Svjetska banka upozorava Vladu da uspori s privatizacijom HAC-ONC, Hajdaš-Dončić tvrdi suprotno

U pismu Svjetske banke upućenom Ministarstvu financija istaknuti su minusi plana aktualne hrvatske Vlade glede privatizacije tvrtke HAC-ONC. Naime, iz Svjetske banke Vladu upozoravaju da ne žure. Drugim riječima, upozoravaju na određene nejasnoće koje će trebati razjasniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, ministar prometa, Siniša Hajdaš Dončić tvrdi suprotno, on tvrdi da minusa nema, odnosno, da strani investitori u potpunosti podržavaju plan Vlade.  RTL televizija prenijela je glavne naglaske iz pisma Svjetske banke Vladi Republike Hrvatske. Iz pisma se zapravo dade naslutiti da Vlada i Svjetska banka nisu na istoj valnoj dužini.

Iz samog je pisma vidljivo kako postoje određena neslaganja između Vlade i Svjetske banke, da je tome tako možda najbolje svjedoči izjava ministra financija, Borisa Lalovca, koji je rekao da ne može komentirati Svjetsku banku dok ne vidi što je Svjetska banka dala. Lalovac želi reći da nije upoznat sa sadržajem pisma.

Svjetska banka podržava javnu ponudu dionica cestarskog poduzeća kao metodu krpanja dugova autocesta, ali predlaže Vladi da s tim ne brza, a kaže i da je osmišljeni plan rizičan zbog pravnih pitanja, financijske održivosti i budućih zahtjeva sindikata, što bi moglo odagnati ulagače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar prometa Hajdaš Dončić kaže nešto drugo – da je riječ o preporukama koje smo uvažili, a ne o kritikama: “U potpunosti podržavaju cjelokupan projekt, privatizaciju operatera, ulazak privatnih vlasnika, jer smatraju da će tako podići efikasnost i stvoriti jedan održivi sustav”.

Država bi zaradila, ali što je s građanima?

Država tu želi zaraditi milijardu i pol eura, na ovaj način: 40 posto HAC ONC-a ostaje u javnom vlasništvu, a 57 posto dionica prodat će se građanima i mirovinskim fondovima, dok je 3 posto rezervirano za braniteljski fond.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Moglo bi se dogoditi da građani kupe dionice, da na njima nešto zarade, a kroz duplo skuplje plaćanje cestarine na kraju plate mnogo više no što su dobili”, rekao je predstavnik nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.

Uz plan B država bi imala imala skromnije prihode, ali dugoročne – godišnje će ubirati 600 milijuna kuna od cestarine, i još 250 milijuna od poreza na dobit. Ministar Hajdaš-Dončić kaže da je to dovoljno da se u narednim godinama zatvore ostali krediti autocesta.

“Jedina zabrinutnost Svjetske banke je ona koja zabrinutsot koju dijele s nama, da su prevelika dugovanja autocesta, i da se bez ove 3 komponente, dakle restrukturiranja HAC ONC, refinanciranja kredita, i IPO-a, one definitivno ne mogu zatvoriti”, dodao je Hajdaš-Dončić. Naime, ukupni dugovi HAC-a i ARZ-a premašuju 4 milijarde eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.