U srijedu, 4. ožujka je započela međunarodna medijska kampanja povodom Svjetskog dana sindroma Downu u organizaciji World Youth Alliance Europe i World Youth Alliance Hrvatska u suradnji s Fondation Jérôme Lejeune. Cilj kampanje je podizanje svijesti o osobama s Downovim sindromom i njihovoj društvenoj ulozi.
Kampanju započeli brojni europarlamentarci
Kampanju su započeli brojni europarlamentarci koji su svojih različitim čarapama “obojali” društvene mreže ikako bi naglasili glavnu poruku kampanje: “U različitosti smo pronašli priliku.“
Podsjetimo, kampanja traje do 31. 3. te se pozivaju građani da se svojim fotografijama i video uratcima uz popratne hashtag-ove #socksbattle4DSi #WYAeurope pridruže kampanji.
Spomenimo kako su se kampanji u Hrvatskoj pridružili brojni političari, sportaši, glumci, pisci, organizacije…
Što je Down sindrom?
Downov sindrom je jedan od najčešćih genetskih poremećaja. Jedno od 650 djece u općoj populaciji rađa se s ovim poremećajem. Čovjek normalno u svim tjelesnim stanicama ima 46 kromosoma – dva puta po 23, od svakog po dva. Kod Downovog sindroma poremećaj nastaje zbog postojanja jednog kromosoma (ili njegovog dijela) viška, a konkretno se radi o tri kromosoma na 21. paru kromosoma. Većina oboljelih od sindroma Down ima, dakle, 47 kromosoma. Taj višak genetskog materijala uzrokuje brojne poremećaje u organizmu – kako mentalne, tako i fizičke.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Photo: Rebecca Wilson/Flickr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.