Korištenje mobitela u vožnji može imati učinak kao i alkoholiziranost

Foto: DarkoStojanovic, pixabay

Na prometnicama Karlovačke županije lani je poginulo 20 osoba, četiri puta više nego što je zacrtano Nacionalnim planom o sigurnosti u cestovnom prometu do 2020., kojim se želi smanjiti broj poginulih u prometu na pet osoba na 100.000 stanovnika, rečeno je u petak na Savjetu za sigurnost u cestovnom prometu, a istaknut je sve češći problem korištenje mobitela u vožnji, što može ima učinak na sigurnost vožnje kao i alkoholiziranost vozača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je to moguće smanjiti broj poginulih na hrvatskim prometnicama govori podatak da je, primjerice, stopa smrtnosti u skandinavskim zemljama dvije do tri osobe na 100.000 stanovnika, rekao je na savetovanju u Karlovcu Jure Pavlinić, voditelj Službe policije karlovačke Policijske uprave.

No, naglasio je da će to biti teško postići i zahtijevat će rad svih tijela u stvaranju preduvjeta i podizanja svijesti vozača i prometne kulture općenito.

U Karlovačkoj županiji u ukupnom broju prometnih nesreća svake je godine između 13 i 15 posto alkoholiziranih sudionika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve je češći problem i korištenje mobitela u vožnji, a istraživanja su pokazala da to ima isti učinak na sigurnost vožnje kao da je vozač pod utjecajem alkohola od 0,8 promila, naglasio je Pavlinić.

Lani je za 17,7 posto u odnosu na 2014. povećan broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači od 16 do 24 godine, povećan je i broj nesreća koje su prouzročili mladi vozači i to za sedam posto, broj stradalih mladih vozača je bio veći za 19,5 posto, s tim da je broj lakše stradalih mladih vozača veći za čak 45,8 posto.

Zbog teške socijalne situacije u porastu broj vozača bez vozačke dozvole

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz statistike se može zaključiti da se teška socijalna situacija odražava i na ulazak mladih u svijet vozača, te raste broj vozača u prometu bez vozačke dozvole, a prema nacionalnim pokazateljima, rekao je Juraj Palajsa, predsjednik Povjerenstva za pripremu i provođenje natjecanja u završnim razredima srednjih škola, povećala se dob polaznika auto-škola, te više ne dominiraju mladi od 17 i pol do 19 godina, nego od 20 i više godina.

“Tome je očito razlog financijska situacija i mi u Savjetu se borimo da i dalje dobivamo novac iz proračuna za natjecanje i nagrade ‘Poznavanje prometnih propisa i prometne kulture’, jer te nagrade osiguravaju ovaj vid podizanje prometne kulture koji imamo i po kojem smo jedinstveni u Hrvatskoj”, dodao je.

Psihofizičke sposobnosti mlade osobe su veće za usvajanje novih znanja i vještina, ali mladost nosi i neke probleme, sama autoškola sa 35 sati nastave ne može neodgovornu mladu osobu preoblikovati, tu su važni i obitelj i škola i društvo u cjelini. Jer osoba može imati 100 posto položen test i odličnu motoriku, ali ako dobije, primjerice, BMW s velikim brojem konja, izvan zakonske odredbe, vozi ludo i strada, rekao je Palajsa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijekom 2015. godine djelatnici PU karlovačke su sankcionirali 378 vozača zbog vožnje prije stjecanja prava na upravljanje motornim vozilima, a prethodne je godine taj broj bio 365, a to su osobe koje nemaju dovoljno znanja i vještina, te o njima policija vodi posebno računa, rekao je Pavlinić.

Policija će, najavio je, u suradnji s više partnera pokrenuti kampanju o tome kako osvijestiti odgovornost pješaka i vozača na pješačkim prijelazima i drugdje na prometnicama, jer među 20 poginulih u prošlogodišnjoj statistici čak pet je poginulih pješaka, što je povećanje od 150 posto.

Poginulo i pet vozača osobnih automobila, tri motociklista, dvoje suvozača na traktoru, dva vozača kamiona, dvoje suvozača i jedan biciklist.

“Nikada nismo imali izjednačen broj poginuluh pješaka i poginulih vozača osobnih vozila i morat ćemo odraditi akciju ponašanja svih sudionika u prometu, kako na obilježenim pješačkim prelazima, tako i duž prometnica”, rekao je Jure Pavlinić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preventivne su aktivnosti potrebne i za podizanje svijesti o važnosti neprekoračivanja propisane brzine kretanja, jer je brzina uzrok za osam smrtnih slučajeva prošle godine, dodao je.

Nasuprot manjem broju novih vozača u Karlovačkoj je županiji prošle godine bilo registrirano čak 36,7 posto više automobila nego 2014. godine, te se broj sa 44.704 popeo na 61.110.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.