Za terminal u Rijeci zainteresirani Kinezi koji grade Pelješki most i Singapur

Foto: fah

Za novi kontejnerski terminal u Rijeci zainteresirano je sedam kompanija iz Europe, Bliskog i Dalekog istoka, rekao je za Novac.hr ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa, ali njihova imena i reference nije otkrio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz izvora bliskih Vladi neslužbeno se doznaje da su među zainteresiranima kineski konzorcij koji čine Ningbo Port i CRBC (China Road and Bridge Company), kompanija koja gradi pelješki most te Port of Singapure.

Nakon analize pristiglih dokumenata, što će trajati 15 dana, bit će svih sedam (ili samo neki od prijavljenih, ovisi o kvaliteti njihovih referenci i viziji projekta) pozvano da daju ponudu za 50-godišnju koncesiju. Procijenjena vrijednost koncesije (bez PDV-a) je 20,5 milijardi kuna, navodi se.

>Luka Rijeka mijenja predsjednika uprave: Lani je ostvarila čak 10 puta manje prihode od slovenske luke Koper

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“U pitanju su respektabilni operateri lučkih terminala. Jako smo zadovoljni jer smo priželjkivali takav odziv. Pokazalo se da je ovaj pravac ipak vrlo interesantan”, kaže Vukorepa.

U petak je formalno zaključena prva faza koncesijskog postupka, a plan je da se kompleksni ugovor za terminal Zagreb Deep Sea potpiše do kraja rujna.

Natječajem se traži koncesionar za izvođenje radova i pružanje usluga, a njegova obaveza je ulaganje od oko 70-80 milijuna eura u završetak terminala koj i je sada dugačak 400 metara i izgraden je u sklopu projekta sa Svjetskom bankom i EU. Za vrijeme posjeta kineskog premijera Hrvatskoj najavljeno je da su za koncesiju zainteresirane i kineske kompanije, ali Denis Vukorepa tu informaciju nije želio komentirati, piše Novac.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Namjera je države da se terminal Zagreb Deep Sea u drugoj fazi izgradi do ukupne dužine od 680 metara, a ako koncesionar ne bude zainteresiran za to, koncesija će mu biti smanjena na 30 godina. Lučka uprava koncesionaru sada nudi ekskluzivitet na deset godina, odnosno obećanje da u tom roku neće graditi nove kapacitete za prekrcaj kontejnera, a njegova je glavna atrakcija da ima mogućnost prihvaćanja ultravelikih kontejnerskih brodova jer je tu dubina mora 20 metara, donosi dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.