ihrZePLLu2
— Ante Kovač (@AnteKova7) March 18, 2025
“Poruka novog vizualnog identiteta Zagreba je da identiteta više nema”, piše profil pod nazivom Level(S).
Poruka novog vizualnog identiteta Zagreba je da identiteta više nema. pic.twitter.com/AuMqGUT4mf
— level(S) (@S13_level) March 18, 2025
“Novi vizualni identitet Grada Zagreba lišen svega – svih obilježja kulture, povijesti, identiteta GZ-a i potom
dokrajčen sakaćenjem hrvatskoga jezika!”, piše Ivana Weichinger M. D.
novi vizualni identitet Grada Zagreba👇☠️☠️💩
lisen svega-
svih obiljezja kulture, povijesti, identiteta GZ-a i
potom
dokrajcen sakacenjem hrvatskoga jezika!u vokativu!:
ODJEB, VI PARAZITI UHLJEBLJENI, NESPOSOBNI A PODOBNI ! 😡🤬😡🤬 https://t.co/ctM8LRezm0— Ivana Weichinger M.D. (@Ivy_MD_Croatia) March 17, 2025
Upravo mnogi u komentarima ističu da uz to što ukida svaku vezu s kulturom i tradicijom Grada, novi vizualni identitet je i gramatički netočan.
Naime, u rečenici “Zagreb volim te” nedostaje zarez, ali i oblik u vokativu jer se radi u uzviku pa pravilno bilo: “Zagrebe, volim te!”
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasa