Foto: Fah

Nakon zahtjeva za stankama Hrvatski sabor nastavio je s predviđenim radom, odnosno raspravom o konačnom prijedlogu zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu kojim se hrvatsko zakonodavstvo usklađuje s europskim, javlja HRT.

Loše je stanje željezničke infrastrukture. Definitivno se potvrđuje da projekti nisu spremni, a ako se ništa ne promijeni onda će i naredni sazivi Sabora pričati kako ‘vidimo pomake u EU fondovima ali ništa nismo ostvarili’, upozorio je IDS-ov Giovanni Sponza. Na projektima se, rekao je, mora raditi ali si treba i priznati da nismo dovoljno za njih spremni.

Vedran Babić (SDP) je rekao kako trendovi pokazuju da je stanje u željezničkom sektoru sve gore i da u prilog tome govore vozni redovi. Sada se od Kutine do Zagreba vozi sati i pol, a prije 15-stak godina taj je put trajao sat vremena, istaknuo je Babić složivši se s time da su projekti u tom sektoru nespremni.

Državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Nikolina Brnjac pojasnila je kako se, da bi se povukla EU sredstva, mora biti u Strategiji. Vlada je u Strategiju stavila cijelu nizinsku prugu, ličku prugu, bivši 10. koridor… Kako bi mogli povući sredstva morate biti na tim koridorima, naglasila je.

Iznijela je podatke prema kojima se sada oko 2,1 milijarde eura ulaže u željezničku infrastrukturu te da je 13 projekata u koje se ulaže. “Kad pogledate na CEF-u, do sada smo imali prilike 545 milijuna izvući iz EU sredstava, mi smo 95,6 posto sredstava izvukli, upravo se radi na konkretizaciji cijelog mediteranskog pravca koji je nama prioritetan, vratili smo prioritetni pravac Rijeka-Zagreb, Zagreb-Mađarska, odnosno granica, na tim pravcima su najveći projekti, rekla je.

Mostovac Miro Bulj ustvrdio je kako željeznice u Hrvatskoj izgledaju gore nego na divljem zapadu. Željeznice su sve gore i gore. Čak ni vestern filmovi se ne mogu snimati. Jer gore izgledaju nego za vrijeme divljega zapada. Nema usluga ljudima za ono što plaćaju. Sve sporije i sporije su linije, a ušli smo u EU, upozorio je Bulj.

Željeznica je sve manje željeznica, a sve više sustav za uhljebljivanje, ustvrdio je Goran Aleksić (SNAGA). Infrastruktura koja vapi za ulaganjima, po njegovom je mišljenju, glavni kočničar razvoja. Iznio je i porazne podatke o duljini vožnje na pojedinim relacijama.

Zastupnici su tijekom rasprave o toj točki najmanje govorili o meritumu zakonskih odredbi, zbog čega ih je povremeno opominjao predsjedavajući sabora Željko Reiner. Unatoč tome, na istom su ‘kolosjeku’ zastupnici nastavili i raspravu o izmjenama Zakona o vodi za ljudsku potrošnju kojima se proširuju zahtjevi za praćenje zdravstvene ispravnosti vode uvođenjem procjene rizika.

Podsjetimo, ‘novi čelni ljudi’ državnih tvrtki izabrani su krajem rujna umjesto po stručnosti po stranačkom ključu, nakon dogovora HDZ-a i HNS-a u koji se ubacio i Radimir Čačić sa svojim kadrom.

Ivan Krešić i dalje je prvi čovjek HŽ Infrastrukture kao kadar HDZ-a. No, Vlada je u Upravu imenovala Nikolu Ljubana, predsjednika zagrebačke organizacije Narodne stranke reformista Radimira Čačića. Prema informacijama Jutarnjeg lista Ljubanovo imenovanje plod je dogovora HDZ-a i varaždinskog župana Radimira Čačića koji na taj način želi osigurati provedbu projekta gradnje brze pruge od Čakovca do Zagreba, koju je Vlada nedavno uvrstila kao svoj strateški projekt.

Izvor: narod.hr/hrt