Mobilna igra kao pomoć istraživanju demencije – od koje boluje gotovo 50 milijuna ljudi

Foto: Thinkstock/ilustracija

Mobilna igra “Sea Hero Quest”, koju je prije godinu dana pokrenuo Deutsche Telekom (DT), a za Hrvatsku preuzeo Hrvatski telekom (HT) kao prilog istraživanju demencije, krajem kolovoza nadograđena je tehnologijom virtualne stvarnosti (VR) čime se omogućuje dublja i intuitivnija dijagnostička ocjena orijentacijskih problema kao prvih simptoma demencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadograđenu igru Deutsche Telekom predstavio je krajem kolovoza u Berlinu, o čemu je vijest prenio i HT, pozivajući istodobno na igranje te igre u Hrvatskoj.

Uz napomenu da je igra dosad (globalno) preuzeta gotovo tri milijuna puta, iz oba telekoma poručuju da samo dvominutnim igranjem znanstvenici od svakog igrača prikupe podataka kao tijekom petosatnog istraživanja u laboratoriju.

Novom nadogradnjom igra “Sea Hero Quest VR” postala je ujedno i prva VR igra koja pomaže znanstvenicima u borbi protiv demencije. Smatraju je jednim od najvećih zdravstvenih izazova s kojima se čovječanstvo suočava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema podacima međunarodne udruge za Alzheimerovu bolest (Alzheimer’s Disease International) u svijetu danas od demencije boluje gotovo 50 milijuna ljudi, a kako bolest brzo napreduje i svake se tri sekunde pojavi novi bolesnik, prognozira se da će u svijetu do 2050. ‘zahvatiti’ više od 130 milijuna ljudi.

U Hrvatskoj prema posljednjim podacima iz 2015., koje prenosi HT, više od 86 tisuća osoba živi s demencijom, a njihov broj raste.

Opisujući novu, nadograđenu VR igru, ističu da se temelji na probijanju kroz labirinte otoka i ledenjaka. Kroz dvominutno igranje stručnjaci svaki pokret igrača pretvaraju u znanstvene podatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Znanstvenici su uvjereni da će ovakvo istraživanje putem mobilne igre, sada pomognuto i tehnologijom virtualne stvarnosti, omogućiti razvoj precizne dijagnostike i učinkovitog liječenja demencije u sklopu čega se očekuju i 15 puta precizniji podaci o orijentaciji i navigaciji igrača”, kažu iz HT-a.

S obzirom na to da se gubitak prostorne orijentacije, čak i u poznatim prostorima, smatra jednim od prvih simptoma demencije, Sea Hero Quest VR omogućuje preciznija i intuitivnija mjerenja u situacijama kada ljudi nisu sigurni u kojem smjeru krenuti te se primjerice zaustavljaju i osvrću oko sebe, a takve pokrete nije bilo moguće zabilježiti u klasičnom formatu video ili mobilne igre.

Deutsche Telekom je inicijativu pokrenuo u partnerstvu s londonskim i sveučilištem istočne Engleske te organizacijom Alzheimer’s Research, dok su igru razvili s programerskom tvrtkom Glitchers.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Igra je dostupna na globalnoj razini i za iOS i Android uređaje i može se besplatno preuzeti iz App Storea i Google Playa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.