Europski parlament usvojio je u utorak nove strože standarde za automobilske emisije CO2.
Nova pravila predviđaju granicu od 95 grama CO2 po kilometru u prosjeku za sve nove automobile prodane u EU, u odnosu na postojeću granicu od 130 grama po kilometru.
Europska komisija predložila je da bi to trebalo vrijediti od 2020., no puna primjena odgođena je za godinu dana nakon višemjesečnih pregovora.
Njemačka je, u interesu svojih velikih proizvođača automobila poput Daimlera i BMW-a, jako lobirala za dulji rok za provedbu novih pravila, koji njezina industrija i dalje smatra jako izazovnim.
Komentirajući njemački pritisak, europska povjerenica za klimu Connie Hedegaard kazala je: “Sve je dobro što dobro završi.”
Aktivisti za zaštitu okoliša pozdravili su dogovor iako ističu da će zbog postupnog uvođenja samo 95 posto novih automobila ispuniti dogovoreni cilj 2020., što odgovara slabljenju cilja od tri grama po kilometru.
Zastupnici Zelenih glasovali su protiv prijedloga zakona, smatrajući da je, kako je kazala Rebecca Harms, riječ o “sramotnom ustupku njemačkim proizvođačima automobila koji će usporiti razvoj novih tehnologija koje bi omogućile učinkovitije automobile i manje zagađivanje okoliša”.
Države članice prijedlog zakona trebale bi usvojiti za nekoliko tjedana.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: hina
Photo: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.