Solarni zrakoplov poletio iz Egipta na posljednju dionicu leta oko svijeta

Foto: EPA/AMALIE DECLOUX, JEAN REVILLARD

Zrakoplov na sunčevu energiju Solar Impulse 2 napustio je Egipat u nedjelju i krenuo na posljednju dionicu puta oko svijeta koji je prevalio bez kapi goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Solar Impulse 2 poletio je u noći iz Kaira prema posljednjoj destinaciji Abu Dabiju, a očekuje se da će let trajati između 48 i 72 sata.

Zrakoplovom, koji je svoje putovanje počeo u Abu Dabiju u ožujku 2015., upravljaju na smjenu Švicarci Andre Bertrand Piccard i Andre Borschberg, u sklopu kampanje promicanja tehnologija koje koriste čistu energiju.

“Putovanje oko svijeta završava u Abu Dabiju, ali ne i projekt”, rekao je Piccard za Reuters nekoliko dana prije polijetanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Solar Impulse leti bez kapi goriva, njegova četiri motora isključivo rade na sunčevu energiju, koju prikuplja 17.000 solarnih ćelija u krilima.

Zrakoplov, s trupom od ugljičnih vlakana, rasponom krila većim od Boinga 747 i težinom prosječnog obiteljskog automobila, može letjeti na visini oko 8500 metara i to brzinom od 55-100 kilometara na sat.

“Ovaj je projekt velika promocija korištenja čiste tehnologije širom svijeta i njegova je ostavština da je stvorio međunarodnu zajednicu poklonika”, kazao je Piccard.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošli tjedan avion na sunčev pogon sletio je u Egipat, predzadnju postaju svoga puta.

Pošto je preletio slavne piramide u Gizi, zrakoplov se spustio u zračnu luku Kaira u 7 sati po srednjoeuropskom vremenu nakon 3.745 kilometara prijeđenih u 48 sati i 50 minuta, navodi se u priopćenju.

“Bilo je fantastično, sve je proteklo sjajno”, rekao je Borschberg (63).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Borschberga je u Kairu dočekao Piccard s kojim se već više od godine dana izmjenjuje za komandnom pločom Solar Impulsea 2 i koji će idućih dana upravljati zrakoplovom na posljednjoj etapi do Abu Dabija.

Dana 23. lipnja, Solar Impulse 2 je sletio u Sevilju na jugu Španjolske nakon prvog transatlantskog leta bez kapi goriva.

“Odmori su nam kratki od 20 minuta. Vježbamo u cockpitu pola sata, ujutro i poslije podne, inače nakon nekoliko dana ne bismo mogli micati rukama i nogama”, objasnio je novinarima u Kairu Piccard koji potječe iz obitelji znanstvenika i izumitelja. Njegov djed Auguste nadahnuo je belgijskog crtača stripa Hergéa za lik profesora Tournesola u seriji stripova o Tintinovim pustolovinama.

“Kad ste nekoliko dana u zraku, čini vam se da ste u filmu znanstvene fantastike: gledate Sunce, vaši motori rade iz dana u dan bez goriva i mislite si, pa to je čudo, no danas je to stvarnost”, rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kabina Solar Impulsea 2 opremljena je bocama kisika kako bi pilot mogao disati. Cockpit je prekriven izolirajućom pjenom da bi se ublažile vanjske temperature pri letu koje se kreću između +40 i ‐40 stupnjeva Celzijevih.

Zahvaljujući kamerama postavljenima u kabinu, na repu i krilima putem interneta može se izravno pratiti putovanje Solar Impulsea kojim se želi promicati korištenje obnovljivih izvora energije.

“Počeo sam sanjati o ovome projektu prije 17 godina, 1999. kad je moj balon na topli zrak sletio u Egiptu, i sada, nakon 17 godina poletio sam na istom mjestu gdje je balon sletio”, kazao je Piccard.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.