Razgovori roditelja i njihove djece o spolnosti i spolnom činu generacijama su stvarali nelagodu kako roditeljima tako i djeci. Tu činjenicu naša sugovornica navodi kao jedan od ključnih razloga zbog kojih se uvodi spolni odgoj u nastavu. Louise Kirk, koordinatorica edukacijskog programa „Alive to the world“ za Ujedinjeno Kraljevstvo, izdala je 2013. priručnik o seksualnosti za razgovor roditelja s djecom, ohrabrujući ih da podučavaju vlastitu djecu kroz priče i najnovije dosege znanosti. Priručnik je do sada prodan u više od dvije tisuće primjeraka i preveden na nekoliko jezika.
Narod.hr: Zašto je roditeljska uloga ključna u spolnom odgoju?
Bolje je da o tome čuju od vas, nego da o tome prvi put čuju od drugih u školi. Ja sam uvijek govorila da naša djeca ne trebaju biti samo dobro obrazovana kao i svaka druga, nego da trebaju biti bolje obrazovana od svih. Mi pokušavamo naše mlade odgajati da budu lideri u budućnosti, zato trebaju najbolju naobrazbu koja uključuje i mnoge detalje koje im treba objasniti s ljubavlju, sa sigurnošću koju im daju roditelji i na način na koji će moći razumjeti.
Narod.hr: Roditeljima je ponekad neugodno govoriti svojoj djeci o tim stvarima. Koji je po vama najbolji pristup?
U svojoj sam knjizi napisala primjere kako započeti razgovor o spolnosti. Ako počnete s njima o tome razgovarati kad su mali, sve što trebate je odgovarati na njihova pitanja. Mislim da ne treba ulaziti u detalje spolnog čina i objašnjavati ga, ali ako vas dijete pita, naravno da ćete odgovoriti. No, mislim da djeca trebaju razumjeti svoju plodnost i ljepotu zbližavanja i spolnog čina unutar braka.
Narod.hr: Objasnite nam malo o čemu je riječ u priručniku koji ste napisali?
Napravila sam oruđe koje može biti upotrebljeno na tri glavna načina: roditelji ga mogu pročitati jer u njemu ima puno novih znanstvenih saznanja za koje do sada roditelji nisu čuli. Napisala sam ih tako da budu intrigantna i izazovu znatiželju, ali i da im da još više saznanja o temi tako da mogu znati još više od svoje djece, a to je jako bitno. Na kraju svakog poglavlja stavila sam sažetak i glavne smjernice kako bi se prisjetili što su to sada pročitali. Većina roditelja čak zna sjesti sa svojom djecom i čitati im priručnik na glas, lako ga je čitati jer je napisan poput malih priča, a mogu i stati u bilo kojem trenutku i započeti sami svoj razgovor na tu temu.Treći način je također zanimljiv. Priručnik možete dati djetetu i reći mu da pročita npr. prvo poglavlje ili dvadesetogodišnjacima možete reći „izvoli kupili smo ti knjigu.“
Narod.hr.: Razgovori o spolnosti su generacijama bili tabu tema. Predstavlja li roditeljima problem kada trebaju započeti razgovor sa svojim djetetom?
Slažem se i uvjerena sam da je jedan od razloga zašto postoji spolni odgoj u školama zato što roditelji generacijama nisu razgovarali o tome sa svojom djecom. Zato mislim da trebamo postaviti nove standarde u kojima razgovor o spolnosti između roditelja i djece neće biti tabu, jer mijenjati mentalitet ljudi velik je i dugotrajan posao.