20 savjeta kako izbjeći debljanje tijekom novogodišnjih blagdana

blagdani
Foto: Depositphotos

Dobivanje na težini za vrijeme blagdana jedan od najvećih doprinosa ukupnom debljanju. Iako pola kilograma ili kilogram-dva viška ne zvuči tako strašno, zabrinjavajuće je što se radi o dodatnoj težini koju većina ljudi ne izgubi nakog blagdana, upozorava zadovoljna.hr. Ukoliko vam je teško odoljeti prepunom stolu, pročitajte ovih 20 savjeta, kako bi brojka na vagi ostala i u siječnju ‘na normali’. Odvojite malo vremena, razmislite i napravite plan prije blagdana, pa bez gladovanja, zadržite željenu težinu.

1. Šetnje s članovima obitelji

Sjedenje na kauču, gledanje televizije i uživanje u slanim i slatkim delicijama omiljena je aktivnost mnogih obitelji u blagdansko vrijeme. Tjelesna neaktivnost nije dobra ni za djecu ni za odrasle. Uvrstite u dnevni raspored boravak na svježem zraku, poput šetnje, loptanja i tome slično.

2. Ne držite obilje hrane na vidljivom mjestu

Za vrijeme blagdana obillje hrane nam je stalno na raspolaganju, pa posežemo za jelom i kad nismo gladni. Kod kuće je ne držite na vidljivim mjestima, a na poslu ili obiteljskom ručku probajte se suzdržati. Umjesto kolača u međuobrocima pojedite voće ili orašaste plodove.

3. Male porcije

Pripazite koliko hrane stavljate na vaš tanjur – proslava Nove godine ne znači da vam je potrebno više hrane nego inače da se najedete.

4. Skoncentrirajte se na obrok

Za vrijeme blagdana često jedemo i radimo druge stvari u isto vrijeme, pa ne primjećujemo koliko smo količinski pojeli. Pokušajte se zato skoncentrirati na obrok, ne radite za vrijeme obroka ništa drugo, jedite polako i temeljito žvačite hranu i tako ćete bolje prepoznati signal vašeg tijela da ste siti. Također, prije jela nekoliko puta duboko udahnite, što će vam pomoći da se opustite i budete usredotočeni na hranu.

5. Naspavajte se

Za blagdane često manje spavamo jer želimo čim više iskoristiti slobodno vrijeme i to može uzrokovati debljanje jer nenaspavani ljudi su gladniji, jedu više kalorija i manje su aktivni.

6. Smanjite stres

Za vrijeme blagdana mnogi su ljudi pod stresom. Zbog toga im je povišena razina kortizola, koji je povezan s većim unosom hrane. Također, zbog stresa smo skloniji jedenju brze hrane.

7. Ne zaboravite na bjelančevine

Blagdanski obroci obično su bogati ugljikohidratima, ali bitno je u obroke uključiti i proteine, koji potiču osjećaj punine i korisni su za održavanje težine. Pomoći će vam da smanjite unos kalorija, ubrzavaju vaš metabolizam i povećavaju razine hormona koji smanjuju apetit.

8. Vlakna daju osjećaj punine

Neke studije pokazale su da vlakna pomažu u smanjenju unosa broja kalorija – zato učinite sve da budu dio vaših obroka. Jedite voće, povrće, cjelovite žitarice, orašaste proizvode, sjemenke…

9. Kuhajte siti

Kuhajte siti jer ćete se na taj način spriječiti da kušate veće količine hrane dok ju pripremate.

10. Na zabave ne odlazite prazna želuca

Ukoliko morate prisustvovati raznim druženjima s obiljem hrane gdje ne možete utjecati na odluke domaćina što će kuhati, pojedite prije toga umjeren obrok. Možete sa sobom ponijeti malo zdrave hrane tako da ćete imati što pojesti bez obzira na ostalu ponudu hrane.

11. Desert jedite polako

Za vrijeme blagdana deserte je nemoguće izbjeći, a i treba ih si priuštiti. Međutim, ne pojedite baš sve što je na pladnju. Fokusirajte se na jedan desert koji stvarno želite pojesti i jedite ga svjesno i polako.

12. Voda je zakon

Sokovi, alkohol i druga zaslađena pića više se kozumiraju tijekom blagdana, a oni u sebi imaju puno šećera i kalorija. Također, konzumacija alkohola povezana je s povećanjem apetita. Ako ove blagdane želite preživjeti bez debljanja, ograničite unos tekućih kalorija i činite to tijekom cijele godine. Voda je zakon.

13. Koristite manje tanjure

Ako jedu iz većih tanjura, ljudi će pojesti više. Porcije se mogu kontrolirati uz pomoć manjih tanjura, jer na njih stane manje hrane, a vidimo da je tanjur pun, što nam psihološki pruža zadovoljstvo.

14. Smanjite broj kalorija u receptima

Napravite i kolače koji sadrže manje kalorija. Umjesto šećera tu i tamo iskoristite zamjene s manje kalorija, kao što su stevija i eritrit. Umjesto komadića čokolade koristite sušeno voće, umjesto prženja koristite metode kao što su pečenje, pripremanje hrane na pari, grilanje…

15. Redovito se važite

Redovito stajanje na vagu za vrijeme blagdana dobar je saveznik protiv debljanja. To ne mora biti svaki dan, dovoljno je i jednom do dvaput tjedno, ali u svakom slučaju neke su studije pokazale da ljudi koji se redovito važu lakše gube ili održavaju težinu od onih koji se uopće ne važu.

16. Pronađite podršku

Mnogima je lakše pripaziti na težinu ako imaju partnera na tom putu. Zato pronađite osobu, člana obitelji, prijatelja, supruga ili suprugu… koji kao ni vi ne želi dobiti kilograme za vrijeme blagdana i budite si motivacija i podrška.

17. Izbjegavajte procesiranu hranu

Iako je ovakva hrana lako dostupna i može nam olakšati život, često sadrži višak šećera, soli i nezdravih masti, koji nisu dobri za kontrolu tjelesne težine. Da biste izbjegli debljanje, vi budite ti koji će pripremiti blagdansku hranu. Na taj način kontrolirate sve što jedete i održavate težinu.

18. Planirajte unaprijed

Planirajte unaprijed. Odlučite što ćete jesti, skupite nekoliko zdravih recepata koji će biti dio vašeg blagdanskog menija.

19. Tanjur napunite samo jednom

Blagdanski obroci često su sastavljeni od više jela, zbog čega smo skloni puniti naš tanjur dva, tri ili više puta. Sve to dovodi do debljanja. Kada pojedete prvi tanjur dobro razmislite jeste li još gladni. Ako jeste pojedite još malo, a ako niste nemojte više jesti samo zato što su vam sve te fine namirnice pred nosom. Umjesto toga prebacite se na uživanje u drugim stvarima kao što je druženje s vašim voljenima.

20. Postavite granicu

Za vrijeme blagdana, mnogi kada je u pitanju umjerenost u jelu i piću, vole ponavljati “počinjem od sutra”. Na kraju se to pretvori u začarani krug nezdravih navika. Ukoliko ste ozbiljni u namjeri da se ne udebljate, postavite granice i ograničenja te se držite ciljeva s unosom hrane. Odlučite u kojim se namirnicama isplati uživati, a u kojima ne. Naučite reći “ne” kada vam se nudi nešto što nije u skladu s vašim ciljevima i navikama.

I naravno, ništa loše neće se dogoditi ako jednom ili dvaput prekršite sve što ste odredili.

Bitno je nakon toga vratiti se na pravi put. Ljudi često odustanu od ciljeva nakon što prvi put zgriješe, međutim nema potrebe da to napravite. Jednostavno se idući put kada jedete vratite zdravim navikama.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.