Komentar čitatelja
Dijanović: Što je lijek za demontažu koruptivno-kriminalno-klijentelističkoga sustava?
Boris Sotošek – 17.10.2020.
Klijentelizam je temelj korupcije. Već je Dante korumpirane političare u paklu stavio na posljednji 9.
Korupcije traje u čovječanstvu, kada su Feničani izmislili novac. Pohlepa i novac su pokretači koruptivnih radnji. Ako je socijalna kriza dublja, koruptivni procesi dolaze na površinu, jer je korupcija raširenija.
Postoji jaka korelacija između socijalnih kriza i korupcije odnosno između siromaštava i korupcije.
Klijntelizam u Hrvatskoj započinje na unutarstranačkim izborima, gdje se stvara određena klijentela interesnih grupa, koja svog pojedinca gura na vrh društva.
DA BI IMALI KORUPTIVNE RADNJE, MORATE IMATI ZADANE UVJETE diskreciju i monopol i tišinu javnosti-
Tišina javnosti odnosi se na neprijavljivanje koruptivnih radnji.
Reketarenje je uvodni dio. Direktor državnog poduzeća ili gradonačelnik reketari privatnog poduzetnika, kako bi mu osigurao neki posao. Zašto bi poduzetnik nosio mito nekom gradonačelniku ili direktoru državne firme, ako posao može dobiti legalno na natječaju?
KLIJENTELIZAM KAO TEMELJ KORUPCIJE JE VEĆI PROBLEM, JER GA JE TEŽE KONTROLIRATI I ZAUSTAVITI.
Uvijek se zapitajte koji su motivi da se netko upiše u političku stranku? Kakav imaju privatni interes u odnosu na javni? Upisali su se u političku stranku da bi ostvarili svoje privatne interes ili interes grupe. Bez interesne grupe i klijentalizma, ne bi mogli postati niti predsjednici Temeljno ogranka neke stranke. Bili bi zbog deficita demokracije nitko i ništa. Najdalje idu podobni, a ne sposobni i kompetentni.
Izvor: narod.hr
Photo: pixabay
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.