Mobilna igra “Sea Hero Quest”, koju je prije godinu dana pokrenuo Deutsche Telekom (DT), a za Hrvatsku preuzeo Hrvatski telekom (HT) kao prilog istraživanju demencije, krajem kolovoza nadograđena je tehnologijom virtualne stvarnosti (VR) čime se omogućuje dublja i intuitivnija dijagnostička ocjena orijentacijskih problema kao prvih simptoma demencije.
Nadograđenu igru Deutsche Telekom predstavio je krajem kolovoza u Berlinu, o čemu je vijest prenio i HT, pozivajući istodobno na igranje te igre u Hrvatskoj.
Uz napomenu da je igra dosad (globalno) preuzeta gotovo tri milijuna puta, iz oba telekoma poručuju da samo dvominutnim igranjem znanstvenici od svakog igrača prikupe podataka kao tijekom petosatnog istraživanja u laboratoriju.
Novom nadogradnjom igra “Sea Hero Quest VR” postala je ujedno i prva VR igra koja pomaže znanstvenicima u borbi protiv demencije. Smatraju je jednim od najvećih zdravstvenih izazova s kojima se čovječanstvo suočava.
Prema podacima međunarodne udruge za Alzheimerovu bolest (Alzheimer’s Disease International) u svijetu danas od demencije boluje gotovo 50 milijuna ljudi, a kako bolest brzo napreduje i svake se tri sekunde pojavi novi bolesnik, prognozira se da će u svijetu do 2050. ‘zahvatiti’ više od 130 milijuna ljudi.
U Hrvatskoj prema posljednjim podacima iz 2015., koje prenosi HT, više od 86 tisuća osoba živi s demencijom, a njihov broj raste.
Opisujući novu, nadograđenu VR igru, ističu da se temelji na probijanju kroz labirinte otoka i ledenjaka. Kroz dvominutno igranje stručnjaci svaki pokret igrača pretvaraju u znanstvene podatke.
“Znanstvenici su uvjereni da će ovakvo istraživanje putem mobilne igre, sada pomognuto i tehnologijom virtualne stvarnosti, omogućiti razvoj precizne dijagnostike i učinkovitog liječenja demencije u sklopu čega se očekuju i 15 puta precizniji podaci o orijentaciji i navigaciji igrača”, kažu iz HT-a.
S obzirom na to da se gubitak prostorne orijentacije, čak i u poznatim prostorima, smatra jednim od prvih simptoma demencije, Sea Hero Quest VR omogućuje preciznija i intuitivnija mjerenja u situacijama kada ljudi nisu sigurni u kojem smjeru krenuti te se primjerice zaustavljaju i osvrću oko sebe, a takve pokrete nije bilo moguće zabilježiti u klasičnom formatu video ili mobilne igre.
Deutsche Telekom je inicijativu pokrenuo u partnerstvu s londonskim i sveučilištem istočne Engleske te organizacijom Alzheimer’s Research, dok su igru razvili s programerskom tvrtkom Glitchers.
Igra je dostupna na globalnoj razini i za iOS i Android uređaje i može se besplatno preuzeti iz App Storea i Google Playa.
Tekst se nastavlja ispod oglasa