Ravnatelj tvrtke Trajektne luke Toni Medvidović i ravnatelj splitske Lučke uprave Milan Blaževski na odvojenim su konferencijama za novinare iznijeli oprečna stajališta o današnjoj blokadi dijela Gradske luke optužujući se međusobno zbog blokade.
“Podupirem današnju akciju radnika Trajektne luke jer na godinu gubimo oko 30 milijuna kuna zato što nam Lučka uprava ne podmiruje tarifu u iznosu kao što se to čini u ostalim gradskim lukama u Hrvatskoj”, rekao je ravnatelj Trajektne luke Medvidović.
Ravnatelj Lučke uprave Blaževski osudio je današnji, kako je rekao, “agresivni” pokušaj blokade splitske Gradske luke.
Riječ je o pokušaju zloporabe radnika od poslodavaca i vlasnika trgovačkog društva Trajektne luke tako da se neistinitim i lažnim činjenicama izvede pritisak na Lučku upravu i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i na pravosuđe, rekao je Blaževski. Istaknuo je kako je današnjim onemogućavanjem isplovljavanja trajekata učinjena šteta putnicima i ispričao im se zbog toga.
Lučka uprava nije ničim izazvala pokušaj blokade Gradske luke, rekao je, dodajući kako nije istina to što su rekli radnici Trajektne luke da im je Lučka uprava smanjila za 75 posto tarifu za usluge u odnosu prema tarifama u drugim hrvatskim lukama.
Na novinarsko pitanje tko određuje cijenu tarife za uslugu u Gradskoj luci, odgovorio je kako je Zakonom o pomorskom dobru jasno regulirano da to pravo pripada Lučkoj upravi. “O svemu tome vode se i sudski postupci”, dodao je ravnatelj splitske Lučke uprave Blaževski.
Ravnatelj tvrtke Trajektne luke Medvidović rekao je pak da Lučka uprava “ne bi smjela određivati cijenu usluga”.
“Lučka uprava je tri puta davala ugovore o prvenstvenoj koncesiji Trajektnoj luci, a Trajektna luka je za te odluke Lučku upravu tužila i dobila pravomoćne sudske presude jer su ti ugovori bili nezakoniti”, istaknuo je Medvidović.
Koncesija Trajektnoj luci još nije počela, ona i ne postoji, ustvrdio je. “Zakon o morskim lukama jasno je regulirao da poduzeće koje nije dobilo prvenstvenu koncesiju ima pravo obavljati svoje djelatnosti do njezina dobivanja”, rekao je Medvidović.
Ravnatelj Lučke uprave Blaževski rekao je kako je koncesija poništena i da se s tim u vezi vodi sudski spor, ali je tvrtka Trajektna luka, dodao je, “polagatelj prava” u Gradskoj luci. Nije želio odgovoriti na pitanje kada je poništena koncesija Trajeknoj luci.
Ravnatelj Trajektne luke s druge strane optužuje Lučku upravu da želi istisnuti tu tvrtku iz poslova u Gradskoj luci i umjesto nje dovesti neku drugu tvrku koja bi bila u suvlasničkim odnosima s Lučkom upravom.
Rekao je i kako bi Trajektna luka, koja je osnovana 1961., trebala dobiti prvenstvenu koncesiju jer je ta tvrtka – prije nego što je 1997. godine osnovana Lučka uprava – u Gradskoj luci obavljala sve poslove.
“Naša je tvrtka uložila veliki novac u obnavljanje Gradske luke, a Lučka je uprava oduzela Trajektnoj luci poslovne prostore”, rekao je. Po njegovim riječima, godišnji prihodi Trajektne luke su osam milijuna kuna, što je nedostatno za plaćanje obveza državi.
Ravnatelj Trajektne luke Medvidović istaknuo je kako su se morali zaduživati u poslovnim bankama da bi mogli podmiriti obveze te su sada u golemim dugovima i nemaju novca za sljedeću plaću radnicima pa ćemo biti prisiljeni otpustiti dio od 33 radnika”.
Na novinarsko pitanje koliko na godinu Lučka uprava plaća Trajektnoj luci za njezine usluge, ravnatelj Lučke uprave je odgovorio: “Ne plaćamo mi, oni bi trebali plaćati nama jer brodari uplaćuju Trajektnoj luci za obavljene usluge.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa