Analizirali smo priručnike spolnog (pre)odgoja: Vrve od LGBT propagande i feminizma

spolnog
Foto: Grad Rijeka, snimka zaslona/Montaža: Narod.hr

Grad Rijeka uveo je ove godine predmet Zdravstvenog odgoja, ili bolje rečeno – spolnog preodgoja, u šest riječkih škola. Nakon što ih je dugo skrivao od očiju javnosti, Grad Rijeka je priručnike ovog spolnog preodgoja napokon objavio na svojoj službenoj mrežnoj stranici. Da nije riječ o zdravstvenom odgoju nego o spolnom preodgoju prema lijevo-liberalnom modelu već smo pisali u prethodnim tekstovima. No, uvidom u sadržaj priručnika Zdravstveni odgoj i obrazovanje za 5. i 6. te 7. i 8. razred, u navedeno smo se dodatno uvjerili. Naime, priručnici su prepuni feminističke i LGBT propagande.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodno smo došli do zaključka kako je riječ o spolnom preodgoju uzimajući u obzir svjetonazor samih autora i recenzenata priručnika te njihovu povezanost s ekstremno lijevim, liberalnim nevladinim udrugama. No, uzimajući u kontekst i prethodno uvedeni građanski odgoj u riječke škole, također inicijativom Grada Rijeke, a koji vrvi također od feminističkog i LGBT narativa.

> Zdravstveni odgoj u šest riječkih osnovnih škola; roditelji se pitaju što će djeca učiti

Sadržaj spolnog preodgoja pisali članovi lezbijskih udruga

Priručnike za takozvani zdravstveni odgoj pisali su ljudi koji su povezani s Forumom za slobodu odgoja te s lezbijskim udrugama LORI i PaRiter. Među literaturom koja se koristila pri sastavljanju priručnika korišteni su materijali upravo tih udruga.

>Što znamo o Forumu za slobodu odgoja koji želi demokraciju i Jokićevu kurikulnu reformu?

Unutar sadržaja priručnika koje smo proučili da se naslutiti da u nekim dijelovima izostaje bioetička, odnosno znanstvena podloga. Posebice kad se govori o spolnosti, o interspolnosti i biološkom spolu. Kad se govori o sprječavanju trudnoće i kontracepciji izostaje jasan naziv abortivnih pilula. One se pak ne nazivaju pravim imenom već hitnom kontracepcijom. To je potpuno oprječno istini, s obzirom da se ne radi o kontracepcijskom sredstvu, već abortivnom. Odnosno, o pilulama kojima se prekida trudnoća, a ne sprječava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Ovo su recenzenti priručnika riječkog spolnog (pre)odgoja

Oba priručnika obrađuju posebnu cjelinu ‘Spolno i reproduktivno zdravlje te rodna ravnopravnost’

Oba priručnika govore o rodnoj ravnopravnosti, reproduktivnom zdravlju te liberalnom pristupu vlastitoj spolnosti. Ovoj temi detaljnije se pak pristupilo u priručnicima za 7. i 8. razred. U priručniku za 5. i 6. razred banalizira se odnos prema vlastitom tijelu kao nečemu isključivo materijalnome te se otvara prostor liberalizaciji masturbacije. Dakako, u priručnicima za 7. i 8. razred, o toj temi se ne govori, jer je, logično, suvišna.

”U pubertetu se javlja potreba za promatranjem i dodirivanjem vlastitoga tijela. Osobito raste zanimanje za promatranje i dodirivanje vlastitih spolnih organa. Važno je znati da se radi o prirodnoj aktivnosti koja ne šteti zdravlju i koje se ne treba sramiti”, piše u tekstu za 11-godišnju djecu.

Ostale teme koje se tiču spolnosti, ravnopravnosti spolova i reprodukcije u priručnicima za 5. i 6. razred također su dotaknute. No jezgrovitije su obrađene u priručniku za sedmaše i osmaše.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao uvertira spolnom preodgoju na prvim satovima ovog eksperimentalnog predmeta govori se o zdravoj prehrani, mentalnom zdravlju i ovisnosti. No zanimljivo kako se kod ovisnosti ne spominje ovisnost o pornografiji, za koju se zna da je jedan od ključnih problema današnjice kod djece, mladih i odraslih.

Govori se, nadalje, i o potrebi cijepljenja. A kao zadnja cjelina nudi se spolno i reproduktivno zdravlje, a prije nje se govori o takozvanoj rodnoj ravnopravnosti.

>Kako je udruga Forum za slobodu odgoja od Sorosa preuzela zadatak promoviranja građanskog odgoja?

Sedmaši i osmaši uče i o potrebi cijepljenja za vrijeme pandemije Covida-19

Premda je cijepljenje u suštini pozitivna stvar i do sada je svima to bilo jasno te nije bilo ni potrebe da se o tim stvarima uči u školi, ovdje je ta tema obrađena kao zasebna tematska jedinica. Ne govori se samo o tome kako su upravo zbog cijepljenja iskorijenjene mnoge zarazne bolesti, već se govori i o pandemiji Covida-19.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>U Hrvatskoj cijepljenje djece u dobi od 5 do 11 godina počinje idući tjedan

Usprkos tolikim skandalima koji su potresali farmaceutsku industriju, točnije Pfizer, oko pitanja cjepiva protiv Covida-19, navedena tema se ipak provlači kroz priručnik za 13-godišnju djecu. No ako se vratimo na ono o čemu smo ranije pisali, a to je da je među autorima priručnika i dr. Nataša Dragaš Zubalj koja je nagovarala djecu za vrijeme pandemije da se cijepe, onda sadržaj priručnika ne čudi. Na primjeru pandemije covida-19 pojašnjava se i što su to antivakseri, stavljajući ih praktički u ”isti koš” s onim pravim antivakserima koji se pribojavaju svakog cjepiva.

>Tko su stručnjaci koji su sastavili program Zdravstvenog odgoja?

Tolerancija i različitost

U poglavlju ”Jednako različiti” govori se o stereotipima i diskriminaciji te o potrebi tolerancije prema onima koji su različiti od nas. Učenicima je preporučen kratki dokumentarni film ”Tolerancija” kojeg je osmislio Forum za slobodu odgoja. Video je loše osmišljen i filmski i pedagoški vrlo diskutabilan, premda mu je cilj borba protiv vršnjačkog nasilja.

Slijedeće što se učenicima preporučuje u sklopu ove nastavne jedinice je pjesma ”Imagine” Johna Lennona koja, među ostalim, govori o tome kako bi svijet bio bolji i ljepši da ne postoji religija.

Učenicima se nadalje preporuča da se mogu formirati u grupe te napisati na papir stereotipe i predrasude prema određenoj skupini ljudi koji imaju zajedničko obilježje. Kao primjeri navedeni su žene, automehaničari i homoseksualci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Udruga PaRiter i trostruka uloga civilnih LGBTIQ udruga u Hrvatskoj

U priručniku dominira feministički anti-patrijarhalni narativ

“Promisli prije odluke!” je nastavna jedinica u kojoj se djeci daju savjeti oko romantičnih veza u pubertetu te kome bi trebali dopustiti da ih diraju, a kome ne. Spominje se i da djeca mogu biti pod pritiskom okoline kako bi stupila u romantični odnos s drugim djetetom.

“Nema opravdavanja za nasilje!” je tematska jedinica u kojoj dominira feministički anti-patrijarhalni narativ koji na potpuno neistinit način prikazuje ulogu muškarca i žene u društvu. Nasilje povezuje s muškarcima, isključuje bilo kakvu mogućnost ženskog nasilja pa i onog pasivnog, mentalnog nasilja kojeg žena može provoditi nad muškarcem. Drugim riječima, u kontekstu nasilja ili kako se preciznije navodi ”rodno uvjetovanog nasilja”, žene su prikazane slabe u odnosu na muškarce. No, u stvarnosti nasilje može biti obostrano, posebice ako uzmemo u obzir da nasilje ne mora nužno biti fizičko.

Djecu se nadasve preko ove tematske jedinice pokušava uvjeriti da se nasilje uglavnom događa zbog tzv. neravnopravnosti spolova. ”Žene su žrtve nasilja zbog neravnopravnosti muškaraca i žena koja još uvijek postoji u društvu”, piše u tekstu kojega učenici trebaju naučiti za ocjenu.

>Zloupotreba škole za ideologiju: Kako roditelji mogu utjecati na školu svog djeteta?

Što je to rodno uvjetovano nasilje?

Nadalje, djecu se poučava i što je tzv. rodno uvjetovano nasilje. To su, navodi se, ”rodni stereotipi koji podrazumijevaju muškarce kao dominantne, snažne, agresivne i nesklone pokazivanju emocija. Navodi se i da se muškarcima dodjeljuje uloga onoga koji ima pravo donositi odluke u ime žene. Žene se pak prikazuju kao pasivne, poslušne, prilagodljive, emotivne i slabe”, stoji u definiciji rodno uvjetovanog nasilja.

Dakako, autorima priručnika je bilo važno spomenuti djeci kako se nasilje ne događa samo u heteroseksualnim vezama, već i u vezama ”osoba drugih spolnih orijentacija”.

>Agencija za odgoj i obrazovanje saznala za uvođenje spolnog (pre)odgoja iz medija!

Potpuna banalizacija biološkog spola koji je podložan takozvanom rodu

Da je riječ o spolnom preodgoju prema ljevičarskom modelu, a ne o nekakvom zdravstvenom odgoju dobro pokazuje tematska jedinica o rodu i spolu. Ovdje se pokušava pojasniti razlika između spola i roda gdje je biološki spol u potpunosti podčinjen nakakvom rodnom identitetu.

“Kako je to biti drukčiji od većine?” je tematska jedinica u kojoj se objašnjava da je spol biološka datost, a rod društvena. No ono što je prenaglašeno u tekstu jest podčinjenost spola rodu koji dominira. U tom kontekstu objašnjava se i što je rodni identitet:
”Ponekad je unutarnji osjećaj osobe o sebi drukčiji od spola pripisanog rođenjem (na primjer osoba može prema spolu biti muškarac, a osjećati se kao žena, kao oba roda ili kao niti jedan rod). Taj unutarnji osjećaj naziva se rodni identitet.”

Pojašnjava se i kako klasična društvena podjela na muškarce i žene koja je prirodno određena njihovim spolom može osobu ”ograničavati i onemogućiti da ostvari svoj puni potencijal”. Kao primjer navode odabir budućeg zanimanja i hobija.

Navodi se i da podjela na muškarce i žene prema spolnom obilježju može voditi do diskriminacije i nasilja. Tvrde da je podjela na muškarce i žene naučena i kulturno uvjetovana.

>Što znamo o Forumu za slobodu odgoja koji želi demokraciju i Jokićevu kurikulnu reformu?

Interspolnost

U tom kontekstu pojašnjava se i pojam interspolnosti za koju se kaže da ne mora biti odmah vidljiva pri rođenju nego tek kasnije u životu.

”Osobe čija se biološka obilježja ne uklapaju u kategoriju muškog ili ženskog nazivaju se interspolne osobe. Interspolnost može biti vidljiva odmah pri rođenju, dok kod nekih osoba postaje primjetna kasnije u životu.”

Za bebe koje su rođene s dva spolna organa tvrde kako kirurške operacije nisu potrebne te da bi ju trebalo pustiti da odraste i sama odluči kojeg će biti spola. Dakako potpuno izostavljajući ulogu roditelja u ovoj situaciji.

”Često se nakon rođenja interspolnih beba provode kirurške intervencije kako bi se njihovi spolni organi prilagodili muškima ili ženskima. U većini slučajeva takvi su zahvati estetske prirode odnosno nisu medicinski potrebni. Time se onemogućuje osobi da sama odlučuje o svojem tijelu i identitetu.”

Ilustracija iz priručnika Zdravstveni odgoj i obrazovanje
> Interseks: LGBTIQ metastaza koja dolazi

Rodni stereotipi: Zašto se dječaci baš moraju igrati autićima, a ne barbikama?

Nadalje, spolno preodgajanje se nastavlja i u cjelini ”Zašto je borba za rodnu ravnopravnost potrebna?”.

Ovdje se želi pojasniti kako u društvu postoje neki rodni stereotipi. Ističe se problematičnim činjenica da roditelji muškoj djeci kupuju autiće i kamione ili ih odijevaju u odjeću plave boje, a ne primjerice ružičaste. Zašto dječaci ne bi nosili ružičastu vestu ili se igrali s barbikama?

Dakako u svjetlu rodne ravnopravnosti ne postoje ni tipično muška i ženska zanimanja, pa svatko može biti gotovo sve. Cijeli sadržaj je popraćen ilustracijama poput djevojčice u vatrogasnoj odjeći i feminiziranog dječaka baletana.

Ilustracija iz priručnika Zdravstveni odgoj i obrazovanje
> Analizirali smo izvješće pravobraniteljice: Od brisanja spolnih razlika do kažnjavanja molitelja ispred bolnica

Seksualnu orijentaciju ne biramo?!

“Svi imaju pravo biti voljeni i voljeti” je tematska jedinica u kojoj se govori kako ne postoje samo romantični odnosi između muškarca i žene, već i između istospolnih osoba. S obzirom na činjenicu da ima toliko izliječenih homoseksualaca koji su se na koncu ipak realizirali unutar heteroseksulane veze, odnosno braka, kao najveća laž u tekstu se nameće ”da seksualnu orijentaciju ne biramo”.

”Seksualna orijentacija odnosi se na to tko nas fizički, emocionalno ili seksualno privlači. Mogu nas privlačiti osobe suprotnog, istog ili oba spola, pa su tako neke od seksualnih orijentacija heteroseksualna, istospolna i biseksualna. Postoje osobe koje ne osjećaju privlačnost prema drugim osobama, što nazivamo aseksualnost/ aromantičnost. Važno je reći da seksualnu orijentaciju ne biramo”, piše u tekstu.

Ilustracije lezbijki iz priručnika Zdravstveni odgoj i obrazovanje
> Interspolnost postaje novo ljudsko pravo

Što je spolnost?

U nastavnoj jedinici “Što je spolnost?” na navedeno pitanje se daje potpuno inverzan odgovor, navodeći kako ”mnogi stereotipi, rodne norme i religijska uvjerenja mogu utjecati na pogrešno poimanje spolnosti. Neki su od takvih primjera, navode, da se treba sramiti svoje spolnosti ili da se u spolni odnos treba upuštati samo zbog reprodukcije (razmnožavanja)”, piše u priručniku.

No, valja istaknuti kako Crkva (vjeronauk) nikada nije naučavala da se treba sramiti svoje spolnosti niti da bračni drugovi trebaju imati spolne odnose isključivo u reproduktivnoj dobi. Otvorenost životu da, ali to ne znači da su spolni odnosi isključeni u vremenu kad do reprodukcije ne može doći.

Do detalja se govori i o spolno prenosivim bolestima, te se ostavlja dojam kako bi sadržaj bio primjereniji za učenike srednje škole.

Možda će vas zanimati

Što kaže Crkva: Zašto je važna predbračna čistoća i koji je njezin smisao?

Predbračna čistoća je shvatljiva jedino u perspektivi vjere i njezin smisao se otkriva upravo u pashalnom otajstvu Isusa Krista.

Abortus i abortivne pilule pod nazivom ‘hitne kontracepcije’

U posljednjoj tematskoj jedinici ”Odgovorno spolno ponašanje – put prema reproduktivnom zdravlju” govori se o metodama kontracepcije i prekida trudnoće. Osim kontracepcijskih pilula preporučuju se i one koje se koriste nakon odnosa ukoliko ne želimo da dođe do trudnoće. Riječ je, dakako, o abortivnim pilulama koje ne sprječavaju trudnoću nego je, ukoliko je došlo do nje, prekidaju.

> Zašto Crkva smatra da kontracepcija nije dobra i koju metodu regulacije rađanja prihvaća?

U tekstu kojega djeca trebaju naučiti ne spominje se eksplicitni naziv ”abortivne pilule” već ih se naziva hitnim kontraceptivnim pilulama.

”Urgentna ili hitna kontracepcija je oblik kontracepcije koji se može primijeniti nakon nezaštićenog odnosa ili ako je došlo do pogreške u primjeni neke kontracepcijske metode. Najčešće se sastoji u primjeni tzv. hitnih kontraceptivnih pilula koje se mogu uzeti određeno vrijeme nakon takva odnosa”, stoji u tekstu.

Također se savjetuje i abortus ukoliko dođe do takozvane neželjene trudnoće.
”Ako je trudnoća bila neplanirana ili neželjena, trudna osoba ima pravo odabrati želi li nastaviti ili prekinuti trudnoću”.

* Ovaj članak omogućuju donacije naših čitatelja. Podržite i vi slobodno i neovisno novinarstvo koje stoji uz prave vrijednosti putem DONACIJE.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.