Budućnost obrazovanja: posve digitalizirane e-Škole

Digitalno zrele škole, spojene na ultra brzi internet i potpuno informatički opremljene sa svim informatiziranim procesima poslovanja, učenja i poučavanja budućnost su svakog naprednog suvremenog obrazovnog sustava, pa tako i hrvatskog, poruka je Svečane skupštine Hrvatskog informatičkog zbora (HIZ), održane u ponedjeljak u Zagrebu.

To je ujedno cilj projekta e-Škole, nacionalnog projekta razvoja digitalno zrelih škola koji je pokrenuo CARNet s partnerima, a koji podrazumijeva škole visoko opremljene informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (IKT).

Na značaj ICT tehnologije kao ključne tehnologije današnjice, i to osobito u području obrazovanja, osvrnuo se na Skupštini HIZ-a u Hotelu Panorama ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar.

Istaknuo je kako je riječ o izuzetno važnom projektu od nacionalne važnosti. “Trebali bismo što jače svim mogućim vezama utjecati na društvo da prepozna značaj tog projekta i ulaganja u obrazovanje, posebno ono uz pomoć ICT tehnologije”, kazao je ministar.

Ravnatelj CARNeta Zvonimir Stanić rekao je kako je riječ o dugoročnoj strateškoj viziji školstva koja će informatizacijom poslovnih procesa u školama osigurati transparentnost poslovanja i opću dostupnost podataka, te općenito učinkovitije poslovanje škola.

“Riječ je o projektu koji je već dvije godine u pripremi i za koji se nadamo da će uvelike promijeniti način obrazovanja u Hrvatskoj i način što i kako učenici uče u školama”, kazao je Stanić, napomenuvši da je cilj projektom obuhvatiti barem 60 posto škola.

Cilj projekta je cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće, koje će obrazovati digitalno kompetentne i istraživački orijentirane učenike, spremne za zahtjeve modernog obrazovanja i europskog tržišta rada.

Informatizacija nastavnih procesa dugoročno bi trebala pridonijeti tome da će u budućnosti sva djeca moći nastavu u potpunosti pratiti putem digitalnih obrazovnih sadržaja, pomoću tableta/mobitela/laptopa ili nekog drugog srodnog uređaja, a nastavnicima će omogućiti razvoj sadržaja korištenjem svih prednosti koje pruža takav oblik poučavanja.

Projekt podrazumijeva nacionalnu implementaciju dosadašnjih pilot projekata kao što su e-Dnevnik, Škole 2.0, Nikola Tesla portal i drugih, a prepoznat je kao projekt od iznimne nacionalne važnosti, kako od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, tako i od drugih ministarstava, među kojima regionalnog razvoja i fondova EU-a, gospodarstva, te rada i mirovinskog sustava.

Predviđeno trajanje projekta je sedam godina, a njegova ukupna vrijednost do 2022. je 143 milijuna eura, od čega će se 15 posto osigurati iz nacionalnih i lokalnih proračuna a ostatak iz strukturnih fondova EU-a.

“Pilot projekt, u trajanju od dvije školske godine i vrijednosti 40 milijuna eura, trebao bi početi 1. siječnja 2015. i obuhvatiti 140 škola tijekom školskih godina 2015./2016. i 2016./2017.”, kazao je Stanić.

Nakon toga slijedi provedba glavnog projekta koji bi trebao završiti do 2022., kad bi trebala završiti i faza financiranja iz stukturnih fondova, dodao je.

Projekt je planiran kroz četiri faze koje se djelomično preklapaju, a projektnu dokumentaciju CARNet zasad financira iz vlastitih sredstava.

Stanić je napomenuo da projekt podrazumijeva i digitalno kompetentne nastavnike koji u svakodnevnom radu koriste računalnu i mobilnu opremu, te obrazovne aplikacije i digitalne nastavne materijale. U tome moraju dobiti i adekvatno obrazovanje i punu podršku, kako svog kolektiva, tako i resornog ministarstva.

U projektu bi se trebala koristiti sva odgovarajuća već postojeća oprema, koja bi se tamo gdje treba nadogradila, a CARNet bi osigurao centralnu tehničku podršku.

Prednosti za škole i obrazovne procese su brojne, napomenuo je Stanić, a neke od njih su učinkovito i transparetno upravljanje školama, smanjenje ukupnih sredstava za javnu nabavu, brza i jednostavna komunikacija među svim dionicima, digitalno kompetentni učenici s povećanom motivacijom za učenjem i nastavkom školovanja, te digitalno kompetentni nastavnici.

“Tih 143 milijuna eura koliko vrijedi taj projekt bit će najbolje uloženi novac Europske komisije u ovu zemlju ikad”, poručio je na kraju ministar Mornar, kojemu je ujedno na Skupštini uručeno posebno priznanje Kristalni globus za sveukupni doprinos razvoju informatičke znanosti.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod/h
Photo: fah